PPPPFFFFFFF.... gestolen kur

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 19:30

roxie schreef:
nee niet de hele kur op muziek was van anky, maar een heel groot deel wel( het mooiste).
haar eigen muziekkeuze was helemaal niet om aan te horen, veel te rommelig in elkaar gezet


precies het was echt vreselijk!

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 20:19

leentje schreef:
Anky heeft niet meer recht dan een ander om bepaalde muziek te gebruiken voor een kur hoor, en al zeker geen alleenrecht zolang het niet om door haarzelf gecomponeerde muziek gaat Rolleyes


Ik herinner me een situatie dat iemand op een internationaal concours ook muziek had genomen van Anky.Jaren geleden,overigens een Nederlandse combinatie...geen GP niveau.
Sjef was daar toen helemaal niet over te spreken Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 21:03

Gerrie schreef:
Sjef was daar toen helemaal niet over te spreken Boos!


Sjef is wel over meer dingen niet te spreken Tong uitsteken
Tja en wat de muziek betreft, beter goed gejat dan slecht verzonnen.
Isabelle Werth verkoopt gewoon kant en klare kür muziek op CD, zo verdiend ze er ten minste nog wat aan Geld, geld!

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 21:14

Ik denk dat ze dan eerder vergelijkingen gaan maken en dan blijkt toch dat Anky een wat betere kür neerzet Tong uitsteken

Yvette90

Berichten: 3764
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Zwartewaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 21:57

Die wil zeker vechten Haha!

Yvette90

Berichten: 3764
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Zwartewaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 21:57

ANKY THA BEST!!!!

Lielle

Berichten: 66257
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 22:19

Nathalie schreef:
De kur van marlies was echt SUPER!!! Maar je zag ook wel aan haar zelf hoe geweldig ze het vond gaan na de kur. Zo vrolijk en maar blijven belonen. Haha! Echt toppie.
Die duitse vond ik idd ook erg slecht.
Hoe heette die andere Nederlandse amazone nou? Die 2e eindigde. Haar kur vond ik ook heel leuk om te zien. Vooral het aanspringen in de galop, precies op de muziek.



Madeleine Vrees, ik ben ooit nog tegelijk met haar op manegeponies begonnen, en ken(de) haar erg goed. Ze heeft het alleen 'iets' Knipoog verder gebracht dan ik met de paarden *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 22:58

Gerrie"]
[quote="leentje schreef:
Anky heeft niet meer recht dan een ander om bepaalde muziek te gebruiken voor een kur hoor, en al zeker geen alleenrecht zolang het niet om door haarzelf gecomponeerde muziek gaat Rolleyes


Ik herinner me een situatie dat iemand op een internationaal concours ook muziek had genomen van Anky.Jaren geleden,overigens een Nederlandse combinatie...geen GP niveau.
Sjef was daar toen helemaal niet over te spreken Boos!
[/quote]

Dat verhaal ken ik ook, sterker nog, dat heb ik van de 'dader' zelf gehoord. De roddel kende ik natuurlijk wel, maar ik ben het even gaan vragen hoe het nou zat. Volgens mij was het wel GP, maar dat is niet zo heel belangrijk.
Als iemand niet wil dat die muziek gebruikt wordt, dan is het slimmer om die dan niet op cd uit te gaan brengen in een gewone winkel waar iedereen die kan kopen.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 23:04

Lielle schreef:
Madeleine Vrees, ik ben ooit nog tegelijk met haar op manegeponies begonnen, en ken(de) haar erg goed. Ze heeft het alleen 'iets' Knipoog verder gebracht dan ik met de paarden *LOL*


Ik ben gister geweest, zij was het toch op die Contango X Voltaire? Leuk paard . Maar Marlies en Idocus waren echt het beste OK dan! . Heb helaas de kur niet gezien, wist niet dat het op tv was Verward .

Lielle

Berichten: 66257
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 23:13

Klopt Kayla, ik heb als klein pennymeisje nog met haar op de ponies rond gecrossed.

Ophelia

Berichten: 824
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Assendelft (N-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 23:26

De kuur van Marlies was idd erg mooi, prachtig paard en perfect op de muziek. Maarrr, eerlijk gezegd heb ik me nogal zitten ergeren aan haar op en neer hupsende benen. Begrijp me niet verkeerd, ik wou dat ik kon wat zij kan, maar zeker op haar niveau moet je toch wel met stillere onderbenen kunnen rijden????

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 23:30

Lovely"]
[quote="Gerrie"][quote="leentje schreef:
Anky heeft niet meer recht dan een ander om bepaalde muziek te gebruiken voor een kur hoor, en al zeker geen alleenrecht zolang het niet om door haarzelf gecomponeerde muziek gaat Rolleyes


Ik herinner me een situatie dat iemand op een internationaal concours ook muziek had genomen van Anky.Jaren geleden,overigens een Nederlandse combinatie...geen GP niveau.
Sjef was daar toen helemaal niet over te spreken Boos!
[/quote]

Dat verhaal ken ik ook, sterker nog, dat heb ik van de 'dader' zelf gehoord. De roddel kende ik natuurlijk wel, maar ik ben het even gaan vragen hoe het nou zat. Volgens mij was het wel GP, maar dat is niet zo heel belangrijk.
Als iemand niet wil dat die muziek gebruikt wordt, dan is het slimmer om die dan niet op cd uit te gaan brengen in een gewone winkel waar iedereen die kan kopen.
[/quote]


idd Haha!

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 23:33

wat een schande! Knipoog k denk ook niet dat ik er zelf blij mee zou zijn als iemand mijn kur zou jatten. (maarja ik rijd nou eenmaal geen kuren).
Waarom mis ik altijd dressuur op tv? komt dat op vaste tijden?

yvetje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 00:04

petrabonanza schreef:
heb je de kur van marlies gezien, wauw, vond het er echt geweldig uitzien.prachtig paard en precies op de muziek echt heel mooi



Jaaaaaaa!!!! Echt prachtig! Heb echt zitten genieten
Mn moeder moest huilen, zo mooi vond ze het! Lovers En wat een applaus en een prachtig resultaat. En ook echt verdiend!

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 08:47

Ik heb alleen Madorijcke en Madeleine Vrees gezien (paard had koliek hier), maar onderschat die 2 niet!!! Madorijcke heeft heel wat beweging in huis en ze zijn dan ook in zeer korte tijd doorgestroomd naar GP.

Daar gaan we nog wel meer van horen.... Haha!

newie

Berichten: 1927
Geregistreerd: 14-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 11:49

Ophelia schreef:
De kuur van Marlies was idd erg mooi, prachtig paard en perfect op de muziek. Maarrr, eerlijk gezegd heb ik me nogal zitten ergeren aan haar op en neer hupsende benen. Begrijp me niet verkeerd, ik wou dat ik kon wat zij kan, maar zeker op haar niveau moet je toch wel met stillere onderbenen kunnen rijden????


Dit was mij ook opgevallen. Ik vond het wel een hele mooie proef.
Heel rustig en vloeiend.
Ook echt een ontzettend mooi paard.
Wel jammer dat ik maar 4 proeven heb gezien. ( of waren er maar 4?, heb een samenvatting gekeken)

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 11:56

Horse Pleasure schreef:
en hoe vonden jullie die duitse die met haar zweep naar binnen reed.


Ja da's l#llig, maar eingszins begrijpelijk! (ik heb het trouwens niet gezien)
Wij zijn het gewend om vanaf de M1 zonder zweep te rijden, maar in Duitland is het WEL teogestaan en zelfs nog in de GP.
Alleen op de internationale toernooien mag het niet.
Ik heb het al vaker zien gebeuren.

(Daarom zijn de Duitsers ook altijd een beetje in het voordeel. Zo'n paard denkt geheid dat de amazone nog een zweep bij zich heeft op een internationaal concours, terwijl een nederlands GP-paard al lang weet dat die zweep weg is als ie binnen de hekjes loopt)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 12:18

Heb het ook gezien, vond de kur van Marlies heel sterk, inderdaad jammer dat ie ff wat minder aan het been was waardoor ze sterker moest inkomen, naarmate de proef vorderde werd dat beter. Nog bijzonder knap hoe deze dame het doet tussen de grote jongens.

Die duitse dame was een beetje genant. De muziek van roxette heeft anky ook gebruikt, maar die heeft het van Roxette gejat, dus maakt weinig uit dat deze dame het nu gebruikt.

Madorijke en Madeleine was heel knap, alleen vond ik de muziek afschuwlijk, te druk! Heel jammer, want met een betere muziekje eronder had het waarschijnlijk een ander beeld gegeven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 15:04

zilverster schreef:
die kur van \Marlies... zooo mooi... de rilligen liepen over me rug heen..

en die van die duitse vond ik helemaal niet goed gaan.. had je haar gezicht gezien na haar kur. Hahaha echt zo van :ggrrrr Frusty

en wat vinden jullie .. Is Marlies de opvolger van Anky?
ik denk met deze hengs wel *LOL*



Marlies = opvolger van Anky.
Voegt niks toe aan dit topic, maar wil even kwijt dat ik haar ontzettend goed vind! OK dan!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 18:28

Ophelia schreef:
De kuur van Marlies was idd erg mooi, prachtig paard en perfect op de muziek. Maarrr, eerlijk gezegd heb ik me nogal zitten ergeren aan haar op en neer hupsende benen. Begrijp me niet verkeerd, ik wou dat ik kon wat zij kan, maar zeker op haar niveau moet je toch wel met stillere onderbenen kunnen rijden????


idd had ze niet een ehct hele stille beenligging Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 10:55

gijsenkim"]
[quote="Ophelia schreef:
De kuur van Marlies was idd erg mooi, prachtig paard en perfect op de muziek. Maarrr, eerlijk gezegd heb ik me nogal zitten ergeren aan haar op en neer hupsende benen. Begrijp me niet verkeerd, ik wou dat ik kon wat zij kan, maar zeker op haar niveau moet je toch wel met stillere onderbenen kunnen rijden????


idd had ze niet een ehct hele stille beenligging Haha!
[/quote]


Ik vind Marlies er juist normaal gesproken zo mooi stil en correct opzitten. Ik heb dit helaas niet gezien; hoor altijd achteraf dat er paardensport op tv is geweest. Huilen Verward Althans op de NL zenders. Meestal kijk ik het wel op de Deutsche.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 10:56

Lielle"]
[quote="Nathalie schreef:
De kur van marlies was echt SUPER!!! Maar je zag ook wel aan haar zelf hoe geweldig ze het vond gaan na de kur. Zo vrolijk en maar blijven belonen. Haha! Echt toppie.
Die duitse vond ik idd ook erg slecht.
Hoe heette die andere Nederlandse amazone nou? Die 2e eindigde. Haar kur vond ik ook heel leuk om te zien. Vooral het aanspringen in de galop, precies op de muziek.



Madeleine Vrees, ik ben ooit nog tegelijk met haar op manegeponies begonnen, en ken(de) haar erg goed. Ze heeft het alleen 'iets' Knipoog verder gebracht dan ik met de paarden *LOL*
[/quote]


Ik ken haar persoonlijk als Madeleine VRESELIJK, wat een egotripster.... Bleh.

Lielle

Berichten: 66257
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 11:00

die ervaring heb ik niet zo, kwam haar een tijdje terug nog tegen op concours.

RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 13:17

Ja idd die benen!!!
Ergerde me er dood aan!
Sjonge jonge wat een op en neer gehups...
Dat was het enigste minpuntje van haar proef!

stephje

Berichten: 375
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Musselkanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 14:46

ja, marlies was goed!!!!!!!!! OK dan!
en hebben jullie het steeds over die duitse met die ( een beetje veelste dikke ) vos? eerlijk gezegd leek het niet echt mooi, paard kon niet eens fatsoenlijke piruettes draaien Nagelbijten / Gniffelen
nouja in ieder geval was de rest wel goed En zeker crista laarakkers ( volgens mij is die nie op rtl5 geweest) met luzelma slottie volgens mij. maar tjonge wat heeft dat beste een mooi hoofdje!!! Cheese!

groetjes stephje