ik zit hier met volle verbazing te kijken.
er is bij ons in de bak een man met zijn paard bezig.
hij is nu zonder te overdrijven al 1 uur en een kwartier bezig met zijn paard te longeren en heeft alleen nog maar gegallopeerd.
volgens hem was het paard zo fit. nu loopt het met zijn neus op de grond maar goed....
enkele weken geleden was hij dus met dit paard een bosrit gemaken.
toen hij terug kwam liep dat paard stokkreupel, hij had blaren op zijn hoefzool (of wat er nog van over was) en het paard liep op zijn straal.
paard naar de kliniek, voorzichtig behandelt en hij mocht 3 weken niet rijden. de 3e week was hij alweer een half uur aan het longeren in galop en heeft hij nog een half uur gereden.
vorige week heb ik er dus 10 minuutjes opgezeten (hij was al naar het bos geweest, 2 uur paard was moe

hij ging er daarna ook weer op, en toen dat paard er gelijk vandoor (dat beest is bang van hem, niet gek ook , hij heeft haar stik veel pijn gedaan)
dus hij trekt dat paard naar links zodat het wel moet stoppen....en rijdt nog een kwartier verder.
ik vind het dus echt heel onverantwoord als hij zo doorgaat nog een kwartier valt dat paard dood neer vrees ik.
ff voor de duidelijkheid:
het is een volwassen man die ALS HET GOED IS volledig bij zijn verstand is. hij is nu ong. 3 maanden eigenaar van dat paard. hij staat op stal bij mijn buren. ik rij af en toe ook op de moeder en zus van dat paard en die zijn ook gewoon heel normaal en niet "wild" en "gevaarlijk"
ik en ook anderen hebben hem al meerdere keren vertelt dat dit niet verstandig is.
mijn buren vinden het ook heel onverantwoord en die zeggen ook dat hij dat paard dus niet meer de baas kan omdat dat beest bang is.
hij rijdt ongeveer 1x in de week.

(edit: kijk net uit het raam en hij zit er nu op en is aan het galoperen)