Goed, ik heb nu dus een stevige dicussie met een kennis. En dat gaat om welk paard nu het meest geschikt zou zijn in onderstaande situatie. We hebben beiden een andere mening, dus ik dacht ik gooi hem op Bokt. Eens kijken wat paardenlievend Nederland ervan vindt

Betreft mijn zoon van 10, nu 144 groot (zie profiel voor meer info). Korte info: gek op paarden, vooral onze Jippe. Heeft lich beperking (wisselende spierspanning in zijn armen, romp etc). Zoon wil graag mennen. Doet nu grondwerk en lange lijnen met onze Fries. En die hebben echt een goede klik met elkaar.
De vraag is dus: welk paard zouden jullie doen?
Optie 1: Ons paard Jippe (mijn keus). Is 9 jaar, 6 jaar onder het zadel. Staat sinds een jaartje in het tuig en sleept af en toe met veel pelzier een band de bak rond. Heeft een superklik met zoon, is heel geduldig met hem en zoon kan zo ongeveer meer voor elkaar krijgen met hem dan ik

Optie 2: Een nieuw te kopen pony (keus van kennis) Shet mag niet bij ons op stal dus zou een B-pown moeten worden. Zou een wat oudere brave BOM proof pony moeten zijn, volledig beleerd voor de wagen en rustig. Voordelen: pony is wagen gewend en kind kan daarmee dan zo de weg op. Nadelen: kost weer meer (stalhuur, onderhoud, zorg, tijd), je kent de pony niet, moet je weer afwachten of het wel zo klikt als je denkt en de pony wel braaf blijft.
Bokt: Brand los!