Het leed dat paard verkopen heet

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

teugeltje

Het leed dat paard verkopen heet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-12 15:46

Het leed dat paard verkopen heet...

Waar loop jij tegen aan als je "maatje" moet verkopen?

Welke ergernis van een koper staat bij jouw op nr 1?

En welke moeite doe je er allemaal voor om "de verkoop" te slagen?

Hoelang heb je paard te koop gestaan?

Wat was of is de reden waarom je paard / pony te koop aanbied of inmiddels heb verkocht?

Heb je uiteindelijk ook de vraagprijs gekregen of was dit ver beneden de vraag prijs?

Hoe heb je koper gevonden?

Ben je tevreden waar je paard / pony terecht is gekomen?

Ben benieuwd brand los...

Dobel

Re: Het leed dat paard verkopen heet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 15:48

Een goede advertentie scheelt al super veel! Pik precies tussenuit waar aandacht aan is besteed. Ik heb eigenlijk al mijn pony's voor een goede prijs verkocht.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 21:26

Wat wil je precies? Ervaringen wat het beste werkt? Leuke verhalen horen?
Ik heb ook al genoeg paarden verkocht maar er is niet iets wat echt werkt, goede foto's en een duidelijke (niet te lange) advertentie is wel belangrijk. Maar idioten kun je altijd treffen, soms lijkt het de perfekte combi en willen ze ineens rare dingen. Soms is het niets en willen ze toch.
Soms misdraagt het paard zich ineens vreselijk of blijkt de ruiter voor geen meter te kunnen rijden.

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 06:39

Als het je maatje is waarom dan verkopen?

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 06:46

Wij moeten inkrimpen en verkopen daardoor meerdere paarden. Het meest irritante vind ik mensen die niet of niet goed lezen wat er in de advertentie staat. Daarnaast vind ik het ook heel vervelend dat mensen serieuze interesse tonen, maar vervolgens toch nog afhaken vanwege de afstand ( wij wonen in Friesland).

Maar goed..

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 06:53

Mijn paard was binnen 3 maanden verkocht. 2 kijkers gehad en de tweede heeft hem dan ook gekocht.
Hij heeft het nu super. Beter dan dat hij het bij mij had.

Waar ik me ontzettend aan geërgerd hebt is de biedingen die ik kreeg via internet. Mensen die het paard nog niet hadden gezien en hem voor een X bedrag wel op zouden komen halen.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 06:58

Ik geef geen uiterste prijs door de telefoon. Mensen moeten eerst maar komen kijken en dan kunnen ze een bod doen.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 10:42

Geen rijtechnisch probleem, ik verplaats het naar PP

teugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-12 13:11

midgie schreef:
Als het je maatje is waarom dan verkopen?

Paard is officieel van mijn moeder in haar ogen" haar maatje"...mijn moeder is recreatie ruiter vind tutten beetje rond hobbelen het leukste rijden hoeft niet perse zo af en toe is keertje...alleen denkt het paard er anders over :(:)

De klik is er gewoon niet...al" had mijn moeder hoop dat het goed zou komen "omdat hij toen nog jong was"
en dus dacht dat karakter wél bij zou trekken :j paard is mijn moeder de baas i.p.v andersom := en dat werkt niet!

De enige oplossing is daarom hem "te verkopen" of "inruilen" voor een ouder mak paard met bijbetaling voor
" ons paard" zou óók een optie zijn?(of paard moet gelijkwaardige waarde hebben dan met gesloten beurs)
Zo zou misschien voor beiden partijen garantie kunnen geven voor goed thuis en voorkomen dat paarden in de handel komen?!

Ze heeft flink wat euro's betaald toen hij 2 weken oud was en nog aan moeders voeten liep
Omdat afstammingen van Amsterdam niet voor het oprapen liggen en zei het wel een mooi toekomstig paard vond heeft ze hem toen in mei 2004 als veulen gekocht...en iets wat schaars is mag dan ook wél wat geld kosten.

Paard van mijn moeder zit in de bloei van zijn leven en wilt graag werken,structuur,consequente baas / bazin.
Mijn moeder is niet stabiel genoeg méér omdat ze door de vervelende chronisch ziekte van Ménière is getroffen.

Ik zelf kan wél goed rijden en paarden trainen....ik heb het paard licht aangereden...maar kom zelf ook vaak tijd tekort d.m.v werk,kinderen,huishouden etc...

Ik moet de verkoop / ruil regelen voor mijn moeder omdat zei"het emotioneel"niet aan kan i.v.m Ménière!

Maar dan heb je het al" best "zwaar" en dan krijg je van die onzinnige biedingen,mensen die zeggen serieus interesse te hebben??je maakt tijd vrij vervolgens draait het op niks uit!* pfft zucht*dan heb je filmpje/ foto's gestuurd en toen was het helemaal wat ze zochten etc...bla " bla" ja"hoor u hoort nog van ons :evaw: vervolgens hoor je niks meer... ~~}> wordt je daar van!
Ik denk maar zo...goed=goed wat willen mensen nog meer :list: ??

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 20:50

Ik had m'n vorrige pony te koop gezet omdat ze voor mij helaas te klein was gebleven. Pony was 3,5 jaar en moest nog verder worden door gereden en verkochten haar als zadelmak zijnde. Stap, draf, galop, sturen etc onder het zadel ging prima. Longeren met dubbele of enkele lijnen geen probleem net als lange teugelen.
Tevens hadden we er duidelijk een prijs bijgezet.

Waar ik me aan kon ergeren aan sommige mailtjes was oa:
* Is ze geschikt voor een 8 jarige?
* Wilt u haar ruilen voor een shetlander jaaling hengst en een welsh A hengst veulen?
* Wat is u uiterste prijs?
* Ik heb geen geld voor de aanschaf maar kan wel een super goed tehuis bieden.....
En zo nog een ik weet niet hoeveel mailtjes gehad.
Ook bleef er steeds ene Jo-ann bieden met een bod van €150,- (droom lekker verder). Die was best hardnekkig. Bod verwijderen had geen zin, want ze plaatste hem gewoon weer. Toen maar een vanaf bieden prijs neer gezet. Toen bleef ze het steeds maar mailen......

Maar ook aan mensen (niet alleen via MP maar ook via Bokt) die afspraken maken om langs te komen maar vervolgens niet komen opdagen. Daarna een excuses mail sturen (met onzin) om en vragen om een nieuwe afspraak. Bij 1 was ik nog toegeeflijk maar wederom kwamen ze niet opdagen.
Of een moeder die alles aan elkaar liegt zodat we de pony wel aan haar dochtertje willen verkopen. Moeders deed alsof ze mega veel verstand ervan had, wat niet zo was.
Was teleurgesteld dat een jonge pony na eerst te zijn gelongeerd in alle gangen linksom en rechtsom, voor gereden in alle gangen. Daarna moest haar dochtertje erop, maar de pony was al redelijk moe aan het worden. Moeders was dus teleurgesteld in de pony, pony mocht niet aangeven dat ze moe was. Jee wat verwacht je van een pony de net 2 mndonder het zadel is, mag die na driekwartier moe wezen?
Moeders twijfelde dus, ik heb voor haar de knoop doorgehakt en aangegeven haar de pony niet te willen verkopen. Vond ze niet leuk!

Uiteindelijk is ze naar mensen gegaan die aan de andere kant van het land woonde. Deze mensen wilde haar graag hebben om mee te gaan mennen. Iets waarvan wij altijd al zeiden dat haar dat beter zou liggen dan onder het zadel. Maar zelf niet de ambitie heb om te gaan mennen.
Deze mensen klonken als en super huissie voor m'n merrie. Alleen hadden hun eigelijk 1 probleem, bij nood hadden ze 1 stal te kort (lopen normaal 24/7 buiten, maar in nood willen ze wel genoeg stallen overheben) als ze haar zouden kopen. Hun wilde eerst hun andere paardje verkocht hebben.
We hebben een paar keer telefonisch en via de mail met elkaar gesproken. Later belde deze menneer weer terug en gaf aan helemaal verliefd te zijn op d'r, en hij had een brutaal voorstel. Of ik intresse had in zijn kruising tinker merrie die net zo oud was als mijn eigen merrie, . Poeh daar moest ik over nadenken, en dat begreep hij volkomen. Hij zou wat foto's doormailen zodat ik een beeld van de merrie had.
Tja en na de foto's te zien was ik eigenlijk al een beetje verkocht hihi.
Twee weken later zijn wij hun kant opgereden om haar te bekijken en we konden gelijk zien waar ons meissie terecht zou komen.
Tja en beide was super <3
Anderhalve week later hebben ze hun paardje bij ons gebracht en ons paardje is met hun mee gegaan.

Wij hebben dus gewoon geruild. Hun vonden het veel belangrijker dat ze een goed stalletje kreeg dan de prijs.
Ondertussen loopt m'n oude paardje daar voor de wagen en doet het super. Wisselen regelmatig foto's uit via mail of facebook.