Liever slacht dan handel, dan weet je in elk geval dat ze geen pijn heeft.
En een dier merkt in mijn ogen niks van de eindigheid van het leven en dat dat nu korter is dan had kunnen zijn.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Bonny4life schreef:Die nu 'ziek' blijkt te zijn en niet meer aan jouw eisen kan voldoen en daarom maar dood moet?Een paard waar je de echte klik mee hebt vind je schaars in je leven, eentje die jou veel super momenten, liefde en vertrouwen heeft gegeven.
*knip*
Je hebt me bijna 3 jaren gegeven van ontzettend veel liefde en trouw.
KoudbloedKim schreef:Bonny4life schreef:Die nu 'ziek' blijkt te zijn en niet meer aan jouw eisen kan voldoen en daarom maar dood moet?Een paard waar je de echte klik mee hebt vind je schaars in je leven, eentje die jou veel super momenten, liefde en vertrouwen heeft gegeven.
*knip*
KoudbloedKim schreef:Bonny4life schreef:Die nu 'ziek' blijkt te zijn en niet meer aan jouw eisen kan voldoen en daarom maar dood moet?Een paard waar je de echte klik mee hebt vind je schaars in je leven, eentje die jou veel super momenten, liefde en vertrouwen heeft gegeven.
*knip*
*knip*
Ffortuna schreef:[naam] schreef:Die nu 'ziek' blijkt te zijn en niet meer aan jouw eisen kan voldoen en daarom maar dood moet?
Nee, TS wil goed voor haar paard zorgen. Deze merrie inzetten als fokmerrie? Denk je dat die poten dan geen pijn doen met nog heerlijk wat extra gewicht erop (als het beest uberhaupt al pijnvrij kan leven, wat de vraag is volgens TS)? En niet iedereen heeft de middelen om een paard op de wei te laten staan als grasmaaier. Ik zou dat ook niet doen, ik hoef ook geen grasmaaier die honderden euro´s per maand kost.
Edit, ik snap sowieso dat hele Bokt-pennygezeik niet over ´paarden mag je niet verkopen´ en ´paarden mag je niet laten inslapen of slachten´. Alsof je dat voor je lol doet! Als het nodig is, is het nodig. Zo simpel is het.
Andere optie is om ´m dan te verkopen, en ik heb van dichtbij een vergelijkbaar geval meegemaakt waar dat helemaal mis ging. Paard ging namelijk alsnog de handel in onder het mom ´gezond´ en uitgebracht in de sport. Nee, echte dierenliefde betekent dat je een beslissing durft te maken wanneer dat nodig is. En blijkbaar is dat nu nodig - wij kennen de hele situatie niet.
Dacht je dat TS zich niet rot genoeg voelde zonder dat jij dit soort misselijke opmerkingen maakte? Bah, en het dan nog over respect hebben ook. Jij weet niet wat dat betekent.
*knip*
Ffortuna schreef:En wat dan als je er een week later achter komt dat het paard toch nog pijnvrij en recreatief bereden had kunnen worden? Is het dan 'OEPS'?[naam], wil je dan een paard lekker een jaar met pijn op het land slingeren (gezien jouw opmerking ´zolang het nog niet zeker is´ - soms is het namelijk niet mogelijk om er nu al ter plekke achter te komen of het paard ooit weer pijnvrij zal kunnen leven) ´om te kijken of het goed komt´? Ik zou dat niet willen.
Ik laat een paard liever een week ´te vroeg´ (betrekkelijk begrip) inslapen dan een seconde te laat.
Ffortuna schreef:Ik vind het zeer, zeer, zeer respectloos om zo tegen je paard aan te kijken.Ik vind het namelijk zeer, zeer, zeer respectloos om iemand op deze manier aan te spreken.
Marion71 schreef:MarjanB schreef:Als mijn paard ongeschikt zou worden voor de sport en alleen als recreatiepaard door het leven kan dan gaat ie ook naar de slacht
Heb ik ook geen moeite mee, al zou ik dat zelf niet doen. Ik kan er wel respect voor hebben dat je niet kiest voor een zgn. 'goed tehuis voor hem zou zoeken'. Da's verantwoordelijkheid afschuiven. Maar open je dan ook een topic in de toon van 'ik moet mijn geweldige maatje missen, het paard waarmee ik zo'n klik had, die me alles gegeven heeft'? In een dergelijk geval maak je weloverwogen een zakelijke beslissing. Je hoeft namelijk geen afscheid te nemen. Dat doe je alleen omdat je meer geeft om je ambities dan om je paard. Niets meer en niets minder.
@FF, dat iemand zijn paard laat slachten/inslapen als het onbruikbaar is ieders eigen keus. Ik heb vooral moeite met de emoties enerzijds en de harde keuze anderzijds.
Petpa schreef:TS woont op een agrarisch bedrijf. Daar moet toch ruimte zijn voor een grasmaaier?