Paard achterin de auto!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 11:42

Een hond heeft echt niet de kracht om een deur te ontzetten of een raam aan diggelen te helpen.
Je gaat een hond toch niet met een pony vergelijken?

Marieke_456
Berichten: 4608
Geregistreerd: 14-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 11:43

Deur kan toch op slot?
En ach Timon word zo vaak met een hond vergeleken..

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 11:44

Deur op slot....,
echt geniaal Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 16:47

Huertecilla schreef:
'gevaarlijk' , 'verboden' , 'niet kunnen'..... wat is dit toch een site voor zeurpieten zeg.

Zeurpieten forum of mensen die eens een keer nadenken aan de gevolgen. Of het al gezien hebben bij de niet zeurpieten hoe verkeerd iets kan gaan.
Groot verschil imo

Huertecilla

Berichten: 26857
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 18:34

runningkawa"]
[quote="Huertecilla schreef:
'gevaarlijk' , 'verboden' , 'niet kunnen'..... wat is dit toch een site voor zeurpieten zeg.

Zeurpieten forum of mensen die eens een keer nadenken aan de gevolgen. Of het al gezien hebben bij de niet zeurpieten hoe verkeerd iets kan gaan.
Groot verschil imo
[/quote]

Ja, en als de hemel naar beneden komt gaan we allemaal dood.

Luister R.Kawa, er zijn veel mensen met twee linkerhanden en slechts rudimentaire hersencellen en Nederland is, als koploper binnen de EG, met zijn regelgeving aardig op dit niveau gericht. Sorry, maar ik vind dat iemand met twee rechterhanden en gezond verstand zich lang niet altijd hieraan hoeft te conformeren.
Verder vond ik het wel goed met dat gezeur daar over wat er zou kúnnen gebeuren en de verantwoordelijkheden voor een ánder; ik heb mijn abonnement opgezegd.
Veel geluk met die hoogstaande normen en waarden OK dan!

Fabjuhlover

Berichten: 1893
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Huis ter Heide (Zeist)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 18:47

het ziet er grappig uit, maar ik blijf er bij:

doe maar gewoon niet

voorkomt een heleboel ellende! Dan maar wat extra moeite, dan maar wat extra geld, jammer... maar als je aan een paard/paardensport begint weet je dat je veel geld en tijd kwijt bent... behalve zoals er al als voorbeeld werd genoemd van dat veulen dat ontzettend ziek was, kijk dan is het noodzaak en gaat dat even boven de regeld vind ik, maargoedm over het algemeen, kun je het beter maar niet doen, dat is geen gezeur, want als je dat vind moet je is even verder kijekn dan je neus lang is en kijken wat de nadelen er van zijn...

maar verder... tja het ziet er grappig uit dat wel, maar zoals bij de foto's ook ontzettend zielig.

nutiagek

Berichten: 2059
Geregistreerd: 15-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-03 19:42

Nou leuke en vervelende reacties!
De mensen hebben de auto goed omgebouwt enzo dus zo gevaarlijk is het niet maar de foto is tien keer niks hoor ze hebben een grote auto en een kleine pony dus ach en ze gaan huis niet op vakantie met hem hoor!

Jessie88
Berichten: 3312
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 22:02

Sjuimpje schreef:
Je gaat een hond toch niet met een pony vergelijken?



haha, Koos wordt echt altijd door iedereen vergeleken met een hond Boos! Haha!
Vorig jaar wandelde ik heel vaak met Koos naar huis toe en dan mocht hij in de tuin grazen... en tegen de avond brachten we hem weer weg in ons busje (3 minuten rijden). Zo'n mini past makkelijk in een grote auto, hoor Haha! Gelukkig hebben we nu een trailer en hoeft mijn mini deze stomme acties niet meer te ondergaan Schijnheilig Knipoog

Charaz

Berichten: 24327
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 22:50

Huertecilla schreef:
'gevaarlijk' , 'verboden' , 'niet kunnen'..... wat is dit toch een site voor zeurpieten zeg.


love it or leave it...........

flyer

Berichten: 908
Geregistreerd: 15-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 20:22

Ik heb ooit een miniveulen met de fles grootgebracht,die had ik thuis in de garage en als ik dan naar stal ging zette ik haar achterin mijn Vitara,samen met mijn 3 honden.Ze ging dan netjes liggen en bleef liggen tot we er waren.Toen ze wat groter werd ging ze steeds staan,en viel dan om,dus toen ging het niet meer.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 20:24

Wij hebben vorige week nog een shetveulen vervoerd in een Berlingo .

Morrie

Berichten: 22319
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 08:18

Afbeelding

kijk eens naar het nummerbord, (dat er overigens op z'n kop op zit

dat is de auto van HC, zo vervoert hij zijn paarden nar Spanje Clown

Overigens heb ik ook wel eens een mini-shet (of 2) met een VW-busje vervoerd en ook wel eens eentje op het balkon van een huifkar Schijnheilig
Tegenwoordig heb ik een keurige trailer waar ieder paard in loopt, behalve de mijne

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 11:02

Ik heb ook een keer een ponyveulen op de Zuidlaardermarkt gekocht en achter in mijn Kever gestopt waar de bank uitgehaald was. Beestje stond prima in het stro, vond ik veel veiliger dan in een vrachtwagen tussen allemaal grote paarden.
Ik was nog heel jong en iedereen heeft zich een kreukel gelachen.
Mensen in passerende auto's vielen de monden open ha ha

Relly

Berichten: 733
Geregistreerd: 13-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 11:12

Haha, ik moest er erg om lachen. Ik denk dat als het een kort ristje is en een minishetje het geen probleem is hoor.
Kijk maar naar de dwerggeit van? diue vond het nog leuk ook! Haha!
Het ligt eraan wat de situatie is en hoe verantwoordlijk degene is.

Morrie

Berichten: 22319
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 11:29

ik ben wel eens met 3 volwassen geiten achter in een Suzuki Alto vaar de dierenarts gescheurd, die besten hadden een giftig plantje opgevroten (gb) en moesten met spoed naar de dokter
de Suzuki Alto was daarna onverkoopbaar...... Clown

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 11:53

Ons pap heef tdat ook wel eens gedaan met z'n shet. Die had hij gekocht toen hij bezopen was en moest dat beest dus meenemene.
Je moet iets... dta is nou alweer heeel lang geleden want bezopen is hij al tijden niet meer geweest...

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 12:44

hahahahahahahaahhaah
hilarisch

voor de rest : niet zo serious nemen allemaal dat kleine stukje neem mijn katten ook weleens mee op sleep touw en idd ja gewoon los in de auto
want anders kotst eentje heel de boel onder!

laurae

Berichten: 1530
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 12:47

Leuk tot dat het veulen/mini zijn achterhoeven door je ruit heen gooit... Of in paniek raakt en in je nek eindigd. Ja, erug leuk

Hollander
Berichten: 263
Geregistreerd: 04-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 12:50

haha vet grapig,makelijke manier op je pony te vervoeren

Dennis

Berichten: 31476
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 12:55

Zal ik dan ook een andere verschrikkelijke mishandelpoging van mij opbiechten?
Ik heb Dennis een keer aan de trekhaak vast gebonden

(toen ik in de kattenbak zat, de achterklep open, Dennis vasthoudend en we zo'n 500 meter op die manier naar het land gingen. Hij trok mij bijna de auto uit omdat hij vervelend was dus sloeg mijn touwtje om de trekhaak heen zodat hij mij d'r niet uit kon trekken)


Nu ben ik zeker ook een paardenbeul oid. Dennis ziet er gelukkig ook erg slecht uit.

Anne_GTI

Berichten: 18205
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 13:14

Dezelfde actie deden wij altijd met een kruiwagen en een paar kratten bier erin. We gingen altijd ergens zwemmen waar je met de auto niet kon komen en dan is een kruiwagen een uitkomst. Het eerste stuk zat er dan ook iemand achterin de kruiwagen vast te houden. Ging altijd goed op de heenweg. Terugweg is een ander verhaal.
Ken trouwens ook iemand die zijn paard achter de boot aan knoopte. Paard wou niet op de pont, dus dan maar laten zwemmen... Hij moest toch mee naar de overkant. (Kennissen hadden een oude pont waarmee we de ijssel overstaken om de veluwe onveilig te maken)

Morrie

Berichten: 22319
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 13:18

Citaat:
Terugweg is een ander verhaal


bij ons in het dorp worden de mensen die ich na een avond zuipen niet meer kunnen voortbewegen met de kruiwagen thuisgebracht...

MrMagic

Berichten: 705
Geregistreerd: 03-01-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 14:04

Ik heb pas op tv eens een botsproef gezien die ze deden met een lading bagage achterin en hoe de achterbank dit houdt. Nou ik stond verbaasd hoe slecht de achterbanken waren en hoe de bagage een levensgevaarlijk projectiel werd. Vooral bij bagage met gewicht van 90kg werd het vreselijk.
Dan wil je niet eens weten wat er dan kan gebeuren met een paard(je) of hond achterin. Nou wegen de meeste honden geen 90kg, maar toch vaak al snel richting 30-40 kg (wat weegt een gemiddelde duitse herder eigenlijk?)
Maar bij een paard wat al snel ver over de 90 gaat... Ik moet er niet aan denken...

Ik weet wel dat ik mijn paarden nooit een in gewone personenauto zal vervoeren (als dat al zou passen). Maar ook een shetje of ander klein paard gaat bij mij in een trailer of in de veewagen Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 14:15

Citaat:
Ik heb pas op tv eens een botsproef gezien die ze deden met een lading bagage achterin en hoe de achterbank dit houdt. Nou ik stond verbaasd hoe slecht de achterbanken waren en hoe de bagage een levensgevaarlijk projectiel werd. Vooral bij bagage met gewicht van 90kg werd het vreselijk

Dat heb ik ook gezien.
En als je dingen op de hoedenplank legt, hoe die naar voren gelaneerd werden met een enorme kracht.
Was echt onvoorstelbaar.

Margreet

Berichten: 18326
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 14:21

xxappiexx schreef:
Ons pap heef tdat ook wel eens gedaan met z'n shet. Die had hij gekocht toen hij bezopen was en moest dat beest dus meenemene.


Met drank op achter het stuur en dan een pony achterin... Het moet niet veel gekker worden...

Ik heb een bestelbus waar best een pony in zou kunnen, maar ik denk dat de pony in de auto prutsen meer werk is dan even de trailer aankoppelen.