Hiervoor moeten ze eerst dwars door de lange wei van Ustinov en dat gaat nu eenmaal wat makkelijker zonder Ustinov

Ik ging ze vanochtend dus pas om 9:00 naar buiten zetten en deed Ustinov via het hek aan de voorzijde het land in, hij komt dan in de "kleine wei" en kan via het tussenhek dat open staat doorlopen naar de "lange wei".
Om 14:00 belde m´n vader op: "heb je Usti niet naar buiten gedaan?"
Ik stomverbaasd want volgens mij moest hij toch echt in de wei staan, hij stond echter op stal.
Geen flauw idee hoe hij daar was gekomen

Bleek dat m´n vader was vergeten het toegangshek van de lange wei, welke aan het andere pad zit, op slot te doen en Ustinov was dus aan de wandel gegaan

Het raadsel werd om 15:00 opgelost door een telefoontje van een aardige dame die elke ochtend met haar hond in het bos loopt en hem had zien staan klieren bij de merrie´s voor de wei.
Zij had hem geroepen en hij was zo achter haar aangelopen het erf op, brave hengst

Hij wilde echter niet de stal in en zij durfde hem ook niet vast te pakken, gelukkig kwamen er wat hardlopers aan van wie een hem wel durfde te pakken.
Ze hebben hem dus op stal gezet en zelfs nog water en hooi gegeven

Het avontuur heeft wel een nare kant gehad, Lisa had bij Kim een wondje aan haar rechter spronggewricht opgelopen maar dit was al mooi dicht en goed aan het genezen.
Nu is het echter weer helemaal opengescheurd en nog groter geworden ook