Dus heel dapper met Aranka aan de gang gegaan. Twee keer een buitenrit gemaakt en in de herfstvakantie had ik de transportbeschermers van Aranka gekregen dus kon ik ook met de trailer weg...
Vandaag is het er dan eindelijk van gekomen...
Bijna had de regen Minkieboy haar moed ontnomen om Minco in de trailer te zetten, maar na een plagende opmerking van de stalhouder en mijn enthousiaste en smekende blik, durfde ze het risico van een doorweekte rit te nemen!
Pony's stonden zo in de trailer en daar gingen we...
Eenmaal op bestemming aangekomen (parkeerplaats bezoekerscentrum SBB) regende het behoorlijk, dus maar in de trailer gepoetst, wat voor mij nog een hele toer was, want Aranka bedacht dat die trailer prima geschikt was om tegen de wand te gooien en lekker te slaan. Ze stond te trillen van de spanning.
Eenmaal uit de trailer en bij Minco's hooinet kwam ze helemaal tot rust en kon ik lekker ontspannen opzadelen. Het weer knapte inmiddels ook al op en omstreeks 10.45 zaten we dan eindelijk op de pony's...
Regenbroek achtergelaten in de auto

De eerste minuten bleef Aranka nog braaf stappen, maar al snel moesten we een versnelling hoger en ging de turbo erop... Met moeite kon ik haar een beetje bij me houden. Pas na een paar minuten en heel wat heuveltjes, boomstronken en afstapje later kreeg ik haar weer in stap.
Lekker even aan de lange teugel gestapt en toen kwamen we bij een lang pad waar Aranka weer de kriebels kreeg en deze keer vergezeld van een (flinke zei Alie) bok gingen we in galop het pad af... Alie gilde van schrik (en plezier geloof ik) toen Minco zijn springkunsten showde op enkele grote, brede waterplassen (met westernzadel, zij liever dan ik

Toen we aan het einde van het pad kwamen waren ze een beetje uitgeraasd en konden we de verdere rit eigenlijk vrij ontspannen rijden. Op enkel wegsprintacties van Aranka na die last heeft van "bespringangst" op smalle bospaadjes en die boomstronken en omgezaagde stammen erg bedreigend vind...
Afijn. Toch nog hele einden kunnen stappen en draven aan de lange teugel en nog een fijn galopje langs een onlangs afgeplagd stuk vlakbij Wateren (paralel aan Oude Willem) De terugweg ging erg relaxt en het laatste galoppad kon ik haar helemaal loslaten en moest ik zelfs mijn been er tegenaan houden zodat ze netjes door gelapopeerde...
Voor het eerst dat ik haar rijd, heb ik haar moe gekregen! DAt mag wel in de krant! Het laatste stuk lekker uitgestapt en weer terug op het parkeerterrein na het afzadelen en weer laden zo snel mogelijk vertrokken voordat Aranka mijn trailer helemaal in elkaar zou schoppen (ze liep er overigens zo weer op, dus echte angst is het niet. Denk meer dat ze het alleen staan niet zo fijn vind)
Na een rustige terugrit snel gevoerd op stal en toen ging ze met een drafje weer terug naar de anderen (die bij de kuilbult stonden)
Al met al een hele leuke ervaring en zeker voor herhaling vatbaar.
Alie en Minco konden ons prima bijhouden en we hebben veel lol gehad samen om die scheurknollen van ons...

Helaas hing er vandaag een advertentie op stal voor Aranka (met foto's waarop ik haar rijd) dus ik ben bang dat als ze die ook op andere plaatsen ophangen en op internet gaan zetten dat het wel eens snel kan gaan... Dinsdag had ik net mijn eerste les afgesproken bij Carmen Grondsma...
Nou ja, we zien wel...