4 weken geleden zijn we op een zaterdag gaan uitrijden (ik en mijn 4 stalgenoten).
ik en karin gingen in de bak rijden en mireille, claudia en angelique naar buiten. op een gegeven moment komt mireille met een rotvaart op sultan (paard van angelique) terug gereden. max heeft zijn been geborken (dat was haar paard) schreeuwede ze over de hele stal. toen hb ik een zweetdeken gepakt en ben op volle snelheid naar max gereden (ondertussen zijn ik en bowena nog gevallen) toen k heb vond had hij zijn rechterachterbeen van achteren gezien op geheven en zewete hij alsof iemand hem afgespoten had. het liep gewoon van hem af. toen hebben we hem naar stal moeten duwen en en zelfs slaan (niet hard gewoon tikjes) daar hebben we hem in een stal gezet en de dierenarts gebelt. het been was niet gebroken maar wel gekneusd. hij moest vast gebinden worden. van de de dierenarts kreeg hij maar 30% kans. het zit zo: sultan en max hadden al heel lang ruzie over de rangorde van de kudde. toen max sultan zijn zin niet gaf haalde sultan uit en trof max heel ongelukkig op zijn sprong gewricht. max is helaas op woensdag 1 oktober ingeslapen. hij had op dinsdag zit los gerukt en is gaan lopen waardoor zijn been gebroken is, en op woensdag ochtend leed hij aan een slag aderlijke bloeding. dus hebben we maxi uit zijn leiden verlost.

maar nu zit het zo: sinds dat gebeurt is vind mireille dat sultan ingeslapen moet worden. want hij had jaspes ook al een keer getrapt. hij is heeel lang hengst geweest en wil gewoon leider van de kudde zijn. en hij heeft max echt heel ongelukkig geraakt. maar omdat angelque sul niet wil laten inslapen is er al 4 weken ruzie op stal. ik vind het zielig voor sultan. dit is nooit zijn bedoeling geweest

hij wou gewoon zijn merrie beschermen...

maar nu wil ik vragen wat vinden jullie???
ik vind dat er gewoon een stuk van de wei afgezet moet worden... maar sul mag niet dood!!!
groetejes shanna