Een nieuw paard kopen is moeilijker dan je denkt!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 22:45

Buitenzorg schreef:
Ik vond 'de klik', ofwel de 'grote boem' ook altijd heel belangrijk. Ik ging op zoek naar een haflinger en Cindy kwam uit de veewagen..... FLITS! BOEM! Dat was er! Ze is het geworden en werd grandioos afgekeurd op 3 benen. Omdat ik toen met mijn rug tegen de muur stond (ik kreeg geen geld terug, maar kon wel een ander paard uitzoeken), heb ik voor Mander gekozen. Ik vond hem niet mooi, te klein en sloom.

Ik heb Mander inmiddels een jaar in mijn bezit en we zijn een geweldig team (als ik het zeggen mag). Hij pikt alles super op, vreselijk braaf in de omgang, absoluut niet sloom en lelijk istie ook niet (meer) gezien zijn behaalde 1e premie op de keuring.

Met Mander had ik dus helemaal niks toen ik hem zag, maar ik wil hem nu voor geen goud meer kwijt!


Heel goed verwoord Es, en Mander is ook echt een stuk nu!

samirah

Berichten: 1145
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 15:00

Uiterlijk is niet alles, tuurlijk moet je geen paard kopen wat je echt lelijk vindt

IK had precies hetzelfde toen ik m'n vos met brede bles en 3 witte benen kocht. Haar gangen zagen er goed uit en ze keek goed uit haar ogen. Voor de rest zag ze er allesbehalve mooi uit. Ik heb haar gekocht met het idee om haar een goede start te geven en verder zouden we het wel zien. De klik is later pas gekomen, het is nu ook een blijvertje

kekaro
Berichten: 8306
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 00:09

waarom komen jullie niet allemaal eens bij safirtje kijken !

die is 1.65
L2 dressuur (heeft het in zich om verder te komen!)
ziet er goed uit
3 supergangen
is hartstikke lief en makkelijk in omgang
geen stalgebrek
trailermak

er zijn heel wat mensen op zoek naar een paard met die omschrijving en ik heb er eentje te koop staan maar daar is niemand in geïnteresseerd...... ik vind het zo raar ik las net dat iemand wel 3 weken bezig was geweest met de verkoop van een pony ik ben al 3 maanden bezig met de verkoop van mijn paard.......

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 00:32

Ik ben al meer dan een half jaar bezig om een paard te verkopen. Paard met 3 mooie goede gangen, keurings raport, geen stalgebreken, braaf met rijden, heeft 2 veulens gehad, verkeersmak, trailermak, een handig iemand is er zo Z mee. Waar blijft die ene koper!!!!!!!!!!. De vraagprijs is gezakt van 5000 naar 2500 euro!!!!!! Paard moet weg, i.v.m. Boos! rugblessure van mij. Ik zou het paard nooit verkopen als mijn rug goed was gebleven. Een handelaar wilde er 1000 euro voor geven en door verkopen voor tussen de 2750 en de 3250 euro!!!!!!!!!! Ik wil weten waar ze heen gaat, zodat we haar zo nu een dan een keer kunnen zien.

JollyJumper

Berichten: 1325
Geregistreerd: 17-12-02
Woonplaats: Vortum Mullem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 17:52

Tja, da's nog niks. Ik ben al twee jaar bezig om mijn man's recreatie paard te verkopen. Merrie, zwart met weinig aftekeningen, kerngezond, geen stalgebreken, buiten superbraaf en verkeersmak, trailermak en een schat op stal. Maar meen je dat ik er kwijt word. En dat is niet eens om de vraagprijs want daar vallen mensen niet over. Om de stomste dingen kunnen ze gaan zeuren. Dat ik bv. mijn zadel er niet bij wil verkopen bv. (tja, dat is mijn wedstrijdzadel voor mijn andere paard nou eenmaal...), of omdat ze een kol heeft en geen bles. Of omdat ze een paard met 4 witte benen willen of omdat het een volbloed is, of een merrie...
Daar snap ik nou niks van, dat staat toch in de advertentie, dan hoeven ze met toch niet te bellen als ze zoiets toch al niet willen...

JollyJumper

Berichten: 1325
Geregistreerd: 17-12-02
Woonplaats: Vortum Mullem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 17:59

Trouwens, wat die 'klik' betreft. Met Jumper had ik dat meteen. Hij kwam de stal uit walsen met zijn 1.75, staart op de rug, hals erop en hij passageerde zo door de straat bij die mensen (we konden niet in de bak, stond onder water...). Ik dacht meteen 'wauw', ondanks dat ik nou juist op zoek was naar een superbraaf paard dat heel rustig in zijn hoofd moest zijn en minstens 10 cm kleiner. Bovendien heeft Jump ook nog een stalgebrek en is een vos met 4 witte benen Lachen. Maar ik viel als een blok voor hem en de volgende dag heb ik hem meteen gekocht. En maar goed ook achteraf want die man had nog een heel aantal andere mensen gehad ook die hem wilden kopen, maar ik was de eerste en had dus ook de eerste keus. Jumper is dus donderdags geadverteerd, ik ben zondag wezen kijken en maandag was hij verkocht. En dat dus voor een paard met een 'foute' kleur en een stalgebrek.
En eerlijk, ik heb er nog geen dag spijt van gehad, wij passen perfect bij elkaar en achteraf bleek hij een 'supercool' karakter te hebben.
Maar ik heb dus toen bewust een paard met een stalgebrek gekocht (moet er wel bijzeggen dat ik het ene stalgebrek erger vind dan het andere...) omdat ik niet zo heel veel te besteden had en op die manier een talentvol paard voor een betaalbare prijs kon kopen.

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 19:04

JollyJumper schreef:
Tja, da's nog niks. Ik ben al twee jaar bezig om mijn man's recreatie paard te verkopen. Merrie, zwart met weinig aftekeningen, kerngezond, geen stalgebreken, buiten superbraaf en verkeersmak, trailermak en een schat op stal. Maar meen je dat ik er kwijt word. En dat is niet eens om de vraagprijs want daar vallen mensen niet over. Om de stomste dingen kunnen ze gaan zeuren. Dat ik bv. mijn zadel er niet bij wil verkopen bv. (tja, dat is mijn wedstrijdzadel voor mijn andere paard nou eenmaal...), of omdat ze een kol heeft en geen bles. Of omdat ze een paard met 4 witte benen willen of omdat het een volbloed is, of een merrie...
Daar snap ik nou niks van, dat staat toch in de advertentie, dan hoeven ze met toch niet te bellen als ze zoiets toch al niet willen...


Die kreten heb ik nog niet gehoort wat je schreef. Ik heb een schimmel, de ene vind het onwijs mooi en de ander juist weer niet. Het is een ukkie van 1.61, de ene wil er 1 van 1.75 en de ander een kleintje. Ze is met rijden super braaf, dat willen de meeste. Ze heeft geen stalgebrek dat wil eigenlijk iedereen. De is klinisch goedgekeurd, dat wil ook iedereen. De vraagprijs is gezakt van 5000 naar vaste prijs van 2500 euro. Mensen willen niet veel betalen voor een gezond paard zonder stal gebreken. Ze heeft goed papieren, dus ook interesant voor de fok. Er komen bekende dekhengsten en sportpaarden uit de merrie lijn. Ze heeft 3 mooie makkelijke gangen. Ze loopt braaf door al hebben er in een uur of 2 tig verschillende mensen op haar rug gezeten.


Ze vallen ook niet over de prijs als ze kwamen kijken en rijden. Iedereen reed er zo mee weg. Zo braaf en makkelijk is ze. Zelf een kind met een jaar of 9 heeft er op gereden en iemand die 10 lessen misschien heeft gehad. Er hebben ook Z ruiters opgereden.
Ze kan wat zuur zijn op stal. Dat is haar enige min puntje. Ik heb er geen last van. Je kan niet alles hebben. Ik vind het heel belangrijk dat een paard braaf is met rijden, koel in het koppie is en dat ze zuur is op stal neem ik op de koop toe net als een ander een brave, koele luchtzuiger koopt.