Eigen pony

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nandor15
Berichten: 24
Geregistreerd: 27-08-12

Eigen pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-12 21:22

Ik heb een probleem. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Ik wil heel graag een eigen pony. Maar het mag niet van mijn moeder. Mijn zusje heeft namelijk een eigen paard waar heel veel mee te doen is geweest (veel naar de tandarts, osteopaat, fysiotherapeut, veel lessen nodig enz..). Mijn moeder vind het te duur. Maar nou kan ik gratis een pony krijgen voor in de winter. Alle onderhoudskosten betaal ik zelf. Ik ben 15 en heb 2 baantjes. Hij kan gestald worden bij een boer voor 50 euro per maand. Ik zie geen probleem. Ik blij met een (tijdelijk) eigen pony, mijn ouders geen kosten. Maarja, het probleem is, het mag dus niet, want mijn moeder denkt dat er met een pony erbij er meer ruzie thuis komt, (ik heb een zus die bijna een paardenhater is...) maar ik denk dan, ik ben veel weg, bij mijn pony. Daarnaast heb ik school en huiswerk kan ik op mijn kamer doen, dus last van mij hebben ze niet.

Hoe krijg is mijn moeder zover dat het mag? -ik heb al wel toestemming van mijn vader-
Wie kan mij helpen? Ik wil dit echt heel graag en zit niet op een andere sport of heb een andere hobby die (veel) geld kost.

Alvast bedankt!

ps. sorry als dit hier niet hoort, ik ben net nieuw op bokt.nl....

JenW

Berichten: 2597
Geregistreerd: 11-12-11
Woonplaats: Beuningen,GLD

Re: Eigen pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 21:49

denk je dat je moeder het nog gezellig thuis vind als je alleen maar weg bent, of thuis op je kamer zit?
ik denk dat je je ook vergist in de prijs hoor, het is duur!
zoek anders een leuke verzorgpony?
daar kun je ook van alles mee! :)

Arc_En_Ciel

Berichten: 4219
Geregistreerd: 02-08-12

Re: Eigen pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 21:54

Misschien kun je vragen of je je zusje mag helpen met haar paard?
Als je moeder geen toestemming geeft wordt het wel lastig voor je eigen.
Misschien kun je nu alles betalen, maar als je dan een keer niet uitkomt, dan heb je toch echt hulp van je ouders nodig!
En bedenk ook, je zegt dat je hem tijdelijk krijgt, als de winter straks voorbij is en je moet hem verkopen, wordt dat niet makkelijk voor je..
En daarbij op dat je ook het plezier mist van een eigen paardje in de zomer (zonder zadel, buitenrijden, evt zwemmen..).

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 23:16

PP ----> YRT

Eileen_

Berichten: 4822
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Omgeving Zwolle

Re: Eigen pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 23:20

En waarom doen je zusje en jij noet samen met een pony?

44Myrthe44
Berichten: 2892
Geregistreerd: 10-02-07

Re: Eigen pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 23:22

je zusje mag wel een paard, en jij niet?
Dat is ook niet eerlijk! Kunnen jullie niet samen doen?

Nandor15
Berichten: 24
Geregistreerd: 27-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-12 10:24

44Myrthe44 schreef:
je zusje mag wel een paard, en jij niet?
Dat is ook niet eerlijk! Kunnen jullie niet samen doen?


Ik heb geen klik met het paard van mijn zusje. Ze is nog jong en sterk, en ik ben te onervaren om haar goed te berijden.

Nandor15
Berichten: 24
Geregistreerd: 27-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-12 10:29

Arc_En_Ciel schreef:
Misschien kun je vragen of je je zusje mag helpen met haar paard?
Als je moeder geen toestemming geeft wordt het wel lastig voor je eigen.
Misschien kun je nu alles betalen, maar als je dan een keer niet uitkomt, dan heb je toch echt hulp van je ouders nodig!
En bedenk ook, je zegt dat je hem tijdelijk krijgt, als de winter straks voorbij is en je moet hem verkopen, wordt dat niet makkelijk voor je..
En daarbij op dat je ook het plezier mist van een eigen paardje in de zomer (zonder zadel, buitenrijden, evt zwemmen..).


Ik verdien genoeg en heb eventueel spaargeld waar ik wat van kan gebruiken. Die mensen zoeken een adres voor de winter, want in de zomer gebruiken ze het paard zelf. Ik vind dit een stap tot een echte eigen pony. Dan merk ik hoe het is om elke dag naar je pony te moeten. Ik denk ook dat het afscheid moeilijk is, maar als het goed bevalt weet ik zeker dat ik toe ben aan een eigen pony. Gaat het niet goed, dan ga ik echt keihard doorzetten tot ze weer weg gaat en weet ik dat ik niet geschikt ben voor een eigen pony.

Donkeytje

Berichten: 103
Geregistreerd: 05-05-12

Re: Eigen pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 12:00

Ik zou je spaargeld zo ceel mogelijk je spaargeld laten want geloof me er komt een tijd dat je dat heel hard nodig hebt en dat is echt niet NU

_gitte_

Berichten: 162
Geregistreerd: 29-09-09
Woonplaats: essen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 12:07

Nandor15 schreef:
Arc_En_Ciel schreef:
Misschien kun je vragen of je je zusje mag helpen met haar paard?
Als je moeder geen toestemming geeft wordt het wel lastig voor je eigen.
Misschien kun je nu alles betalen, maar als je dan een keer niet uitkomt, dan heb je toch echt hulp van je ouders nodig!
En bedenk ook, je zegt dat je hem tijdelijk krijgt, als de winter straks voorbij is en je moet hem verkopen, wordt dat niet makkelijk voor je..
En daarbij op dat je ook het plezier mist van een eigen paardje in de zomer (zonder zadel, buitenrijden, evt zwemmen..).


Ik verdien genoeg en heb eventueel spaargeld waar ik wat van kan gebruiken. Die mensen zoeken een adres voor de winter, want in de zomer gebruiken ze het paard zelf. Ik vind dit een stap tot een echte eigen pony. Dan merk ik hoe het is om elke dag naar je pony te moeten. Ik denk ook dat het afscheid moeilijk is, maar als het goed bevalt weet ik zeker dat ik toe ben aan een eigen pony. Gaat het niet goed, dan ga ik echt keihard doorzetten tot ze weer weg gaat en weet ik dat ik niet geschikt ben voor een eigen pony.



maar als die mensen een adres zoeken voor hun pony in de winter te stallen,waarom moet jij het dan voor hun betalen ?
Het is ten slotte hun pony, of begrijp ik het nu verkeerd?

Nandor15
Berichten: 24
Geregistreerd: 27-08-12

Re: Eigen pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-12 13:44

citaat van _gitte_: maar als die mensen een adres zoeken voor hun pony in de winter te stallen,waarom moet jij het dan voor hun betalen ?
Het is ten slotte hun pony, of begrijp ik het nu verkeerd?

Ja, maar ze verdienen in de winter niks aan de pony, ze gebruiken hem namelijk in de zomer voor ponykampen. Ze willen dus geen kosten maken en daarom vragen ze iemand anders die in de winter de pony verzorgt. Opzich wel logisch dat je het zelf betaalt vind ik, jij verzorgt, rijdt enz en een pony leasen kost ook geld...

Liezja
Berichten: 767
Geregistreerd: 07-01-12
Woonplaats: The World.

Re: Eigen pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 18:18

Ik vind het een beetje oneerlijk dat jouw zusje een eigen paard heeft en dat jij geen pony krijgt.. En ja, een paard kost nou eenmaal veel als die naar de DA moet, maar de een wel een paard geven en de ander niet, dat vind ik naar mijn mening gewoon banketstaaf.. :(:)