Is zij blind of wat ?

Moderators: Lous, RianneH, Neonlight, balance

Fu_Qi

Is zij blind of wat ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-12 21:16

Het gaat hier over paard en me vriendin.
Ze zegt: ik krijg een paard.
Ik ben ook blij voor der, en vandaag gingen we naar het paard kijken.
Het paard is tussen de 5 en de 10 jaar oud, en het is echt zo'n manege paard. Nergens bespiering en een vrij dikke onder nek. En ze zei tegen mij, ik wil bitloos rijden met hem, ik reageerde er op: misschien is het verstandig om je eerst er in te verdiepen voor dat je er mee rijdt. Ze antwoorde er vrij bot op: ik weet alles van paarden dus je hoeft niks tegen mij te zeggen hoor.
En toen hadden we het over het kopen, ik zei: misschien is het verstandig om een veearts check te doen ( paard helemaal medisch onderzoeken) zo dat je zeker weet dat het paard geen aandoeningen heeft. Ze antwoorde: nee ik vertrouw de manege wel dat hij gezonde is. Ik dacht echt: WAT !!!???!!!.
Iemand kan zeggen: me paard is gezond terwijl dat paard echt niet gezond is. Sorry maar dan ben je ook slechtziend vind ik.

Ik maak me zorgen om haar en om het paard of het paard wel een fijn te huis krijgt straks.

Wat vinden jullie hier van ?

Falling in love is like, as in falling asleep. It's take time, but when you fall asleep you are deep asleep <3

Fu_Qi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-12 22:16

Schopje.

Falling in love is like, as in falling asleep. It's take time, but when you fall asleep you are deep asleep <3

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 22:22

Tja... Haar keus he. Of het slim is is een ander verhaal maar zou me er lekker buiten houden.

"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!" - Velvet Underground

Met alle liefde in de wereld denk ik terug aan de drie mooiste dametjes... Bailey, Zafirah en Anky <3

veersche

Re: Is zij blind of wat ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 22:23

Is haar eigen keuze en daar heb je weinig mee te maken.

Ik ben niet nieuwsgierig, ik wil alleen alles weten.... schoentje

Fu_Qi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-12 22:34

Ik maak me gewoon erg zorgen om het paard...

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 22:36

Ik dacht dat de vraag ging zijn of het manege paard blind was ! :') :+

❤ ❤ ❤ ❤
Anna and me! <3

Olletjebolletjewol! :+:

Agossie L2 dressuur + Klasse 2 tweespan SMGW& Gangster Bijna zadelmak & Captain Hook Bijna één jaar :+:
MitchyboyAnna B dressuur + Klasse 2 tweespan SGMW) Yfke B- dressuur Olle L2 dressuur, nu 30 jaar en pensioenAap B- dressuur Eggcellent Zadelmak Disney Zadelmak Humor Na de zomer zadelmak maken.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 22:38

Chaos schreef:

Haha ik ook ja :')

"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!" - Velvet Underground

Met alle liefde in de wereld denk ik terug aan de drie mooiste dametjes... Bailey, Zafirah en Anky <3

lifaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 22:38

Chaos schreef:

same here :')

TS, tjah, je vriendin is niet slim dat ze het paard niet wil laten keuren. Een manegepaard verricht natuurlijk wel zwaar werk, maar omdat het een manegepaard was betekent dat niet dat ze per definitie niet goed zijn :) Spieren komt vanzelf wel bijvoorbeeld

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 22:45

waarom maak je je zorgen om dat paard?
ga je er vanuit dat zij er niet goed voor gaat zorgen?
of maak je je zorgen over het paard in de zin van zijn gezondheid, dat je denkt dat hij niet gezond is en het dus dom van haar is om het paard te kopen...?

Het zeggen dat je 'alles wel weet van paarden' is denk ik het domste in dit hele verhaal, dat betekent dat ze niet open zal staan voor hulp, voor adviezen, aanwijzingen en ervaringen van anderen...
Daar zal ze nog het grootste probleem in gaan vinden, zeker als ze ineens een andere rijstijl aan wilt gaan nemen! Is dat paard bitloos wel gewend?

Verder zou ik je toch adviseren je niet te veel met haar manier van een paard kopen te bemoeien. Je kunt je een keer uitdrukken en zeggen dat het erg zonde zou zijn als ze zich aan het diertje hecht en het een blessure schijnt te hebben die bijvoorbeeld bij de manege echt nog niet zichtbaar was, maar die met langere tijd toch duidelijk zichtbaar wordt en waar ze echt last van kunnen krijgen...? Dat kun je haar meegeven, verder is het niet jouw keuze en zou ik proberen jullie vriendschap niet te baseren op het maken van dat soort keuzes.

Het paard is tussen de 5 en de 10, das ook nog wel een heel verschil! weet ze de exacte leeftijd niet?

(Verder snap ik heel goed wat voor paard jij waarschijnlijk bedoeld met 'zo'n manegepaard' maar klinkt het niet echt vriendelijk tegenover eigenlijk iedereen die met het welzijn van manegepaarden te maken heeft... ook daar lopen mooie en minder mooie gevallen rond)

In my heart you'll live forever my sweet little Dancer

Fu_Qi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-12 22:54

My_Chimanga schreef:
waarom maak je je zorgen om dat paard?
ga je er vanuit dat zij er niet goed voor gaat zorgen?
of maak je je zorgen over het paard in de zin van zijn gezondheid, dat je denkt dat hij niet gezond is en het dus dom van haar is om het paard te kopen...?

Het zeggen dat je 'alles wel weet van paarden' is denk ik het domste in dit hele verhaal, dat betekent dat ze niet open zal staan voor hulp, voor adviezen, aanwijzingen en ervaringen van anderen...
Daar zal ze nog het grootste probleem in gaan vinden, zeker als ze ineens een andere rijstijl aan wilt gaan nemen! Is dat paard bitloos wel gewend?

Verder zou ik je toch adviseren je niet te veel met haar manier van een paard kopen te bemoeien. Je kunt je een keer uitdrukken en zeggen dat het erg zonde zou zijn als ze zich aan het diertje hecht en het een blessure schijnt te hebben die bijvoorbeeld bij de manege echt nog niet zichtbaar was, maar die met langere tijd toch duidelijk zichtbaar wordt en waar ze echt last van kunnen krijgen...? Dat kun je haar meegeven, verder is het niet jouw keuze en zou ik proberen jullie vriendschap niet te baseren op het maken van dat soort keuzes.

Het paard is tussen de 5 en de 10, das ook nog wel een heel verschil! weet ze de exacte leeftijd niet?

(Verder snap ik heel goed wat voor paard jij waarschijnlijk bedoeld met 'zo'n manegepaard' maar klinkt het niet echt vriendelijk tegenover eigenlijk iedereen die met het welzijn van manegepaarden te maken heeft... ook daar lopen mooie en minder mooie gevallen rond)

Idd, ik maak me wel een beetje druk ja.
Hij is 7 volgens mij, best jong. En springt van energie.
Ik bedoel hier niks negatiefs voor manege paard.
En ze negeerd advies idd, en wil alles zelf doen.
Maak me gewoon zorgen om haar.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 22:55

Tja het is haar keus, slim misschien niet maar sommige zijn hardleers en moeten eerst met hun neus ergens tegen aan knallen voordat het door dringt.
Jammer maar helaas gebeurt nog vrij vaak als je bokt mag geloven dat mensen eerst een kopen en dan ineens is er alles mis. Sneu voor het paard maar meestal maken ze geen 2x dezelfde fout en hopelijk voor haar is alles in orde.

Als het paard waar je van af valt een goed paard is,
dan is die val de moeite waard.

Fu_Qi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-12 22:57

Hoop het.

Barbet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 23:07

Het is haar paard en haar keus hoe ze ermee omgaat, of ze hem laat keuren, of ze bitloos rijdt of niet.
Als het niet lukt komt ze daar vanzelf wel achter.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 06:25

Je hebt geprobeerd om te helpen en te adviseren. Als ze daar geen gebruik van wil maken moet ze dat zelf weten.. Jij hebt je best gedaan en meer kun je niet..

Y;( R.I.P Lizzy Y;( † 04-03-2008 † Je was een topper! We zullen je nooit vergeten...
http://diensten-vakmensen.marktplaats.n ... ousPage=lr
http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... ousPage=lr

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 18:42

Omdat het hier niet om een medische vraag gaat, maar meer een uitlating en discussie verplaats ik dit topic van MD naar PP.

Beperkt online
[ITP] Drie Welsh Cobs in de herfstweide, wat een rijkdom Cob = top! Eens een Welsh Cob, altijd een Cob!
[IM] De strijd is gestreden, rust zacht Maybel |( 10-06-2003 - 10-10-2013

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 18:47

Ik erger me ook altijd zo aan dit soort mensen.
Laten gaan. Wanneer ze merkt dat er iets niet ok is zal ze vast wel inzien dat de da moet komen

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 19:07

Lekker laten gaan :)

Willem mennen dressuur ZZ+2

Fu_Qi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-12 20:15

Ik erger me lichtelijk, vandaag ging ze er stoer over doen.
Zeggen ja, ik ga met sporen rijden enz....

Niet dom bedoeld, maar je rijdt pas met sporen als je instructrice (goeie) pas zegt dat je met sporen kan/mag rijden, anders is het gewoon paardje pesten. Vind ik.

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 20:18

misschien je vriendin eens kennis laten maken met bokt? :+

**Het geluk van een kind begint in het hart van de moeder**

Fu_Qi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-12 20:21

AdnerB schreef:

Zal vragen, maar ze is een penny.
En dan wordt ze hard getest op bokt.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 20:24

Hoe oud is ze?

Da’s godverd*mme ene lieve hond jonge!
De verandering die je zoekt zit altijd in jezelf. 

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 20:25

Ik vind jullie nog al een rare 'vriendschap' hebben als ik eerlijk mag zijn. Als jij zo over haar 'praat' op internet vind ik jullie geen vriendinwaardige relatie hebben.

Wat het paard betreft, je hebt je best gedaan. Als je je er zo aan ergert dan moet je misschien overwegen om je handen van haar en haar paard af te trekken. Stuk beter voor je bloeddruk.

Life is short....SMILE while you still have teeth!

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 20:42

0152141488 schreef:
AdnerB schreef:

Zal vragen, maar ze is een penny.
En dan wordt ze hard getest op bokt.

misschien is dat dan wel nodig?
veel kinderen en andere mensen leren veel van bokt..soms met harde woorden en soms met zachte woorden..

**Het geluk van een kind begint in het hart van de moeder**

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 21:08

0152141488 schreef:
Ik erger me lichtelijk, vandaag ging ze er stoer over doen.
Zeggen ja, ik ga met sporen rijden enz....

Niet dom bedoeld, maar je rijdt pas met sporen als je instructrice (goeie) pas zegt dat je met sporen kan/mag rijden, anders is het gewoon paardje pesten. Vind ik.

Vind het best lu.llig wat je allemaal op internet zet over je vriendin. Voel je je soms beter als haar? :)
Gewoon laten gaan, je hebt geprobeerd te helpen. Als ze daar niets mee doet, helaas dan.

Willem mennen dressuur ZZ+2

Fu_Qi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-12 21:46

Idd, het is wel l*llig wat ik nu over haar zeg, en ik voel me er niet beter op maak me eerder meer zorgen. Ik probeer ook niet onze vriendschap te verpesten met dit topic maar ik probeer eigenlijk juist een goed antwoord waar door ik haar beter kan begrijpen en helpen.
Ze is 13 jaar.