Mijn bijrijdster had Jamaica aan de muur gezet om te poetsen, en was even borstels halen.
Achter Jamaica stond een pallet met brokken. Ik zat in de kantine...
Op een gegeven moment kwam er iemand met de hengst langs.
Ik weet niet wat er gebeurt is, maar ik zie vanuit de kantine ineens mijn paard verrot geschopt worden door de hengst...
Jamaica helemaal over de zeik, d'r touw kapot getrokken, helaas brak het touw niet op tijd en kon ze nog 3 of 4 klappen met beide achterbenen midden in haar buik ontvangen

Toen ze eenmaal los was rende ze gelijk de stal in, waar mijn bijrijdster haar kon pakken.
Even in haar box gezet en de schade opgenomen. Geen zichtbare verwondingen gelukkig, maar mentaal was ze compleet de kluts kwijt. Ook heeft ze denk ik door het hangen behoorlijke druk achter haar oren gekregen, aangezien ze een paar minuten steeds haar hoofd scheef deed, de arme ziel...
Heb haar even laten staan, even bji laten komen en wat later voor de zekerheid haar benen afgespoten en haar toen bij Hon op de wei gezet. Hier begon ze gelijk heftig te scheuren, dus het zal allemaal wel mee vallen met d'r, maar jeetje wat ben ik geschrokken. Na een half uur stond ik nog met trillende benen.
Wat er nou gebeurt is weet ik niet, de hengst is normaal gesproken een ontzettend lief dier..
Ik zie Jamaica er ook wel voor aan dat zij de 1e klap heeft uitgedeeld, aangezien ze er gewoon een schurft hekel aan heeft als een paard wat ze niet kent te dicht bij haar komt. Mogelijk dat de hengst toen in de verdediging is geschoten....
De bijrijder van de hengst kwam ook gelijk naar me toe of Jamaica verwondingen had, en ze heeft misschien wel 1000x sorry gezegt, maarja, je werkt met levende wezens.. Ondanks de schrik, zoiets kan gewoon gebeuren