1ste paard/pony

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

keetie_bijl

1ste paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-12 19:35

Ik ben voor me zelf op een rijtje aan het zetten wat ik nodig zou hebben als ik een eigen paardje zou kopen.
Nu vraag ik me alleen af hoe hebben jullie het bij je eerste eigen paard gedaan?
Alle spulletjes in één keer gekocht? Of iedere maand een beetje? Want een borstel kan je eerder kopen als een hoofdstel denk ik.
En hebben jullie je paard(en) verzekerd? Lees ook vaak dat mensen dat niet doen en iedere maand een paar tientjes opzij zetten hiervoor.
En wisten jullie al wat je voor soort paard zochten? Ras, kleur, leeftijd enz. Of zochten je puur op karakter?

lina1998

Re: 1ste paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 19:46

bij mijn eerste paard heb ik de spullen er bij gekocht.
bij mijn twee paard heb ik de spullen beetje bij beetje gekocht (wel binnen twee weken ofzo want ik houd nou eenmaal van spullen kopen voor mijn paard :P).
mijn eerste paard is niet verzekerd (kon niet heb ik geblesseerd gekocht en dat wist ik ook)
mijn tweede paard zit wel in de verzekering :j
ik zocht niet naar een paard natuurlijk wilde ik er graag een, maar ik had een lease paard dus dat vond ik ook super leuk. van wegen zijn blessure is hij uit eindelijk van mij geworden.
en mijn tweede paard kwam gewoon op mijn pad en daar had ik de klik mee.

_aapjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 20:05

keetie_bijl schreef:
Ik ben voor me zelf op een rijtje aan het zetten wat ik nodig zou hebben als ik een eigen paardje zou kopen.
Nu vraag ik me alleen af hoe hebben jullie het bij je eerste eigen paard gedaan?
Alle spulletjes in één keer gekocht? Of iedere maand een beetje? Want een borstel kan je eerder kopen als een hoofdstel denk ik.
En hebben jullie je paard(en) verzekerd? Lees ook vaak dat mensen dat niet doen en iedere maand een paar tientjes opzij zetten hiervoor.
En wisten jullie al wat je voor soort paard zochten? Ras, kleur, leeftijd enz. Of zochten je puur op karakter?

de spulletjes inderdaad door de tijd heen maar wel gewoon gezorgt voor een goedpassend Zadel(zadelmaker) en hoofdstel. De rest kwam met de tijd. Hij is verzekerd want het is gewoon heel handig. We hadden wel een beetje een plan (ras) in iedergeval geen fries,fjord ed kleur maakte niet zoveel uit maar geen schimmel (heb nu een vos maar houd eigenlijk meer van zwart,bruin ect maar viel toch voor zn karakter en de klik die er was)

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 20:12

Mijn paard is verzekerd, vind ik wel fijn.
Ik had al een zadel en een hoofdstel (barefoot, dus tja dan kan je zelf wel zien of het past of niet, een boomzadel moet je aan laten passen en iedere keer weer opnieuw op laten vullen etc.) en moest alleen de borstels nog kopen haha.

Maar goed, wat heb je nu eigenlijk echt nodig?
Hoofdstel
Zadel
Zacht, harde borstel en hoevenkrabber
Halster en halstertouw
ehbo setje
vet voor je tuig

Wat er verder nog bijkomt zijn pure hebbedingetjes, peesbeschermers als je echt regelmatig redelijk hoog springt mischien, maar verder ook niet meteen noodzakelijk. Net als dekens, prima om te hebben als je paard het gewend is, of als je denkt dat het nodig gaat zijn, maar het is vooral een hoop met extra werk en kosten die bij veel paarden nergenst voor nodig zijn.

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 20:14

Bij mij zat alles er eigenlijk al bij toen; zadel/hoofdstel/beschermers/deken etc. je moet gewoon eens goed kijken op de ruitersport zaken en dan bedenken of je dat nodig zou hebben. iig goed passend zadel/hoofdstel, dekje, halster, bostels, etc.

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 20:16

Ik heb mijn zus opgevolgd in het vak, dus veel was er al voor mij.
Het paard heb ik gekocht met alles er op en eraan; het paard is aan het zadel en hoofdstel gewend, vond ik zelf ook fijne rijtuigen.
Cap, Laarzen, Chaps, zweepjes etc. heb ik allemaal in een keer gekocht.
Paard heb ik trouwens op marktplaats samen met mijn zus gezocht. Zij wist mij te adviseren wat goed voor mij was.

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 20:22

Ik heb nu sinds 2 maanden mijn eerste eigen paardje.
Halster en hoofdstel kreeg ik erbij.

Dus de rest gekocht :P

Ik vond dat een zweetdekentje en een regendeken wel nodig waren meteen, maar een winterdeken koop ik nog niet.
Ik heb wel wat poets spullen gekocht, maar veel gebruik ik er eigenlijk niet van haha.

Ik heb wel meteen een zadel gekocht, met een sjabrakje.
Chaps, laarsjes, cap en kleding enzo had ik al.

Je ziet wel wat je nodig hebt.
Vaak heb je ook wel dat als je iets van tevoren koopt, dat je het nog lang niet nodig blijkt te hebben :+
En dan heb je wel dat geld al uitgegeven, terwijl je misschien morgen iets bedenkt dat je wel echt nodig hebt.

Ik heb mijn merrie gevonden op marktplaats, ten eerste viel ik natuurlijk op de foto's en de beschrijving van haar.
Daarna ging ik op eerste bezoek en ik wilde haar gelijk al meenemen!

Toen ik op zoek ging, had ik besloten dat ik een jong paard wilde.
Zo rond de 150 tot 160 cm. Vooral niet groter :P

En ja gewoon een lieve merrie :)
Dat is het ook geworden, mijn merrie is een schat van een dier en ze is 3 jaar oud.

:D

EDIT: mijn paard is niet verzekerd /3
Laatst bijgewerkt door Gitana op 08-08-12 20:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Cyrilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 20:24

Mijn eerste pony kwam eigenlijk zo'n beetje op mijn pad. Ik was niet op zoek naar een eigen pony tot hij me aangeboden werd. :)
Hoofdstel, halster en borstels e.d. had ik al (reed altijd op een vaste manegepony en daar had ik mijn eigen hoofdstel voor gekocht). Het zadel had ik geleend van mijn instructrice. Zij gebruikte deze niet dus mocht ik hem gebruiken. Gelukkig paste die ook op mijn pony. Later heb ik haar dressuurzadel overgekocht want hij paste niet op haar nieuwe pony maar wel op die van mij.
Shabrakken lagen ook bij de stallen en mocht ik ook gebruiken. Later heb ik er ook eigen bij gekocht.
Mijn eerste pony had ik in het paardenfonds zitten. Kostte een tientje ofzo per kwartaal. Toen mijn pony overleed hebben ze 500 euro (slachtwaarde) uitgekeerd.