Nu ben ik alweer een week bezig met Just te rijden.
De eerste keer ging het niet echt goed, het enige wat ze deed was steigeren en bokken..
Hoe vaker ik ging, hoe beter het rijden ging.
Ze probeert er nu af en toe nog steeds onderuit te komen, maar ik blijf consuqent, en ik stop niet eerder voordat ze weer normaal loopt.
Maar als ze loopt, gaat het harstikke goed en ontspannen. Ze schuimt in haar mond, en tussen haar benen. Ze gaat uit zichzelf naar beneden lopen. Erg ontspannen dus.
Toch heb ik de vraag hoe je het het best kunt oplossen als je paard steigert en bokt. Ik doe het met mijn stem, aangezien ik het niet zo heb met slaan.. Maar soms geef ik haar wel een coricierent tikje. En zodra ze normaal doet beloon ik haar.
Op de foto's zie je dat ik soms wat naar voren zit. Dat komt omdat ze mij soms een beetje naar voren trekt. Ook daar zoek ik een oplossing voor. Ik weet dat terugtrekken geen zin heeft, dus meestal geef ik een klein tikje op haar schouder. Het is niet dat ze het constant doet, maar toch blijft het wel vervelend.
Ik heb wel les gehad, maar ben daar in de winter mee gestopt (winterstop). Ik wil binnekort weer beginnen met lessen.
Dit zijn de foto's van de 2e keer dat ik weer echt rij:

Hier moet ik mijn ellebogen iets meer bij mijn lichaam doen.

Hier trekt ze me dus een beetje naar voren

Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden! Ik ben ook benieuwd naar jullie tips.
Groetjes
Succes!