Zoals sommigen van jullie al weten uit het topic "Een nieuw paard kopen" ben ik sinds vrijdag 3 augustus de trotse eigenaresse van een lieve vosse jaarling merrie. Ze is een pientere jongedame van momenteel 1 jaar en 4 maand. Ze is een NRPS met papieren en haar officiële naam is Midnight, maar aangezien ik dat zo onorigineel vond, heb ik haar omgedoopt tot:
Legend of Zelda
Of kortweg Zelda

Hier staat ze op Horsetelex: http://www.horsetelex.nl//horses/pedigree/1505823
Dus mensen die iets kennen van afstamming, voel u vrij hierop commentaar te geven :p Want ik heb hier geen flauw benul van :p
Enkele foto's van mijn meid

Nu staat Zelda bij mijn vriend thuis op de wei, waar ik ze elke dag eten geef en met haar bezig ben. Denk hierbij maar aan borstelen, rondwandelen op de wei met het halster, dekentje op haar rug, ...
Ik heb haar reeds aangeleerd om op commando achteruit te stappen, aangezien ze nogal vaak te dicht bij de deur van haar stal kon komen en dit was dan niet handig om de deur makkelijk open te krijgen. Nu loopt ze 24/24, 7/7 buiten, maar ik onderhoudt dit 'trucje' aangezien het mij handig leek met zicht op het latere beleren

Mensen die mij tips kunnen geven in het omgaan met Zelda mogen dit altijd melden

Tips, bemerkingen, commentaar,... alles is welkom

Maar hou het toch een beetje vriendelijk hé

Groetjes
Lisa en Zelda