Waar rijden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

roombolletje

Waar rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-12 08:20

Hooooiii,
Ik weet niet of het hier goed staat maar ik denk dat het hier wel hoort :')
Ik heb mn pownie bij me thuis staan ik kan rijden in onze "bak", maar die is een beetje klein en als het veel geregend heeft moeten we in de wei rijden... niet zo handig :+
Nu rijden we eigenlijk altijd op veldjes bij ons in de buurt. Naast het voetbalveldje zit nog een stukje gras ( best wel groot ) en daar rijden we dan. We pletten niks en we ruimen netjes de drollen op :')
Nu is er zo'n vrouw in de buurt en die zeurt elke x dat we daar rijden (ze zeurt niet alleen bij ons maar ook bij andere domme dingen ).

Heeft iemand enig idee of er regels zijn waar je wel of niet mag rijden?
Wat vinden jullie van die vrouw?

Xx
Laatst bijgewerkt door Elles op 05-08-12 08:21, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Dikgedrukte letters verwijderd

Elles

Re: Waar rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 08:21

RT-P >> YRT

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 08:23

Volgens mij mag je ook niet zomaar op openbaar gras rijden maar ik kan het mis hebben. Ik zou het ook zeker niet ergens doen waar het druk is. Dus in een woonwijk ofzo. Zoek dan een stuk gras ergens een beetje achteraf, waar niet veel mensen kunnen klagen. Maar of er echt regels voor zijn....ik weet het niet.

ais

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 08:30

Van wie is die grond? Van een particulier of van de gemeente? Als het van een particulier is zou ik toestemming vragen. In het tweede geval weet ik het niet. Wel weet ik dat je met je paard niet op de stoep/fietspad mag rijden officieel, dus ik zou dan even navraag doen bij je gemeente.
Is er geen stal/manege/ponyclub in de buurt? Dan kun je, tegen betaling evt., misschien wel daar gebruik maken van de bak?

En je vraag over die vrouw, daar kunnen wij geen mening over geven, wij kennen haar immers niet ;)

roombolletje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-12 08:37

Van de gemeente....
Maar ik bedoel vinden jullie niet dat ze overdrijft ofzo?

roombolletje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-12 08:38

Er is wel een manege in de buurt maar om nou voor elke dag 2x een bak te gaan huren is ook wel zot...

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 08:45

Ikzelf ben ook een paardenliefhebber dus als jullie de drollen netjes opruimen zou ik er geen problemen mee hebben maar er zijn mensen die niets van paarden moeten weten en dan willen ze die dieren ook niet voor hun keukenraam op het veldje zien rijden. :+ Misschien zijn ze bang dat het paard hun kinderen schopt ofzo als ze daar spelen...weet ik veel. :') Misschien moet je eens aan haar vragen waarom ze het niet goed vindt...

Nynke_Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 09:55

Ik ben het met bella eens :)