Wie heeft er wat gezien op de nacht van 1 tm2 augustus aan de ijsseldijk in Apeldoorn
Het is op ecofactorij tegen over bedrijf Sandd
Die nacht is er een veulen bij mijn vader uit de wei weg. Het is een merie veulen koffievos (lichtbruin) smallebles twee witte achter voeten Ze is ongeveer ander halve maand oud en nog te jong om bij de moeder weg te halen Wij hebben zelf alles rond en in de wei afgezocht maar helaas niks gevonden ook gemeld bij politie Apeldoorn Zou iemand die wat gezien og gehoord heeft mijn willen berichten Of die het gedaan heeft weer netjes bij de moeder terug brengen. Alvast bedankt voor de moeite
Laatst bijgewerkt door jacqwilken op 04-08-12 21:47, in het totaal 1 keer bewerkt
Ik vraag me af of er sprake is van stelen, of dat het veulen een ongeluk heeft gehad(in de sloot gevallen?). Kun je specifieker zijn mbt je uitspraak van het stelen? En heb je misschien een foto?
ik rijdt elke morgen over de ecofactorij, niks raars gezien daar, denk alleen dat ik net niet langs dat weiland rijdt, want kan me geen veulen voor de geest halen...
Een lichaam kan heel snel ver weg drijven, of nu op de bodem liggen en pas na een tijdje weer omhoog komen ivm de gasvorming van het lichaam. Ik wil hier niemand iets aanpraten, maar een sloot rondom een wei met een veulen...Een uitglij-partij of verkeerde kant op rollen is zomaar gebeurd helaas.
We hebben alles goed afgezocht en nog steeds Hellaas niks gevonden We hopen hier alleen reactie op te halen van mensen die wat gezien hebben of gehoord Voor de rest niks
Probeer toch de sloten te dreggen, vrijwel alle 'gestolen' veulens die we op bokt tegen zijn gekomen zijn uiteindelijk boven water gekomen in een sloot.
O daar moet ik echt niet aan denken zeg zo naar ongeluk met de sloot ..is de merrie ook niet heel onrustig?? Ik hoop dat er snel duidelijkheid komt. Sterke
Ik woon wel wat verder weg(+-30 min met de auto) maar ik zou ook mijn oren en ogen open houden. Een foto is wel handig. Hopen dat ze snel gevonden wordt.
angell81
Geplaatst: 06-08-12 12:39
Heel veel sterkte! Hoe gaat het met de merrie en heb je een foto?