Als ik wedstijd heb:
Maandag: Longeren met passoa. Ongeveer 45 Minuten
Dinsdag: Heb ik les. Ik train een uur flink
Woensdag: Een buitenrit. Een uur stappen draven en galoperen. Ik wissel dan met trainen in het bos en lekker losse teugel genieten van de omgeving.
Donderdag: vrij
Vrijdag: Begin met lang en laag en pak haar op. Ik maak haar snel op mijn been en rij haar scherp. Pak wat oefeningen mee. Rij ongeveer 45 minuten.
Zaterdag: Ook weer begin ik met lang en laag. Pak haar op en maak haar scherp. Dan wat meer proefgericht.
Zondag: wedstrijd.
Nu heb ik 2 maanden geen wedstrijden. Dan doe ik het ietsje anders.
Maandag: Longeren met passoa. Ongeveer 45 Minuten
Dinsdag: Heb ik les. Ik train een uur flink
Woensdag: Een buitenrit. Een uur stappen draven en galoperen. Ik wissel dan met trainen in het bos en lekker losse teugel genieten van de omgeving.
Donderdag: vrij
Vrijdag: Begin met lang en laag en pak haar op. Ik maak haar snel op mijn been en rij haar scherp. Pak wat oefeningen mee. Rij ongeveer 45 minuten.
Zaterdag: Een buitenrit. lekker ontspannen, maar ook weer kleine stukjes trainen in het bos.
Zondag: vrij
Ik heb een 6 jarige Arabofries. En start in oktober L2. Ik vind het ook belangrijk als ik geen werdstrijden heb dat ze iets meer kan onstapnnen. De trainingen die ik doe zijn vrij zwaar. In het bos vind ik het belangrijk dat ze luisterd naar mij en niet zomaar kan lopen waar ze wil. Ik doe heel veel tempowisselingen. Verder rij ik op 2 teugels en doe veel tijd besteden aan rechtrichten, maar ook de lengtebuigingen. Dus eigenlijk het basiswerk. Dit doe ik zo al even en dit gaat erg goed. Tenminste bij mij