nieuw paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

debflower

nieuw paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-12 17:15

Hallo allemaal,
Ik krijg morgen mijn nieuwe pony Blitz :D (eerst had ik een shetlander)
Ze is een 5 jarige merrie kan super springen en ze is 1,59 ongeveer :P
Ik ga 6 augustus al op ponykamp samen met haar.
Heeft iemand nog tips of uitleg enzo hoe en wat?
Vind het gewoon leuk wat jullie ervan vinden :o

lx3

Re: nieuw paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 22:38

Hoi,
Wat ontzettend leuk dat je een nieuw paard hebt, gefeliciteerd :)
Ik hoop dat jullie het heel leuk krijgen samen,

waar ik wel een andere mening over heb en eigenlijk best wel van staat te kijken is dat je gelijk met je nieuwe pony op ponykamp gaat !
Het is natuurlijk hartstikke leuk om gelijk de grootste avonturen met je paardje te beleven , maar of dit nou het verstandigste is vind ik denk ik niet.

Zelf zou ik het prettigste vinden, dat zowel jij en je paard aan de nieuwe situatie/omgeving kunnen wennen, en vooral aan elkaar!
Nu is het wennen aan elkaar op ponykamp misschien wel een leuke , maar voor je paard een hele verandering?

En ik denk dat je hem op ponykamp best wel overlaadt met veel activiteiten en vooral nieuwe (misschien spannende en enge ) dingen, waarvan jij niet weet hoe hij erop zal reageren.
En hij is nog maar 5 lees ik.
Nou kan een 5jarige natuurlijk al best een flinke rit lopen, maar het is allemaal wel snel.

Als je dan toch op ponykamp gaat, (wat ik nu wel aanneem als het al 6 augustus is ), zou ik het wel allemaal een beetje op jullie eigen tempo doen, en het rustig aan proberen op te bouwen. Dat je de eerste dag niet gelijk aan de volle bak meedoet. En gewoon de tijd nemen om uit te proberen wat je pony al wel en niet kan en wat hij nog zou moeten leren, daar is de begeleiding op ponykamp dan natuurlijk wel een voordeel bij.

Ik hoop dat je een leuk ponykamp hebt ! :D

Veel plezier met je nieuwe pony

debflower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-12 22:53

oke bedankt voor info!!
zal rustig aan doen met me schatje :D ;)

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 09:40

-> YRT

Brainfail

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 19:16

Hey, hoe was je kamp?
Is het goed bevallen?
Je moet wel rekening houden met zijn leeftijd (specifiek bedoeld voor springen).
Bouw alles wat je doet met je paard rustig op niet gehaast willen zijn.
De gene met het meeste geduld hebben vaak het fijnste paard dan een paard waar alles maar in 1 keer moest.
Succes met je paardje! :)