Mijn pony komt in verzet tijdens achterwaarts.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jessiicaatje

Mijn pony komt in verzet tijdens achterwaarts.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-12 02:17

hallo best boktleden,
ik heb mijn pony nu bijna een jaar maar hij blijft in verzet komen als je een paar passen achterwaarts wilt.
Heeft iemand tips ?
mijn instructrice rijd zelf ook Z en heeft er verschillende keren opgezeten maar ook bij haar blijft hij in verzet komen.
maar het rare ervan is als ik ga springen met hem en hem dan achterwaarts laat lopen hij het zo doet alleen met dressuur komt hij in verzet, weet iemand wat dit kan zijn en heeft iemand tips ?

mvg

Ludique96

Re: Mijn pony komt in verzet tijdens achterwaarts.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 02:18

Dit staat verkeerd

jessiicaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-12 02:22

Ludique96 schreef:
Dit staat verkeerd

hoebedoelt u/jij?

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 02:55

Niet op letten, zinloze opmerking en taak van moderators.
Je hebt je topic bij wie wat waar gezet in plaats van rij problemen of weet ik veel wat.

Hoe vraag je achterwaarts?
En wat doe je anders als je aan het springen bent? Ben je misschien meer ontspannen of zit je minder in de mond van je paard omdat je aan het springen bent?

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 03:02

Elk paard kan naar achteren lopen.
Alleen ga eens te rade bij een western ruiter hoe dat moet onder de man of vrouw.

Ik heb zelfs met een veulentje meegemaakt die in een smalle zadel kamer terrecht kwam en dat ukkie kwam gewoon op haar gemakje achteruit weer terug.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 17:45

En past je zadel wel goed/is de rug nog oké?
Als je pony naar achter loopt bolt hij zijn rug wat, als er dan iets mis is met de rug of met het zadel gaat dat pijn doen en kunnen ze dus in verzet komen. Al is dat wel doemdenkerij natuurlijk :D

Amaranth7

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 17:47

Achterwaarts is vaak geen favoriete oefening van paarden, stapt hij aan de hand wel achteruit als je hem terug duwt? Dan zou ik het eens proberen met iemand erbij die hem terug duwt terwijl jij je hulp geeft, het kan zijn dat hij het simpelweg niet snapt.

Is hij helemaal lichamelijk in orde, zijn andere oefeningen geen probleem voor hem?

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 19:04

WWW -> YRT

jessiicaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-12 15:23

Bizzybijtje schreef:
En past je zadel wel goed/is de rug nog oké?
Als je pony naar achter loopt bolt hij zijn rug wat, als er dan iets mis is met de rug of met het zadel gaat dat pijn doen en kunnen ze dus in verzet komen. Al is dat wel doemdenkerij natuurlijk :D

heb sinds 3 maanden een nieuw zadel helemaal aangemeten dus dat is niet het probleem.

jessiicaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-12 15:25

NeverGiveUp schreef:
Niet op letten, zinloze opmerking en taak van moderators.
Je hebt je topic bij wie wat waar gezet in plaats van rij problemen of weet ik veel wat.

Hoe vraag je achterwaarts?
En wat doe je anders als je aan het springen bent? Ben je misschien meer ontspannen of zit je minder in de mond van je paard omdat je aan het springen bent?

het is bij mijn pony heel raar.
met dressuur is het een draak en laat hij weinig van zichzelf zien maar zodra er alleen al een balk in de bak komt loopt ie super.
dan loopt ie echt de sterren van de hemel. maar met wedstrijden kan je er geen balk bij leggen dus dat is een nadeel ;p

jessiicaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-12 15:28

Amaranth7 schreef:
Achterwaarts is vaak geen favoriete oefening van paarden, stapt hij aan de hand wel achteruit als je hem terug duwt? Dan zou ik het eens proberen met iemand erbij die hem terug duwt terwijl jij je hulp geeft, het kan zijn dat hij het simpelweg niet snapt.

Is hij helemaal lichamelijk in orde, zijn andere oefeningen geen probleem voor hem?

hij is heel raar met dressuur hoor.
hij kan : galopswissels,keertwendingen,travers,passage,wijkeningalop,wijkenvanuithalt. als de beste en dan komt ie bij geen 1 oefening in verzet.
maar zodra je vraagt om te wijken in draf, schouderbinnenwaarts, uitgestrekte draf , achterwaarts. dan komt ie in verzet en dan moet ik echt hem weer 5 minuten doorrijden voordat die weer aan de hand is.

ja het is raar ik snap mijn eigen pony af en toe ook niet.

CoSnuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 15:30

Als hij verder lekker loopt, alleen achterwaarts wat probleempjes geeft heeft weinig te maken met het zadel.

Kent je pony het wel? Stapt hij goed wat je wil vertellen?

jessiicaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-12 15:45

Gerda20 schreef:
Als hij verder lekker loopt, alleen achterwaarts wat probleempjes geeft heeft weinig te maken met het zadel.

Kent je pony het wel? Stapt hij goed wat je wil vertellen?

ja hij snapt het wel.
zodra je hem achterwaarts vraagt komt hij vooral met zijn hoofd in verzet en als je hem dan doorvraagt maakt hij keertwendingen.
heb ook 4 augustus regiokampioenschappen, dus kan hem nu met rijden beter niet achterwaarts vragen want zodra ik dat doe en hij in verzet komt moet ik hem weer 5 minuten / kwartier door rijden voordat hij nageefelijk loopt en ontspant, want hij spant zich enorm aan.
en moet wel echt trainen dus dan doe ik dat liever niet dan valt hij gelijk niet meer te rijden

maar het is best jammer toen ik hem kocht had die eigenaar gezegd : hij loopt KNHS wedstrijden L2 en M getraind.
maar bleek dus dat hij B met 1 winstpunt liep, en niks van de L1 & L2 kende.

wat hij nu kan heb ik hem in een jaar bijgeleerd of deed hij uitzichzelf als ik het vroeg.

jessiicaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-12 00:34

heb zaterdag weer wedstrijd dus kijken hoe die het dan doet