bedankt lieverd, het gaat je goed!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mistral_Love

bedankt lieverd, het gaat je goed!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-12 22:35

Mistral :+:

Nu ongeveer, een jaar geleden heb ik mijn lieve prinesje,
mistral verkocht, omdat mistral ouder werd,
en ik verder wou in de paardensport.
en we niet mistral konden houden en nog n ander paard!
Mistral is bijna 5 jaar, mijn lieve vriendinnetje geweest,
die me altijd weer vrolijk maakte, we waren onafscheidelijk van elkaar!
De laatste tijd dat ik haar had, reed er n ander meisje op mistral,
en ik zag dat mistral, het bakwerk niet meer leuk vond, en gewoon lekker het bos in wou,
toen heb ik de knoop doorgehakt, en haar naar n goed baasje gedaan!
Nog geen halfjaar later, zag ik mijn meisje hier op bokt te koop staan,
Ik heb haar toen gelijk opgehaald, ik kon het niet aanzien of er alleen maar aandenken,
dat mijn meisje mijn prinsjes zou worden doorverkocht, en ik neit zal weten waar ze zalzijn.
Ik had toen het geluk, dat ik een weiland had van een vriend, waar mijn shetlandertjes, Toos en Edje ook stonden!
nadat ze ongv n maand bij me was, heb ik samen met een vriendin een ongeluk gehad,
en was het onzeker, of ik ooit nog voor mn meisje zal kunnen zorgen!
Toen heb ik met veel pijn en moeite, en zonder afscheid mn meisje naar n vrouw uit doetinchem verkocht.
Omdat ik toen in het ziekenhuis lag, heb ik geen afscheid kunnen nemen!
Ik mis mn meisje verschrikkelijk! Y;(

hier had ik mistral nog!

http://www.youtube.com/watch?v=N7vkEq_qHLs

http://www.youtube.com/watch?v=jYJ-E0F0H8Y

De filmpjes zijn de moeite waard!
Laatst bijgewerkt door Gem op 23-07-12 12:35, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: 2 filmpjes zichtbaar, rest in link

Abiola

Re: bedankt lieverd, het gaat je goed!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 22:45

Tsja, als je je paard niet wil moeten missen, moet je hem niet verkopen. In memoriam is voor dode paarden. Maar sterkte met je gemis.

MarimaCarona

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 22:48

@aboila, je kunt mischien ook iets meelevende reageren...

Fennee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 22:53

Ontzettend veel sterkte!

Wat voor ongeluk heb je gehad eigenlijk? Want ik vind het niet zo'n rare keuze als jij niks meer kan doen met Mistral en hem verkoopt. Abiola, waarom deze botte reactie? Meisje baalt ervan en jij zegt dat ; nee dat vind ik niet fair van jou!

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 22:55

MarimaCarona schreef:
@aboila, je kunt mischien ook iets meelevende reageren...

Ik wens haar toch sterkte? Ze post in een draad voor mensen die hun paard verloren zijn, als in dood, zij verkoopt haar paard. Als je hem of haar dan zo gaat missen, moet je misschien je paard niet verkopen?

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 22:57

Wat sneu :(:)
ze zal het vast goed hebben nu, spreek je haar eigenaar nog wel?

Typish bokt hoor, meisje heeft gedaan wat zij dacht dat t beste was voor dr paardje en daar komt bokt weer aan.

suvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 22:58

@Abiola: wat is dat nou voor een rare opmerking. Je moet soms keuzes maken in het leven, dan kan je evengoed nog je paard ontzettend missen. Het geeft juist aan hoe groot haar hart is. Sterkte Mistral_love! Het is een zeer mooi paard.

LieveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 23:01

Heel veel sterkte.
En ook met het herstellen!

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 23:03

suvan schreef:
@Abiola: wat is dat nou voor een rare opmerking. Je moet soms keuzes maken in het leven, dan kan je evengoed nog je paard ontzettend missen. Het geeft juist aan hoe groot haar hart is. Sterkte Mistral_love! Het is een zeer mooi paard.

Misschien moeten jullie even de regels van IM lezen, die is voor paarden die er niet meer zijn. Dat ts spijt heeft van de verkoop kan ik begrijpen, maar hoort thuis op een ander forum onderdeel, de pony leeft immers nog. En ze heeft hem zelf verkocht omdat ze " verder wilde in de sport" .

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 23:07

lezen is ook een kunst, ze heeft hem verkocht omdat ze door een ongeluk er niet meer voor kon zorgen. Sterkte TS

Fennee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 23:09

Abiola schreef:
suvan schreef:

Misschien moeten jullie even de regels van IM lezen, die is voor paarden die er niet meer zijn. Dat ts spijt heeft van de verkoop kan ik begrijpen, maar hoort thuis op een ander forum onderdeel, de pony leeft immers nog. En ze heeft hem zelf verkocht omdat ze " verder wilde in de sport" .

Dan nog kan je dat beter via PB zetten , want je zette het een beetje bot neer. Maar laten we dat vergeten , is al rot genoeg voor TS :)

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 23:12

Zin twee en drie: mistral verkocht omdat ze ouder werd en ik verder wilde in de sport. En volgens de regels van het forum moet je het in dit gedeelte hebben over dode paarden, niet paarden die je mist omdat ze verkocht zijn.

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 23:14

Abiola schreef:
Zin twee en drie: mistral verkocht omdat ze ouder werd en ik verder wilde in de sport. En volgens de regels van het forum moet je het in dit gedeelte hebben over dode paarden, niet paarden die je mist omdat ze verkocht zijn.

Dat is nu wel duidelijk,
kunnen we ook een beetje medeleven tonen dat zij haar paardje kwijt is?

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 23:15

Wat naar zeg! Maar wel de juiste keuze, als je er niet meer voor kan zorgen :j
Wat is er gebeurd als ik vragen mag ?

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 23:20

SophieFT schreef:
Abiola schreef:

Dat is nu wel duidelijk,
kunnen we ook een beetje medeleven tonen dat zij haar paardje kwijt is?

Dat kan, op een ander gedeelte van het forum :j

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 23:21

Jeetje abiola..... Slechte dag vandaag.
Je hebt je punt wel duidelijk hoor, ga iets zinnigs doen.

chantal_bel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 23:22

Altijd rot op een paard te verkopen, en het is te begrijpen dat je het beestje mist.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 23:29

Abiola :n
Als jij niet zeker weet of je ooit nog voor je paard kan zorgen.. verkeerd geplaatst misschien, maar hoef je niet zo te zeggen imo..

Sterkte ermee! moet heel erg zijn :n !

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 00:14

*even snel* : ben ik de enige die bokker Abiola over haar heen krijg nav dit topic of? .... :')

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 00:17

Abiola schreef:
suvan schreef:

Idd :j

Citaat:
Motivatie en toelichting van het forum
Leven en dood zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. [IM] In Memoriam is dan ook bedoeld voor zaken die te maken hebben met het overlijden van je paard of pony. Je kunt hier een topic plaatsen als je een paard of pony hebt verloren, als je vragen hebt over de laatse levensfase van je paard, over cremeren of begraven of als je wilt weten hoe anderen met het verlies van een dierbaar paard om gaan. Natuurlijk vind je hier ook een virtuele schouder om op uit te huilen als je je paard mist.

Bo_Cassey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 00:22

Topic verplaatsen dan maar, want Abiola heeft gelijk wat betreft de forumregels. Dan is die discussie ook klaar.

beaversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 00:28

Geen medelijden hoor.
In eerste instantie heb je het beessie ook afgedankt alleen omdat het ouder werd en JIJ verder wou.

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 00:39

Ik snap niks van de tekst is het diertje nou verkocht? of dood?.

Beide sterkte!

En ik vind dat sommige mensen wel heel erg bod reageren..

Soms begin je met een paardje, en als je ambitie verder ligt dan wat het paardje kan word soms het beestje verkocht.
Sommige kunnen nou geen 2 paarden houden.

Paarden kunnen heel oud worden, en als je dan moet wachten tot je paardje dood is, om dan je eigen hobby weer verder uit te voeren vind ik ook zo overdreven.

Ik heb mijn eerste paardje*toen veulen* gekocht met de hoop dat het luxe zou uitgroeien, aangezien het en kruizing was en ik niet wist wie de vader was/is. is het niet geworden wat ik graag zou willen.

Ik hem hem te koop aangeboden, nu heb ik het diertje al weer 2 x te koop voor bij zien komen, ik vind het super jammer.!

Daarna heb ik een merrie veulen gekocht, die voor mij veelste klein bleef, wat ik ook niet wist van te voren.
Die heb ik ook verkocht naar een bokker, ik baal nog dat ze weg is, dat was mijn lieve merrie.
Maar soms is de wereld niet anders en moet je keuzes maken!!.

Ik snap best dat je je paardje mist.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 00:45

Ik lees dat ze het dier 5 jaar heeft gehad, toen verkocht omdat ze verder wilde in de sport (niet mijn keuze maar ze is heus niet de enige die die keuze maakt), daarna heeft gezien dat ze na nog niet eens een half jaar weer te koop stond, toen heeft gezorgd dat ze haar terug kon kopen en dat ze op de weide kon bij shetjes, dat zij (= TS) daarna een ongeluk heeft gehad en niet zeker wist of ze nog wel voor de merrie (of een paard in het algemeen lijkt mij?) zou kunnen zorgen en dat de merrie daarom verkocht is, terwijl zij nog in het ziekenhuis lag.

Ik lees blijkbaar een heel ander verhaal dan sommigen ...
Dat het topic hier niet op z'n plaats staat ok, maar komop jongens .. ik weet dat het slecht weer is, maar doe eens wat minder moeilijk :=

Spijtig dat je haar uit het oog verloren bent TS, staat ze niet meer bij die persoon in doetinchem dan? Misschien een oproepje plaatsen op bokt?

badass

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 00:45

Sorry hoor, maar ze vraagt zich af of ze nog goed kan zorgen voor haar paardje doordat ze een ongeluk heeft gehad. En daarom verkoopt ze haar paardje omdat dat ze gewoon het beste voor haar paardje over heeft. Dus ik vind dat ts gedaan heeft wat ze kon!

Sterkte ts!