Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Zilfstar schreef:Je kunt leuk zeggen, ik neem alleen winter en regendeken.... Het ligt uiteindelijk aan je paard. Ik ben niet van de dekens. Wilde ze dus ook niet. Mooi dat ik voor de pony van dochter dus 3 vliegendekens heb omdat ze anders lek gestoken wordt en gek van al dat gekriebel. Zelfde geldt voor alles eigenlijk. Pas als je je paard hebt en hem leert kennen weet je wat je nodig hebt. Qua dekens, ijzers of niet, voeding, beweging, harnachement, les, begeleiding, etc. Maar.... Ik vind het dat allemaal waard.

.
. Inmiddels heb ik ook een hele halster collectie en dekjes collectie, maar eigenlijk is het niet nodig om er zoveel te hebben :S. De hoefsmid komt bij mij voor voren ijzers en achter gewoon bekappen. De dierenarts is gelukkig alleen maar voor entingen gekomen dit jaar. De tandarts moet nog komen, maar dat zouden we net als Cavalia met een groepje doen. Latido schreef:Dankjulliewel, hier heb ik al veel aan.
MIjn vriendin heeft zelf 4 paarden, waarvan we er 2 samen veel rijden. De stal (bij een boer) waar die paarden staan (en waar ik mijn paard dan ook zou willen stallen) kost €250,- per maand. In de zomer zonder biks en hooi, want de paarden staan dan de hele dag in de wei en in de winter met biks en hooi, dan staan ze op stal.
Qua dekens neem ik denk alleen een winterdeken en een regendeken
Ik zoek echt een recreatiepaard waarmee ik dan af en toe een wedstrijdje rijd, maar niet voor het winnen.
PercyLeen schreef:Latido schreef:Dankjulliewel, hier heb ik al veel aan.
MIjn vriendin heeft zelf 4 paarden, waarvan we er 2 samen veel rijden. De stal (bij een boer) waar die paarden staan (en waar ik mijn paard dan ook zou willen stallen) kost €250,- per maand. In de zomer zonder biks en hooi, want de paarden staan dan de hele dag in de wei en in de winter met biks en hooi, dan staan ze op stal.
Qua dekens neem ik denk alleen een winterdeken en een regendeken
Ik zoek echt een recreatiepaard waarmee ik dan af en toe een wedstrijdje rijd, maar niet voor het winnen.
En als we een slechte zomer hebben en er staat niet voldoende gras? Dan heeft ie pech? Wat wil je met het paard? Die van mij kan in de zomer echt niet zonder zijn krachtvoer

Cavalia schreef:Ik heb mijn paard sinds 2009 en ben er super blij mee. ik heb voor die tijd al een aantal verzorgpony's gehad, maar dat was het gewoon niet voor mij, ik wou graag op concours en met mijn verzorgpony's werd dat hem niet, bovendien kon ik nooit eens een lekker buitenritje maken of weet ik veel wat. maar dat verschilt natuurlijk ook weer.
Wat natuurlijk t belangrijkste is is waar zet je hem neer en hoeveel gaat dat kosten, zou jammer zijn als ie naar een paar maand weer weg moet omdat het niet meer betaald kan worden. die van mij staat op een pensionstal voor 135 euro in de maand, dit is inclusief stal uitmesten, voeren en naar binnen en buiten. tot mijn beschikking 3 buitenbakken en een longeercirkel.
ook de verzorging niet te vergeten, hoefsmid event. ijzers en entingen en nog event. andere dierenarts kosten die er bij komen kijken. en 1 keer in het jaar laat ik de tandarts komen, maar dat doen we altijd met een clubje, dat is was goedkoper (tip?).
en dan nog de tijd natuurlijk. met grote schaamte moet ik bekennen dat ik niet iedere dag bij mijn paardje kom (er word goed voor haar gezorgd dus is opzich neit zo'n grote ramp).
wat ik vooral ideaal aan mijn eigen paard vind is dat ik er mee kan doen wat ik wil. als ik op buitenrit wil ga ik op buitenrit, ga ik op concours prima en al dat soort dingen. Ik zou niet anders meer willen
), dus dat is heel fijn. Latido schreef:Ja, ze heeft inderdaad al gerekend voor me dat de stalling + binnen/buitenbak, paddock, wei, eten €250,- per maand kost, dus dat valt best mee.