Händell was al een tijdje behoorlijk kreupel en vorige week is de DA al thuis geweest.
Op de buigproef was hij echt heel erg slecht en gisteren zijn er foto´s gemaakt.
Op zijn rechter voorbeen had hij al op 3 gewrichten vrij zware atrose en een 4tje voor zijn hoefkatrolbeentje.
Ik heb de andere benen niet eens meer op de foto laten zetten maar heb de beslissing genomen hem te laten inslapen.
De laatste weken werd hij echt slecht en kon s´morgens steeds slechter op gang komen, ook kon hij zich niet meer goed tegen over de merrie´s verdedigen en viel hij erg veel af.
Hij is heel rustig ingeslapen de DA heeft hem eerst goed verdooft en daarna heb ik hem naar buiten gebracht, hij stond toen al te tollen op z´n benen.
Hij kreeg nog 2 spuiten en ging toen neer en is met zijn hoofd op mijn schoot ingeslapen.
Ik kan nog steeds niet bevatten dat hij er na 14 jaar niet meer is maar wilde niet dat hij nog jaren alleen in een weitje moest staan onder de pijnstillers.
Ik weet dat ik juiste keuze heb gemaakt maar het is wel het moeilijkste wat ik ooit in m´n leven heb gedaan.