Ik wil graag een nieuw dekje kopen, en daar heb ik een leuke site voor: epplejeck. Maar bij die dekjes zijn er bij veel maar 2 maten, middel en paard. Ik weet niet welke maat ik moet nemen voor een Haflinger...? ik denk zelf dat middel het beste is, maar ik wilde het voor zekerheid even vragen...
Tigra_
Geplaatst: 20-06-12 08:59
Ligt aan je zadel. Ik dacht vanaf 17 inch een full.
Meestal heb ik cob, dus ik denk dat ik middel neem. Bedankt voor de info!
yasmin1
Geplaatst: 20-06-12 19:11
Bij dekjes kan je beter naar je zadelmaat kijken. Ik heb een dressuurzadel 17inch en heb 'paard' nodig, ik denk dat je voor een 16.5inch wel een 'middel' nodig hebt.
Bij ons is de maat 'middel' inderdaad vergelijkbaar met de maat 'cob'. Normaal zou dit dus voor een grote pony goed zijn. Heb je dus niet een hele grote en brede haflinger dan zou ik inderdaad voor de cob gaan, vooral omdat je zegt dat je dat anders ook hebt. Is je haflinger toch vrij groot en breed dan is het misschien mooier om een maat 'paard' te nemen.
Als je naar de winkel gaat kun je ook altijd even een dekje meenemen die nu goed zit en deze vergelijken met die in de winkel hangt! Dan weet je zeker dat het goed zit!
soof402
Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-12 16:26
dankje!!!!! zometeen zit ik namelijk met een te klein of te groot dekje, en daar heb ik nix aan...