Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

.
. en het meisje wilt alleen weten waar ze kan gaan rijden.

Maar daar ben ik nu sinds een half jaartje ook weg, omdat je niet verder ging. Je bleef hangen op het niveau waar je dan was, en leerde niets meer. Dus ik vind Dragonder beter, maar ook niet een manege waar je echt van kan dromen ofzo.. Maar ze hebben wel erg leuke paardjes!
Dat vind ik écht een fijne manege! Mijn instructeur weet álles, en doet er ook echt alles aan om je te helpen! Ze stallen zien er niet duur uit ofzo, en het is niet heel netjes, maar ze zijn écht goed voor hun beestjes. Elk paard reageert geweldig op je hulpen, en is niet 'verpest' zoals je van een aantal paardjes op Blauwedraad en Dragonder toch wel kon zeggen... Het is een hele kleinschalige manege, maar wel geweldig van kwaliteit laat ik het maar zeggen!
SUSANNEx schreef:zijn dat verhalen van toen of nu. Misschien is het verandert?Bij de eerste proef les die ik bij Blauwedraad had, werd ik aan het eind alleen achtergelaten met die pony waar ik op moest omdat niemand kwam helpen. Verder vond ik daar echt niets, ik heb een paar keer bij vriendinnen gekeken, maar mijn vriendin reed 6 jaar, en durfde niet eens te galopperen door de ervaringen die ze daar met verschillende pony's heeft gehad. En sowieso, de pony's stonden er ook niet al te goed bij... Ik weet nog wel dat haflinger Nicolaas (?) een poos met een gigantisch bult op zijn been heeft rond gelopen, en mijn vriendin zei dat de eigenaar het niet nodig vond om er een DA bij te halen.. Of Fury die er ook echt niet meer goed uit zag en wat krakkemikkig was, nog op zn 35/40e (weet het echt niet meer) mee moest rijden in de spring lessen, nee, dat vond ik echt niet normaal meer... Maar dat is mijn mening.
Zelf heb ik 7 jaar op de dragonder gereden, en vind dat een veel fijnere manege.Maar daar ben ik nu sinds een half jaartje ook weg, omdat je niet verder ging. Je bleef hangen op het niveau waar je dan was, en leerde niets meer. Dus ik vind Dragonder beter, maar ook niet een manege waar je echt van kan dromen ofzo.. Maar ze hebben wel erg leuke paardjes!
Nu rijd ik zelf bij manege de Hooge Hoek in Renswoude.Dat vind ik écht een fijne manege! Mijn instructeur weet álles, en doet er ook echt alles aan om je te helpen! Ze stallen zien er niet duur uit ofzo, en het is niet heel netjes, maar ze zijn écht goed voor hun beestjes. Elk paard reageert geweldig op je hulpen, en is niet 'verpest' zoals je van een aantal paardjes op Blauwedraad en Dragonder toch wel kon zeggen... Het is een hele kleinschalige manege, maar wel geweldig van kwaliteit laat ik het maar zeggen!
cutecaro schreef:ga op beide maneges eens kijken en eventueel een proefles meerijden, dit is de beste manier om er achter te komen welke manege en welke manier van lessen het best bij jou past
Lisaiser schreef:SUSANNEx schreef:zijn dat verhalen van toen of nu. Misschien is het verandert?Bij de eerste proef les die ik bij Blauwedraad had, werd ik aan het eind alleen achtergelaten met die pony waar ik op moest omdat niemand kwam helpen. Verder vond ik daar echt niets, ik heb een paar keer bij vriendinnen gekeken, maar mijn vriendin reed 6 jaar, en durfde niet eens te galopperen door de ervaringen die ze daar met verschillende pony's heeft gehad. En sowieso, de pony's stonden er ook niet al te goed bij... Ik weet nog wel dat haflinger Nicolaas (?) een poos met een gigantisch bult op zijn been heeft rond gelopen, en mijn vriendin zei dat de eigenaar het niet nodig vond om er een DA bij te halen.. Of Fury die er ook echt niet meer goed uit zag en wat krakkemikkig was, nog op zn 35/40e (weet het echt niet meer) mee moest rijden in de spring lessen, nee, dat vond ik echt niet normaal meer... Maar dat is mijn mening.
Zelf heb ik 7 jaar op de dragonder gereden, en vind dat een veel fijnere manege.Maar daar ben ik nu sinds een half jaartje ook weg, omdat je niet verder ging. Je bleef hangen op het niveau waar je dan was, en leerde niets meer. Dus ik vind Dragonder beter, maar ook niet een manege waar je echt van kan dromen ofzo.. Maar ze hebben wel erg leuke paardjes!
Nu rijd ik zelf bij manege de Hooge Hoek in Renswoude.Dat vind ik écht een fijne manege! Mijn instructeur weet álles, en doet er ook echt alles aan om je te helpen! Ze stallen zien er niet duur uit ofzo, en het is niet heel netjes, maar ze zijn écht goed voor hun beestjes. Elk paard reageert geweldig op je hulpen, en is niet 'verpest' zoals je van een aantal paardjes op Blauwedraad en Dragonder toch wel kon zeggen... Het is een hele kleinschalige manege, maar wel geweldig van kwaliteit laat ik het maar zeggen!
Nee, inderdaad, kan best zijn dat het allemaal veranderd is dat weet ik niet...
SUSANNEx schreef:Bij de eerste proef les die ik bij Blauwedraad had, werd ik aan het eind alleen achtergelaten met die pony waar ik op moest omdat niemand kwam helpen. Verder vond ik daar echt niets, ik heb een paar keer bij vriendinnen gekeken, maar mijn vriendin reed 6 jaar, en durfde niet eens te galopperen door de ervaringen die ze daar met verschillende pony's heeft gehad. En sowieso, de pony's stonden er ook niet al te goed bij... Ik weet nog wel dat haflinger Nicolaas (?) een poos met een gigantisch bult op zijn been heeft rond gelopen, en mijn vriendin zei dat de eigenaar het niet nodig vond om er een DA bij te halen.. Of Furzy die er ook echt niet meer goed uit zag en wat krakkemikkig was, nog op zn 35/40e (weet het echt niet meer) mee moest rijden in de spring lessen, nee, dat vond ik echt niet normaal meer... Maar dat is mijn mening.
En hij liep alleen mee als het echt nodig was. Liesj1998 schreef:SUSANNEx schreef:Bij de eerste proef les die ik bij Blauwedraad had, werd ik aan het eind alleen achtergelaten met die pony waar ik op moest omdat niemand kwam helpen. Verder vond ik daar echt niets, ik heb een paar keer bij vriendinnen gekeken, maar mijn vriendin reed 6 jaar, en durfde niet eens te galopperen door de ervaringen die ze daar met verschillende pony's heeft gehad. En sowieso, de pony's stonden er ook niet al te goed bij... Ik weet nog wel dat haflinger Nicolaas (?) een poos met een gigantisch bult op zijn been heeft rond gelopen, en mijn vriendin zei dat de eigenaar het niet nodig vond om er een DA bij te halen.. Of Furzy die er ook echt niet meer goed uit zag en wat krakkemikkig was, nog op zn 35/40e (weet het echt niet meer) mee moest rijden in de spring lessen, nee, dat vond ik echt niet normaal meer... Maar dat is mijn mening.
1. Dat is een bult die bijna alle haflingers hebben. Nicolaas en Marma zijn beide haflingers en hebben allebei van die bulten.
2.Furzy werd niet gebruikt voor springlessen, alleen LorenzoEn hij liep alleen mee als het echt nodig was.
En i heb Furzy zeker weten een aantal keer zien mee springen...
SUSANNEx schreef:Liesj1998 schreef:1. Dat is een bult die bijna alle haflingers hebben. Nicolaas en Marma zijn beide haflingers en hebben allebei van die bulten.
2.Furzy werd niet gebruikt voor springlessen, alleen LorenzoEn hij liep alleen mee als het echt nodig was.
Nou, de halfingers die ik allemaal ken hebben dat niet hoor.En i heb Furzy zeker weten een aantal keer zien mee springen...