Dragonder. VS, Blauwendraad

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lisaiser

Dragonder. VS, Blauwendraad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-12 06:38

Ik denk dat ik weer op paard/pony Rijden wil maar naar welke manege,
Dragonder veenendaal?
Of Blauwendraad Rhenen?

Oja je moet ook bij zetten WEL naar die manege en NIET naar de andere.

Alvast bedankt XxX

Lisaiser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-12 06:21

Niemand???

Isabelle98

Re: Dragonder. VS, Blauwendraad

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 10:48

NIETNIETNIETNIETNIEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEET Naar de blauwendraad gaan!
de kinderen die daar rijden zullen het vast een leuke manege vinden,
maar ze gaan daar op een 'rare' marnier met hun paarden om, en tsja. ga maar gewoon niet naar de blauwendraad. :')
ik zal niet teveel zeggen, want ik wil geen ruzietopic.. ;s

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 10:51

Manege de dragonder, fijne manege.. Blauwe Draad hoor je vreemde verhalen over, ook dat de paarden erg vervelend zijn en er veel mensen af vallen. Manege de Dragonder vond ik altijd erg fijn. :)

Isabelle98

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 11:09

Captain schreef:
Manege de dragonder, fijne manege.. Blauwe Draad hoor je vreemde verhalen over, ook dat de paarden erg vervelend zijn en er veel mensen af vallen. Manege de Dragonder vond ik altijd erg fijn. :)

mee eens. :j

janneke584

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 11:28

Ik vind ze beide niet echt goed. Blauwedraad heb ik meer ervaring mee dan met de Dragonder. Ik durf het meisje dat mijn pony verzorgt en rijdt eigenlijk niet meer alleen te laten met rijden, omdat ze bij Blauwendraad zulke rare dingen heeft geleerd.

_xLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 13:50

Blauwendraad. ik rijd daar en ik vind het echt dikke bullshit wat mensen allemaal zeggen. Nee, de ponys staan er niet als topsportpaarden bij. Nee, de ponys zijn niet altijd allemaal even lief. maar ze krijgen iedere dag genoeg eten, en de eigenaar heeft het beste met de beestjes voor, ze gaan ook allemaal optijd naar de hoefsmid en als het nodig is de DA.
Ikzelf hoor niet altijd goede dingen over de dragonder.. :=
Als ik moest kiezen, zou ik voor blauwendraad gaan.

Isabelle98

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 16:01

zie je...
de kinderen die op de blauwedraad rijden weten niet echt anders..
maar ga álsjeblieft naar de dragonder!

_xLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 18:29

XEMERx, wat jij zegt vind ik echt ronduit belachelijk. ik zeg toch dat het niet de beste manege is van heel NL ? Zoek er maar 1 waarbij alle ponys er als anky van grunsven paarden bij staan, dan ben je wel even bezig ;).

janneke584

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 21:34

@Liesj1998, het gaat mij er niet om dat de paarden er niet goed bij staan, maar dat er slecht les gegeven wordt.

_xLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 21:43

@Janneke, dat is niet waar hoor. Maargoed, we kunnen hier nu wel een discussie van gaan maken. we blijven toch allemaal een eigen mening over hebben ;). en het meisje wilt alleen weten waar ze kan gaan rijden.

Ts, ga bij allebei kijken en maak zelf de keuze ;)

janneke584

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 21:46

Dat is in ieder geval ieder zijn mening. Ik vind dat het wel waar is, want heb daar destijds ook een paar lessen mee gereden. En ben er onlangs nog een paar keer geweest om te kijken. Met 10 in 1 les rijden is in ieder geval niets voor mij en het is niet de manier van rijden die ik gebruik bij mijn paarden.

Maar ts, ga inderdaad bij allebei de maneges 1 of 2 proeflessen meerijden en kijk dan welke je het leukste vind.

SUSANNEx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 18:25

Bij de eerste proef les die ik bij Blauwedraad had, werd ik aan het eind alleen achtergelaten met die pony waar ik op moest omdat niemand kwam helpen. Verder vond ik daar echt niets, ik heb een paar keer bij vriendinnen gekeken, maar mijn vriendin reed 6 jaar, en durfde niet eens te galopperen door de ervaringen die ze daar met verschillende pony's heeft gehad. En sowieso, de pony's stonden er ook niet al te goed bij... Ik weet nog wel dat haflinger Nicolaas (?) een poos met een gigantisch bult op zijn been heeft rond gelopen, en mijn vriendin zei dat de eigenaar het niet nodig vond om er een DA bij te halen.. Of Fury die er ook echt niet meer goed uit zag en wat krakkemikkig was, nog op zn 35/40e (weet het echt niet meer) mee moest rijden in de spring lessen, nee, dat vond ik echt niet normaal meer... Maar dat is mijn mening. :)

Zelf heb ik 7 jaar op de dragonder gereden, en vind dat een veel fijnere manege. :) Maar daar ben ik nu sinds een half jaartje ook weg, omdat je niet verder ging. Je bleef hangen op het niveau waar je dan was, en leerde niets meer. Dus ik vind Dragonder beter, maar ook niet een manege waar je echt van kan dromen ofzo.. Maar ze hebben wel erg leuke paardjes!

Nu rijd ik zelf bij manege de Hooge Hoek in Renswoude. :) Dat vind ik écht een fijne manege! Mijn instructeur weet álles, en doet er ook echt alles aan om je te helpen! Ze stallen zien er niet duur uit ofzo, en het is niet heel netjes, maar ze zijn écht goed voor hun beestjes. Elk paard reageert geweldig op je hulpen, en is niet 'verpest' zoals je van een aantal paardjes op Blauwedraad en Dragonder toch wel kon zeggen... Het is een hele kleinschalige manege, maar wel geweldig van kwaliteit laat ik het maar zeggen! :D

Lisaiser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-12 20:23

SUSANNEx schreef:
Bij de eerste proef les die ik bij Blauwedraad had, werd ik aan het eind alleen achtergelaten met die pony waar ik op moest omdat niemand kwam helpen. Verder vond ik daar echt niets, ik heb een paar keer bij vriendinnen gekeken, maar mijn vriendin reed 6 jaar, en durfde niet eens te galopperen door de ervaringen die ze daar met verschillende pony's heeft gehad. En sowieso, de pony's stonden er ook niet al te goed bij... Ik weet nog wel dat haflinger Nicolaas (?) een poos met een gigantisch bult op zijn been heeft rond gelopen, en mijn vriendin zei dat de eigenaar het niet nodig vond om er een DA bij te halen.. Of Fury die er ook echt niet meer goed uit zag en wat krakkemikkig was, nog op zn 35/40e (weet het echt niet meer) mee moest rijden in de spring lessen, nee, dat vond ik echt niet normaal meer... Maar dat is mijn mening. :)

Zelf heb ik 7 jaar op de dragonder gereden, en vind dat een veel fijnere manege. :) Maar daar ben ik nu sinds een half jaartje ook weg, omdat je niet verder ging. Je bleef hangen op het niveau waar je dan was, en leerde niets meer. Dus ik vind Dragonder beter, maar ook niet een manege waar je echt van kan dromen ofzo.. Maar ze hebben wel erg leuke paardjes!

Nu rijd ik zelf bij manege de Hooge Hoek in Renswoude. :) Dat vind ik écht een fijne manege! Mijn instructeur weet álles, en doet er ook echt alles aan om je te helpen! Ze stallen zien er niet duur uit ofzo, en het is niet heel netjes, maar ze zijn écht goed voor hun beestjes. Elk paard reageert geweldig op je hulpen, en is niet 'verpest' zoals je van een aantal paardjes op Blauwedraad en Dragonder toch wel kon zeggen... Het is een hele kleinschalige manege, maar wel geweldig van kwaliteit laat ik het maar zeggen! :D
zijn dat verhalen van toen of nu. Misschien is het verandert?

crazyy_caro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 20:27

ga op beide maneges eens kijken en eventueel een proefles meerijden, dit is de beste manier om er achter te komen welke manege en welke manier van lessen het best bij jou past

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 20:29

cutecaro schreef:
ga op beide maneges eens kijken en eventueel een proefles meerijden, dit is de beste manier om er achter te komen welke manege en welke manier van lessen het best bij jou past

Dat lijkt me inderdaad de beste methode. TS, ik begrijp niet zo goed waarom je dit topic op deze manier opent.

SUSANNEx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 09:37

Lisaiser schreef:
SUSANNEx schreef:

zijn dat verhalen van toen of nu. Misschien is het verandert?

Toen. :) Nee, inderdaad, kan best zijn dat het allemaal veranderd is dat weet ik niet...

Maar TS, ik denk dat het inderdaad slimste is om gewoon bij beide maneges proeflesje te nemen, en kijken waar je je het meest op je gemak voelt. :)

jessicaduke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 15:18

Manege de dragonder is leuk! ik rijd zelf niet op een manege maar vriendinnen van mij rijden daar, hele lieve leuke pony's /paarden en als je gevorderd ben en de manege eigenaar je beter kent krijg je een vaste pony/paard waar je op lest, het is om de week springen dressuur. goede lesgeefsters en de paarden zien er goed uit en staan niet in stands.

_xLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 11:20

SUSANNEx schreef:
Bij de eerste proef les die ik bij Blauwedraad had, werd ik aan het eind alleen achtergelaten met die pony waar ik op moest omdat niemand kwam helpen. Verder vond ik daar echt niets, ik heb een paar keer bij vriendinnen gekeken, maar mijn vriendin reed 6 jaar, en durfde niet eens te galopperen door de ervaringen die ze daar met verschillende pony's heeft gehad. En sowieso, de pony's stonden er ook niet al te goed bij... Ik weet nog wel dat haflinger Nicolaas (?) een poos met een gigantisch bult op zijn been heeft rond gelopen, en mijn vriendin zei dat de eigenaar het niet nodig vond om er een DA bij te halen.. Of Furzy die er ook echt niet meer goed uit zag en wat krakkemikkig was, nog op zn 35/40e (weet het echt niet meer) mee moest rijden in de spring lessen, nee, dat vond ik echt niet normaal meer... Maar dat is mijn mening. :)

1. Dat is een bult die bijna alle haflingers hebben. Nicolaas en Marma zijn beide haflingers en hebben allebei van die bulten.
2.Furzy werd niet gebruikt voor springlessen, alleen Lorenzo ;) En hij liep alleen mee als het echt nodig was.

SUSANNEx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 16:17

Liesj1998 schreef:
SUSANNEx schreef:
Bij de eerste proef les die ik bij Blauwedraad had, werd ik aan het eind alleen achtergelaten met die pony waar ik op moest omdat niemand kwam helpen. Verder vond ik daar echt niets, ik heb een paar keer bij vriendinnen gekeken, maar mijn vriendin reed 6 jaar, en durfde niet eens te galopperen door de ervaringen die ze daar met verschillende pony's heeft gehad. En sowieso, de pony's stonden er ook niet al te goed bij... Ik weet nog wel dat haflinger Nicolaas (?) een poos met een gigantisch bult op zijn been heeft rond gelopen, en mijn vriendin zei dat de eigenaar het niet nodig vond om er een DA bij te halen.. Of Furzy die er ook echt niet meer goed uit zag en wat krakkemikkig was, nog op zn 35/40e (weet het echt niet meer) mee moest rijden in de spring lessen, nee, dat vond ik echt niet normaal meer... Maar dat is mijn mening. :)

1. Dat is een bult die bijna alle haflingers hebben. Nicolaas en Marma zijn beide haflingers en hebben allebei van die bulten.
2.Furzy werd niet gebruikt voor springlessen, alleen Lorenzo ;) En hij liep alleen mee als het echt nodig was.

Nou, de halfingers die ik allemaal ken hebben dat niet hoor. :') En i heb Furzy zeker weten een aantal keer zien mee springen... :)

_xLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 22:14

ja, als hij in de les liep en ze gaan springen, dan sprong Furzy mee. maar dat is bijna nooit. en afwisseling is altijd goed ;)

jebuurmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 08:57

ik heb veel bij de blauwendraad gelopen alleen je ziet bijna alleen maar afgestompte pony's. naar mijn mening is de dragonder beter ;)

Girassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 10:26

SUSANNEx schreef:
Liesj1998 schreef:

Nou, de halfingers die ik allemaal ken hebben dat niet hoor. :') En i heb Furzy zeker weten een aantal keer zien mee springen... :)

Ik ga verder niet mee in de discussie, maar ik wilde hier toch eventjes op reageren. Die bult bij Nico op z'n rechtervoorbeen (die je overigens niet hoort te vinden bij alle haflingers en naar mijn weten heeft Marma ook niet zo'n bult), dat ziet er inderdaad niet uit maar er is wel een DA bij geweest volgens mij. Er is alleen besloten om het niet te verwijderen omdat het verder geen kwaad schijnt te doen. Ze willen Nico niet opschepen met een beenwond en eventuele stress van een ingreep terwijl dat niet noodzakelijk is.
Furzey heeft inderdaad echt nog wel eens een sprongetje gemaakt, maar er is (zeker in de laatste jaren) goed op gelet dat ze niet teveel en niet zo hoog zou springen (lage kruisjes) dus volgens mij is dat nog wel met beleid gegaan. Ze heeft overigens in haar laatste jaartjes lekker extra de wei op mogen gaan met een andere pony en ze heeft af en toe nog wat meegelopen in rustige lessen waarbij er niet zoveel van haar gevraagd werd maar waardoor de beweging er toch in bleef. Ik heb haar in die tijd ook niet meer zien springen dacht ik, misschien dat ze anders alleen nog mee deed met balkjes draven of echt hele lage kruisjes springen. Er is wel steeds op gelet wat zij wel en niet aan kon. Ze zag er inderdaad niet zo fraai meer uit, maar het was zeker een taai beestje :j

TS: Ga eens bij beide maneges een paar keer kijken en een paar lessen nemen. Dan merk je vanzelf welke manege jou het meeste aanspreekt. Succes met de keuze en veel plezier met rijden! :)

mexx_1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 20:34

ik heb slechte ervaring bij de dragonder je mag dr niks zelf doen je krijgt een paard toegewezen hoe kan je dan ooit leren rijden. een paard is een vlucht dier en kan een keertje bokken of stijgeren. wat ik hier allemaal leesis gewoon te triest voor woorden. ik rijd al 18 jaar bij de blauwendraad en ik zie geen afgestompte ponys. maar wel pony s die 30 jaar of ouder worden. dat zie je zelde op een manege.

dus die mensen die ze zwart maken hier waar praten ze over doe ff normaal je weet niet eens wat er gaande is je rijd er niet eens. en hou op met mensen zwart te maken!!

RoosDeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 20:40

Topic is 2 jaar oud..
Denk dat de Ts inmiddels wel een keus gemaakt heeft.