C-pony goed voor meisje 1.65 groot

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DB_CARTAGO

C-pony goed voor meisje 1.65 groot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-12 14:55

Hey allemaal,

Ik en mijn vriendin denken erover om samen een paardje te kopen omdat alleen eentje kopen niet haalbaar voor ons is door school.
ikzelf heb 2 paarden gehad een pony en een klein paard mijn pony is helaas gestorven aan kolieken en mijn andere moest weg omdat ze epilepsie had |( 2 paardjes en beide geen succes. Nu heb ik ondertussen veschillende paarden verzorgt een stuk of 5 of zoiets maar die zijn uiteindelijk allemaal verkocht of kon er niet meer naartoe gaan omdat ze echt te ver stonden nu heb ik een piepjong paardje ter verzorging net zadelmak gemaakt en een echt oudje 12 juni, 28 jaar dat is bijna dus.

Nu zijn e alletwee verkocht aan een paardje genaamd Rana een c-pony van 1.37 groot het ras weet ik niet meer maar ik dacht dat ze zeiden een brp'tje.

Nu vraag ik me af of dat het niet te hard werken zal zijn voor z n pony voor 2 meisjes van beidde 16 jaar. Ook hebben we beidde verschillende doelen, ik heb hier geen problemen mee en mijn vriendin ook niet nu zou het gaan van die pony te kopen of mischien een grotere te kopen.

mvg demi

ik weet niet of het hier goed staat dus tem maar even
Laatst bijgewerkt door DB_CARTAGO op 10-06-12 15:02, in het totaal 1 keer bewerkt

lemanthia

Re: C-pony goed voor meisje 1.65 groot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 14:56

ik zou gaan voor een d of een e.

inge_romeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 14:57

Ik zou een grotere kopen.. Dan heb je er langer plezier van.. minstends grote D, E of een paard..

Ekeif96

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 14:58

Ik zou voor een grotere pony gaan of een paard :j

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 14:59

ik zou zoiezo niet met zijn 2 en een paard kopen. zoek een bijrijd paard, want als het op ruzie ofzo uitloopt. dat kan je nu namelijk nog niet weten.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 14:59

Geen rijtechnische discussie -> PP

DB_CARTAGO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-12 15:01

ja daar hebben we over nagedacht en ik en mijn vriendin kennen mekar al 15 jaar vanaf de creche dus. en onze ouders hebben al gezegt dat de pony dan op beidde personen hun naam zo komen te staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 15:02

ik zou een wat grotere nemen,ik ben zelf nog geen 160 en pas net op mn c-pony. :)

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 15:49

DB_CARTAGO schreef:
...
Nu zijn e alletwee verkocht aan een paardje genaamd Rana ...

Ik moest hier toch wel even om lachen hoor! hoop dat je niet verkocht bent aan het paardje, maar dat je er aan verknocht bent.....

uJildXH0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 18:52

Ik zou toch gaan kijken voor een grote E-pony. C-pony is toch wat aan de kleine kant voor een ruiter van 1.65. Daarbij heb je van een E-pony ( vanwege jullie groei) langer plezier van.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 18:55

Ik moet er niet aan denken om samen een pony te kopen.. Geloof me, de beste relaties gaan kapot om geld én om dit soort dingen. Ik zou adviseren dat één iemand de pony koopt en dat de ander hem least/verzorgt. Dan is de eindverantwoordelijkheid bepaald en dat is wel zo belangrijk. Nu kun je nog overal hetzelfde over denken, maar hoe zit dat bij ernstige ziekte en spoedgevallen..?

Over de maat, dat is ook afhankelijk van de bouw van de pony. Ik ben 1.74 m. en mijn haflinger 1.40 m. Maar zij is grof gebouwd en ik kom niet eens onder haar buik uit. Maar op mijn vorige stal stond een pony die groter was dan de mijne, waar ik écht niet op zou durven te gaan zitten. Zo'n schriel ding, volgens mij zou die doormidden breken :')

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 08:48

Een pony samen delen is echt ongelovelijk moeilijk,verkijk je daar niet op,ookal ken je elkaar al zolang.

Ik zou niet voor een C pony gaan,maar voor een grote D of E of een klein paard

amyyy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 08:53

Ik zou voor een D-pony gaan dan zit je altijd wel goed.
En over samen een paard kopen zeg ik maar niks , dat moet je zelf weten.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 08:56

Ik zou ook nooit samen een pony kopen en je bent nu nog 16, gaat straks misschien naar een andere school waar je het wellicht heel druk krijgt. Als je hem samen koopt mag je wel een heel goed contract gaan opstellen, wat als die ziek wordt of 1 van jullie het toch niet zo leuk meer vind en er vanaf ziet, wat gebeurd er dan met de pony?

Zoek een leuk bijrijdpaard en doe die met z'n tweeen.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 09:22

over het feit dat jullie samen een paard willen kopen zal ik maar even zwijgen...

maar ik zou sowieso een grotere pakken, en miss een iets forsere? koudbloed. Je weet maar nooit of jullie nog veel groeien. Als de pony dan wat kleiner uitvalt maar hij is wat forser dan kan het weinig kwaad.

bedenk jullie heel erg goed of jullie SAMEN een pony of paard kopen. Als jullie ervoor kiezen zorg dan voor goede en duidelijke afspraken. Zorg ervoor dat het voor jullie beide ruim betaalbaar is, niet dat jullie van elkaar moeten lenen. Dit is voor beide niet fijn.

Kimmej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 09:34

Britt schreef:
Ik moet er niet aan denken om samen een pony te kopen.. Geloof me, de beste relaties gaan kapot om geld én om dit soort dingen. Ik zou adviseren dat één iemand de pony koopt en dat de ander hem least/verzorgt. Dan is de eindverantwoordelijkheid bepaald en dat is wel zo belangrijk. Nu kun je nog overal hetzelfde over denken, maar hoe zit dat bij ernstige ziekte en spoedgevallen..?

Over de maat, dat is ook afhankelijk van de bouw van de pony. Ik ben 1.74 m. en mijn haflinger 1.40 m. Maar zij is grof gebouwd en ik kom niet eens onder haar buik uit. Maar op mijn vorige stal stond een pony die groter was dan de mijne, waar ik écht niet op zou durven te gaan zitten. Zo'n schriel ding, volgens mij zou die doormidden breken :')

Ik ga hier volledig in mee. Zorg dat 1 de pony koopt en stel desnoods een contract op over het bijrijden, zodat je allebei even veel inspraak hebt. Wil je wel per se de pony samen aankopen, stel dan ook een contract op!! Klinkt misschien hard omdat het al zo lang je vriendin is, maar op deze manier hebben jullie allebei wat zekerheid mocht het toch verkeerd lopen...

Ik vind de maat van de pony overigens wat klein.. En bedenk ook dat jullie de komende twee jaar allebei nog wel wat zullen gaan groeien.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 09:37

Ik zou toch gaan voor een grote D of een E-pony vermoedelijk gaan jullie nog wat groeien en je kan nu nog niet echt zeggen of je hard de hoogte in gaat of niet. Zou wat zijn als de ene ineens een groeispurt krijgt en te groot is en de andere niet is ook wel wat vervelend als je dan samen een pony koopt.

Liezja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 15:29

Ik heb er ook over nagedacht om samen met een vriendin een paard te kopen, maar hoe close jullie ook zijn.. Doe het niet.. Het is natuurlijk jullie keus, maar ik zou het niet aanraden, je bent het nooit helemaal eens met elkaar en dat kan uitlopen op ruzie. En stel dat er iets gebeurt met je vriendin waardoor ze niet meer het paard kan verzorgen/betalen, dan zit jij met de kosten en de verzorging. Natuurlijk hopen we dat er niks gebeurt met een van jullie, maar houd in je achterhoofd, het kan altijd gebeuren! ;)

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 16:24

Ik zou het niet aanraden om samen met een vriendin een pony te kopen en zeker omdat jullie ook verschillende doelen hebben. Ik ga met mijn voorgangers mee ;)

Wat je wel zou kunnen doen, zoek een leuke verzorgpony samen met je vriendin. Dit heb ik ook. We maken goede afspraken en spreken elkaar regelmatig. Gaat prima :j En ponylief komt niks tekort.

BeFearless

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 16:29

Ik zou echt geen C pony kopen, het plaatje zal er nooit mooi uit zien en je moet dan ook niet meer groeien of aankomen. Als je een D/E koopt, kan je hier veel langer op rijden en loop je (minder) risico dat je te groot wordt. Heb zelf meegemaakt dat ik te groot werd voor een Ctje.

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 16:42

Persoonlijk zou ik nooit samen met iemand een paard/pony willen, euch, ja, alleen met mijn vriend dan, ha, ha.

Ik wou ook altijd een pony en pas toen ik al een tijdje samen woonde kwam de eerste en nu hebben we er twee.
Echt samen een paardje, juist als je vriendin je veel waard is doe het dan niet.
Zoek een verzorg paardje en ga er samen op uit, of alleen desnoods.
Bij een eigen paard komt zoooo veel bij.

En de maat van het paardje zegt niet alles.
Ik ben ook 1,65m (ben nu door omstandigheden erg aangekomen) en één van onze pony's is ong. 1,33m hoog en is een Gerrano die rond geribt is. (Echt niet dik maar haar bouw is zo).
Een Gerrano is ook nog een bergpony en we hebben in de tijd dat ze bij ons was en voordat ze met pensoen ging heel wat ritjes samen gemaakt.
Voor het plaatje niet mooi, maar zij kon het goed aan en daar gaat het mij om.
Nu is ze 23 en al een tijdje met pensoen.
Hier komen jullie ook samen dan een keer voor te staan.
Mag ze/hij bij jullie dan met een welverdiend pensoen of moet ze/hij weg?
Dit soort situaties zijn dan veel moeilijker.
Ook bijv. wij vinden dat je bij gerede twijfel de da. altijd moet laten komen, maar er zijn mensen die de da. naar mijn idee veel te laat laten komen, hier komen jullie ook samen voor te staan.
Hou er ook rekening mee dat jullie nog groeien en nog veel drukker in jullie leven worden,
past dan de pony nog wel in jullie leven?

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 16:51

C pony is wel heel klein weet niet wat jullie wegen ?
Ikzelf ben 168 en weeg 50 kg en mijn pony is behoorlijk tonend omdat ze breedt is en ong 1.54 maar ik vind dat dat net aan kan kwa aangezicht . Ze had absoluut niet smaller of kleiner moeten zijn

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 16:52

En ow ja samen een paard doen kan heel goed gaan wij doen het al bijna 7 jaar samen ieder heeft zijn vaste dag de week hebben we dus verdeeld inmiddels hebben we 3 paarden samen

xAlice

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 16:54

Als jullie niet zo veel wegen en jullie zijn echt gek op deze pony zou ik het gewoon doen.
Ik ben 1.63 en rijd op een iets kleinere pony dan dat.
Gaat net.
Is natuurlijk niet ideaal maar als je toch gek bent op dat beestje?

badass

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 16:59

Ik zou nooit een pony met zijn 2en nemen, je moet alles met elkaar overleggen enz. en waarschijnlijk krijgen jullie beiden het over een tijd heel druk en daar is de pony de dupe van