Paard rent door andere paarden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

viviansnowy

Paard rent door andere paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-12 12:44

hoi,
achter mijn buiten bak staat een wei van de buren, en daar staan nu 9 tinkers in.
Maar als ik dan ga rijden gaan alle paarden mee rennen en mijn pony wordt dan wild....
en in de bossen rijden is ook geen optie want hij schrikt van heel veel dingen.
Laatst bijgewerkt door iefke op 09-06-12 08:06, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: titel aangepast

Vjestagirl

Re: -

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 12:45

Wat is je vraag?

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 19:39

Aangezien dit topic zowel een werkbare titel en een duidelijke vraag mist, verplaats ik het naar YRT.
WPC > YRT

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 20:22

Misschien kun je je pony eerst even longeren voordat je erop gaat. Hij is dan de eerste frissigheid al wat kwijt. Ik zou daarna toch in de bak gaan rijden want je pony moet er aan gaan wennen dat er zo nu en dan een kudde gekke tinkers langskomt.. :D Ik neem tenminste aan dat die er (voorlopig) nog wel staan.
Goed aan het werk zetten en zorgen dat je pony op jou blijft letten. Zie het maar als stukje training. Als je de rust in de bak kunt bewaren met rijden zul je merken dat hij in het bos ook beter naar je gaat luisteren en rustiger wordt..
Succes.
Laatst bijgewerkt door Aukelizzy op 08-06-12 20:23, in het totaal 1 keer bewerkt

SienenIvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 20:23

Wat is de bedoeling?

Of wat is je vraag?

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 20:27

Volgens mij heeft ze een buitenbak waar ze haar pony in rijdt. Maar naast de bak (in het weiland) staan tinkers die gaan rennen als zij gaat rijden. Haar pony doet dan druk.
In het bos gaan rijden (ipv in de bak) gaat ook niet zo goed omdat haar pony daar ook heel druk is en overal van schrikt...En nu vraagt ze zich af wat ze moet.

Dit is wat ik er van maak.. :D

SienenIvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 20:29

Ow..

Bedankt!

viviansnowy

Re: Paard rent door andere paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-12 13:30

ja,
bedankt allemaal, maar het heeft niets geholpen...:(
want ze is nu heel hengstig (want die tinkers zijn allemaal mannetjes).
en als ik met haar ga wandelen langs de weien rukt ze meteen los en rent naar de tinkers toe..

AlphaDaemon

Re: Paard rent door andere paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 13:37

Als ik jou was zou ik zoeken naar een eventuele andere bak / manege waar je af en toe kan rijden. Of bespreken met je buren dat ze misschien de wei voor hun tinkers iets kleiner maken. Zodat er een groter 'gat' zit tussen jouw bak en de wei van je buren. Misschien wordt je paard dan minder opgejut. Het is sowieso gevaarlijk voor zowel jou, je paard en de paarden van de buren als ze als idioten met je mee rennen.
Ik heb onlangs ook op een vrij fris paard gereden in een bak met allemaal paarden in de wei ernaast. Ik weet dat het heel erg lastig is, maar het hielp mij wel om het paard extra hard aan het werk te zetten door te wijken of figuren te rijden.
Succes