moet ik de lat hoger leggen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

fleurb7

moet ik de lat hoger leggen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-12 17:00

hoi ik ben fleur,
ik heb een vraag over mijn paardrijden ik hoop dat julie me kunnen helpen. ik zit 4 jaar op paardrijden. maar 1 en een half jaar geleden viel ik heel hard van een paard af. ik brak mijn arm. toen ik weer kon rijden werd ik heel bang en durfte ik niet eens meer te draven. nu is het gelukkig weer anders ik ben niet meer bang. ik vind het juist leuk om lekker te crossen enzo. ik ben nu helemaal bezig met het dressuur rijden . maar mijn vraag: ik wil de lat hoger leggen en op moeilijkere paarden rijden maar. en iedereen op de manege zegt dat ik dat zeker kan maar ik weet niet of ik het wel moet vragen aan me instructrice omdat ik niet wil opscheppen over mijn rij kunsten kunnen julie mij vertellen wat jij zou doen?
groetjes fleur /3

Apple

Re: moet ik de lat hoger leggen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 17:01

-> MA

Ik verplaats je berichtje naar Manegepraat :-) Daar zitten meer kinderen die met hetzelfde kampen :-)

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 17:03

Gelukkig dat je nu niet meer bang bent. Paardrijden moet leuk zijn! :) Wat betreft de lat hoger leggen je moet kijken waar jij het beste bij voelt. Als jij het graag een keer wil proberen om een moeilijkere pony/paard. Zou ik gewoon eens met je instructriece overleggen of zij vind dat jij er aan toe bent.

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 17:06

Je kan kunt prima overleg plegen met je instructrice hierover hoor. Jij wilt immers verder komen en je bent er om te leren. Rij je altijd op het zelfde paard? Misschien kun je vragen om dan wat meer af te wisselen of voor te stellen om op dat ene paard een keertje te proberen rijden. Vraag anders ook specifiek wat je wilt.
Bijvoorbeeld: 'Ik zou graag meer dressuur willen leren rijden, bijvoorbeeld om mijn paard wat meer over de rug te laten lopen. Zou u mij daarbij kunnen helpen.'
Op deze manier zeg je niets over je rijkunsten, maar geeft je gewoon aan dat je wilt leren. In mijn ogen alleen maar super. Ik zou als ik instructrice was erg blij zijn met zulke leerlingen die willen leren. :)
Komt vast goed als je het op die manier met haar overlegt.
Succes!

Oja, en welkom op bokt! :D

Isa

Re: moet ik de lat hoger leggen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 13:42

ik zou naar je instructrice toegaan, en met haar overleggen op welke pony's/paarden je kan rijden.
ik zou erbij zeggen dat je wat meer afwisseling wilt in de pony's.

ayla31

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 13:58

je kan ook bijvoorbeeld een keer aan je instructrice vragen, of je misschien een keer een uurtje piveles kan hebben op een wat moeilijker paard/pony? Dan kan zei kijken hoe het gaat.
en anders gewoon vragen of dat een mogelijkheid is.