huh?? Waarom niet?? Als het regent, heb ik toch echt een regenjas aan! Heb geen binnenbak, dus rijd altijd buiten! Met een gewone jas word ik dan toch echt nat, hahahahaha!
Ik had gisteren een wedstrijd en moest buiten inrijden en het regende pijpenstelen, dus ik heb met jogginbroek en regenjas aan ingereden en er waren er ook een aantal met zelfs een regenbroek. Dus natuurlijk wel, t ligt er alleen aan of jij het zelf fijn vind
Ja! Natuurlijk mag dat! maar niet zonder zadel, regenjas spul is daar te ruw voor... Dat kan kleine schuur wondjes opleveren, maar dat snap je zelf denk ik ook wel. Maar zorg er wel voor dat je paard niet schrikt of gespannen/bang wordt van het geluid van de regenjas.
Natuurlijk mag dat..Ik zou je alleen zo'n plastic regencape niet aanraden . Ik heb ooit eens iemand in de regen met zo'n cape zien rijden. Ging prima totdat de wind eronder kwam.... Paardlief vond dat wapperende gele ding doodeng en ging als een dolle door de bak. . Ze bleef wel zitten trouwens..
voor wedstrijden hebben Kingsland en QHP een transparante regenjas, waarmee je volgens mij ook je proefje mag rijden. Een regenjas vind ik zelf teveel knisperen, dus voor 'gewoon' rijden zou ik een goede jas kopen die waterdicht is.
regelmatig een regenbroek en jas aan... gaat prima! alleen is opstappen lastig, regenbroek rekt niet...
myk_en_shant
Geplaatst: 06-06-12 13:57
je hebt ook speciale regenrijbroeken, zitvlak zit dan niets maar de rest wel, je kunt het een beetje vergelijken met die westernchaps die je tot de heup gaan. heb er zelf 1, maar weet het merk zo niet ervan. jaren geleden in een ruiterzaakje gekocht in emmeloord. en een regenjas is nooit geen probleem. je hebt natuurlijk ook dure (rij)jasjes die waterdicht zijn, maar een gewone goedkope scapino regenjas is ook goed genoeg (alleen je gaat er zo in zweten )
xLunalove
Geplaatst: 06-06-12 14:01
ja , volgensmij mag dat wel.
HelgaV
Geplaatst: 06-06-12 14:03
Een regenbroek lijkt mijn inderdaad ook niet verstandig. Ik gebruik rainlegs. Ideaal die dingen!! Ik heb hem destijds bij agradi besteld. Ik zie nu dat agradi niet veel meer heeft maar dit zijn rainlegs: http://www.agradi.nl/boer-ruiter/ruiter ... 33274/1390
Heb zondag ook kinderen gezien met een paarse of zwarte regenjas..
Marian01
Geplaatst: 06-06-12 14:05
met wedstrijden weet ik van de "normale gekleurde jassen" niet zeker of dat dat wel of niet mag, zo'n doorzichtige heb ik regelmatig gezien. Met vrijrijden..lekker aandoen wat je wil. 1 dingetje...vroegahhh toen ik nog op de pony's reed...heb ik tijdens een bosrit ook een regenjas aangehad...zo'n gekleurd ding, met let op: een capuchon..zou ik niet aanraden..ik bleef nl met die capuchon achter een tak hangen...das niet handig...