pees probleem

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

laurelin

pees probleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-12 22:19

Heeee :D
Mijn paard is al een paar maand kreupel en haar pees is op 1 plek een beetje dikker. :(
Ik denk dat ze een scheurtje in de linker voor pees heeft.
Heeft iemands paard/pony dit ook gehad?
zo ja, hoelang duurde dit en wat heb je eraan gedaan?
xxx Laurelin :)

ship

Re: pees probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 22:22

wil je niet ontmoedigen maar dit kan heel lang duren de mijne staat nu al meer als een jaar stil loopt nog steeds niet goed rechtsvoor...

Touscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 22:25

Je dierenarts er even bij halen. Die kan de pees scannen en bevestigen of het een peesblessure is en hoe erg het is. Daarna kunnen jullie samen een plan van aanpak maken.
Die van mij heeft er momenteel ook 1 en ik moet van de DA op minimaal 4 tot 6 mnd rekenen. Kan ook makkelijk langer duren.

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 09:35

WWW -> YRT

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 09:43

Je denkt het dus je weet het niet zeker? Laat de dierenarts er naar kijken en laat de pees scannen in de kliniek (je dierenarts zal je wel doorsturen als dat nodig is). Het heeft rust nodig, dus reken toch wel op een half jaar.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 09:57

Ik had een pony die had de buig en strekpees helemaal door de midden.Was op de scan goed te zien,ze zou minimaal 1 jaar op rust moeten.Na 3 mnd. heb ik haar genezen en ze kon alles weer.
Maar TS je moet er wel een D.A. naar latehn kijken hoor,als dat nog niet gebeurt is.Je moet wel weten welke pees het is en of er een scheurtje in zit of helemaal door is.

laurelin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-12 19:05

mijn pony (Iris) staat nu 4 maand stil.
De d.a. heeft er wel naar gekeken mar zei dat ik nog een maand alleen maar mocht stappen aan de hand op harde bodem.
daar ben ik nu al twee mand mee bezig.
We hadden de d.a. al wel weer gebeld (om een pees echo te laten maken), maar hij vond het nog niet zo lang duren...
Ik vind van wel en wil een scan laten maken, maar me moeder houd het idee van de d.a. aan.

paardje1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 19:09

andere da laten kijken met een scan. had eentje in training staan en een peesblessure opgelopen. na een paar maanden vond de eigenaar het te lang duren en had hem losgegooid, met als resultaat dat het nou als fokmerrie door het leven moet

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 08:22

Lastig dat je moeder het nut van een echo niet inziet. Je weet daarmee tenminste wat er stuk is en hoe herstelproces gaat. Voor de revalidatie tijd maakt een echo niet zoveel uit. Een peesblessure duurt gewoon maanden. Maar het is wel fijn om te kunnen zien hoe snel het herstel gaat....Heel veel succes met revalideren.

laurelin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-12 12:44

Dankjewel :)
Ik hoop dat het snel over gaat.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 17:27

Ik hoop het ook voor je :(:) . Helaas werkt "snel" niet bij een peesblessure, alleen geduld..