Ik heb een allergie voor paarden en pony's.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Heb jij een allergie voor paarden?

Ja, het is heel vervelend!
29 (25%)
Nee, Gelukkig niet!
83 (74%)

Totaal aantal stemmen: 112

Spikkel010

Ik heb een allergie voor paarden en pony's.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-12 20:21

Heej allemaal!

Ik heb een allergie voor paarden en pony's, vooral bij het poetsen van ze. Bij haflingers heb ik het niet, dat is wel grappig XD dan krijg ik een prikkende neus en jeukende ogen. Maar ik wil alleen daarom niet stoppen met paarden verzorgen, en dat zal en ga ik ook nooit of the never mee stoppen! Mijn moeder heeft sinds kort een medicijn voor me gekocht en ik hoop dat hij werkt. Heeft iemand ook een allergie voor bvb de haren van de paarden en pony's? Laat het weten!

Martine

Re: Ik heb een allergie voor paarden en pony's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 20:27

TAO -> YRT

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 20:29

Ik heb gevoelige luchtwegen en een stofallergie,waardoor ik vooral met poetsen (in overgang naar zomervacht) last van mn allergie heb. Ik vraag meestal even iemand anders om te poetsen,als het stof er dan af is kom ik wel weer in de buurt :')

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 20:31

Ik mis de optie 'anders'. Ik ben ook allergisch voor paarden maar heb er ondertussen na 16 jaar in de paardenwereld geen last meer van. Ik moet me bv. wel niet in de ogen wrijven als ik net een paard aangeraakt heb, want dan zwellen ze flink op. Maar dat is echt gewoon alles. Dat terwijl ik als klein kind een keer blauw aanliep en bijna gestikt ben vanwege mijn gezwollen luchtwegen toen mijn ouders een keer op een manege waren gaan kijken en nog niet van mijn allergie wisten. :=

Ik ben overigens ook allergisch voor bepaalde grassoorten, honden en knaagdieren. Van honden en gras geen last omdat ik al vanaf baby de hele dag met deze allergien geconfronteerd werd. Knaagdieren was tot voor een paar jaar nog heel erg maar nu zo dusdanig afgezwakt dat ik na te hebben gemerkt dat ik niet meer op de hamster van mijn vriend reageerde zelf ook een hammie aangeschaft heb. :o

Imo kunnen bepaalde allergien afzwakken door gewenning, en zelfs bijna verdwijnen, wie weet bij jou ook? :)

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 20:34

Er zijn ook apparte paardenvachten he. Curly paarden die hebben een krullende vacht.

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 20:35

Curly horses hebben inderdaad een vacht die voor minder/geen problemen zorgt voor allergische mensen :j

Spikkel010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-12 14:18

Ik hoop dat het later ook bij mij verdwijnt. Ik was bij de haflingers toen ze niet echt een zomer of wintervacht kregen, misschien ligt het daaraan. Ik wil later een paard :D Misschien kan ik dan beter 1 nemen met een aparte vacht als ik het nog heb ja ;)

Bij de poll; Als je ook maar iets met een allergie voor paarden of pony's te maken hebt, houd gewoon de paardenallergie in voor mij ;)
Laatst bijgewerkt door Spikkel010 op 03-06-12 14:22, in het totaal 1 keer bewerkt

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 14:21

Ik heb ook allergie, en vooral last in de binnenbak := Dus ergens wel fijn als de stallen geen binnenbak hebben. Poetsen kan ook wel een probleem zijn. Ik ben meestal snel benauwd, maar ik heb tegenwoordig een inhaler ervoor. Daarnaast is het met de arabs en zeker in de zomervacht niet zo'n punt.

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 14:23

heb flinke hooikoorts, maar met de nodige middelen red ik het aardig.

CurlyClaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 12:48

Helaas ben ik zo ongeveer mijn hele leven al allergisch voor paarden. Het uit zich in niesen, tranende ogen, benauwd, eczeem en hoofdpijn. Alsof je flink verkouden bent eigenlijk. Als ik veel met paarden omga wordt het wel minder, maar het gaat niet over. Vooral in de winter is het het ergst. Daarom heb ik nu twee Curly Horses, want ze zijn echt hypo-allergeen! Mijn klachten zijn niet helemaal over, want ze staan namelijk op een pensionstal tussen de gewone paarden. Maar het is wel heel erg veel minder en nu ook heel goed te doen!! Als er hier iemand is die graag wil testen, dan ben je welkom om een keer langs te komen. We wonen in Apeldoorn. Meer info: www.curlyhorses.nl

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 17:59

Ik heb hooikoorts en ik kan ook niet goed tegen stof. Als ik de wei maai of het hooi help inruimen dan is het de hele dag feest. Erg handig als je paarden hebt thuis, maar ach er zijn ergere dingen.

batfull

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 15:50

Ik ben vroeger ook heel erg allergisch geweest, overal eczeem etc.
Nu ben ik bijna 18, en nergens meer last van, ben zelfs aant zoeken naar een eigen paardje !
Dus het kan nog gewoon weggaan, gelukkig !!!!

Paula2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 15:53

ik ben voor ontzettend veel dingen allergisch om paarden heen. gelukkig niet voor paarden zelf..
ik slik medicijnen en als ik meteen onder de douche ga als ik bij mijn paarden vandaan kom gaat het meestal goed. al nies ik wel veel bij me paarden

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 15:54

Jep hiero
Gelukkig niet heel erg met jeukende ogen enzo
Maar wel heel veel niezen en wat benauwd met zware training oid
Zowieso eigenlijk wel benauwd

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 15:54

Ik krijg allemaal grote rode vlekken als ik in contact kom met de losse haren, heel vervelend in de zomer.
Ik smeer altijd dan een cortisonecreme en dan gaat het vaak beter :)

zaldia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 09:55

Gelukkig zijn er meer mensen zoals ik :)
Ik ben allergisch voor paarden echt naaiendd! Rijden en vz is het liefste wat ik doe, maar te veel en te lang gaat echt neit.

Merell123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 10:03

Ik heb ook een dierenhaarallergie, erg lastig als dierenvriend met hond, kat en paard.. Maar nee ik vertik om er op te letten, ik knuffel mijn kat gewoon als ik daar zin in heb.. Met het niezen loopneus, traanogen neem ik dan maar genoegen.. Dan heb ik ook nog het ideale paardenras.. Een IJslander oftewel veel haar, vooral met verharen.. Kan in die periode ook maar 1 paard poetsen, anders zie ik niks meer :p grappig dit topic.. Heb nog bijna nooit mensen in m'n omgeving erover gehoord..

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 10:05

Ik heb het inderdaad ook, maar ik slik hooikoorts tabletten daarvoor. Hooi opstrooien is een hel. En met poetsen blijf ik ook door niezen,kuchen, kort ademen en rode ogen en loopneus. Hooikoorts tablet helpt bij mij wel.

_senenmo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 10:12

Ik verzorg een curly horse..
De eigenaresse heeft een dochtertje die ook allergisch is.
En bij de curly horse heeft ze nergens last van!

CurlyClaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 08:29

_senenmo_ schreef:

Is dat toevallig bij Marjolein in Zeeland?

_senenmo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 09:57

CurlyClaus schreef:
_senenmo_ schreef:

Is dat toevallig bij Marjolein in Zeeland?

Ja klopt !

Nynke_Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 13:49

Mijn zusje had het vroeger. Na 1 jaar was het 100% over :)

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 13:56

Yep, ook allergisch voor paarden en hooi en stof. Net als capopjekop heb ik ook de paarden thuis....dus dat is dan een kwestie van pillen slikken, sprayen en druppelen. In het voorjaar is het het ergst, waarschijnlijk door de pollen en grassen word ik extra getriggerd. Ik heb het al ruim dertig jaar en geloof niet dat het bij mij nog eens overgaat.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 13:57

mijn dochtertje van 9,5 jaar heeft imunotherapie gehad voor paard (1 x per maand een injectie) daarvoor al voor hond en kat. Verder gebruikt ze earius en het gaat vrij goed. Zolang ze maar voordat ze gaat rijden haar handen wast (want als ze gaat wrijven is het mis) zo gaat het goed bij haar. We hebben de paarden thuis staan. Ze kleed zich om in de hal zodat ze niet de haren en schilvertjes mee naar haar slaapkamer neemt. Voor ons gaat het zo prima.

zaldia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 16:23

Ik ben voor heel veel allergisch. honden katten, konijnen, paarden, tsja, volgens mij wel voor alle dieren met haar, zelfs voor dwerghamsters, ook voor grassen, pollen, huisstofmijt en vroegwer ook voor koemelk, maar dat valt nu gelukkig wel mee. Ik denk dat ik er nooit overheen kom, want heb et al heel men leven. En dan heb je ook nog eczeem en astma. Nou het kan niet meer stuk! haha. vooral allergie voor paarden, grassen en pollen en astma is lastig samen. Zo kan ik het soms wel eens hebben dat ik ziek wordt van de allergie, omdat ik dan meteen ook superbenauwd wordt. Echt vreselijk. Maar ik kan er wel mee leven. Ik leef er immers al mn hele leven mee en ik vind het niet zo erg meer. Soms is het alleen wel vervelend -.-