Ik had gehoopt dat dit een supergaaf moment zou zijn. Vanuit de opfok terug naar zijn geboorteplek, weer bij zijn moeder en stiefvader.

De laatste keer dat wij bij hem gingen kijken zag ik iets aan Frum. Hij liep te stunten met zijn benen. Trok met zijn achterbenen en was gigantisch aan het goochelen met zijn voorbenen. Stond zichzelf constant op de tenen, helemaal gekruist, ongecontroleerd schrapen. Op dat moment wist ik het al, dit is foute boel. Ik dacht meteen aan ataxie en ik ging er ook direct vanuit dat Frum niet de opvolger van zijn moeder kon worden. Zolang hij ik nog maar gewoon in het weiland van hem zou kunnen genieten, fantastische knuffel die hij is, vond ik dat nog niet de ergste ramp.
Vandaag heeft de dierenarts mijn vermoeden bevestigd. Hij is zowel voor als achter atactisch. Helaas in een progressieve vorm. In beweging loopt hij op dit moment nog goed, alleen met grazen / scharrelen zie je wat aan hem. De mensen van de opfok hebben het ook pas gezien toen ik ze er op wees. Toch zal hij steeds verder achteruit gaan tot het moment dat hij zichzelf niet altijd meer goed staande kan houden. Zover wil ik het niet laten komen.
Ik haal mijn liefste vriendje over een halfuurtje op. Ik hoop dat ik nog even van hem mag genieten.
Voor zijn trouwe fans: helaas geen leuke topics meer van mijn kereltje...

(hier is slordig een ander paarden hoofd afgeshopt)
Voor wie Frum nog niet kent:
- Gouden hengstveulen 2010
- Officieel Fairview Key
- Johnson x Negro x Cabochon
- Sinds enkele weekjes ruin
Hij wordt 4 juni pas 2 jaar oud....
Mijn eerste en enige veulen uit mijn eerste paard Charlotje. Hij was mijn droom. Ik had hem 'bedacht', ik weet alles van hem, ken zijn moeder door en door en ik wilde ooit Z dressuur rijden met een eigen fokproduct. Maar bovenal wilde ik genieten van zijn geweldige karakter. Al was het maar om alleen naar te kijken. Ik ben nu dankbaar voor elke dag die we samen hadden en nog krijgen.
[KS-ITP] Help, mijn Frummelvanger werkt niet!
[KS-ITP] Fairview Key, beter bekend als de Frummel :)
[KS-ITP] Fairview Key (Frummel) wordt steeds stoerder!
[KS-ITP] Frummel terreur - under my umbrella
[KS-ITP] Frummel in de achtertuin
[KS-ITP] Frummel en paparazzi frustraties...
[KS-ITP] Uit Frummel's dagboek - leeftijdsdiscriminatie
[KS-ITP] Je m'appelle Frummèl - (touwtrekken met ome Bam)
[KS-ITP] Frummel draaft door na de veulenverkiezing...
[KS-ITP] Frummel update: lelijk, maar zoooo leuk :D
[KS-ITP] Frummel (Johnson x Negro) is bijna 11 maanden..
[VN] Frummel en Nine; Boktveulens 2010
Frum is geboren op de trouwdag van mijn ouders, voor ons bijzonder omdat mijn vader is overleden. Mijn vaders naam begint ook met een F, maar ik heb Frum nooit naar hem willen vernoemen, omdat ik niet twee mannen met dezelfde naam wil verliezen.