how to loose a cat in 10 minuts

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sannah

Berichten: 2429
Geregistreerd: 28-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 20:24

mazzeltje"]
Zulke dingen gebeuren bij mensen die niet opletten!!!
[/quote]

Helemaal mee eens! Ik vind het ook erg stom, en dan ook nog deze opmerking:
[quote="Suleika schreef:
Maarja we zien wel... anders wachten we tot na de winter met nieuwe jonge katjes halen.

Irritant

Berichten: 7623
Geregistreerd: 11-07-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 20:25

fsoudan"]
[quote="Irritant schreef:
Hun kunnen toch ook niet ruiken dat dat deurtje niet helemaal 100% stevig is en af gaat breken.


Nee mee eens, maar als ik eerlijk ben zou ik nu buitenlopen ipv bokken Scheve mond Maar goed dat is ieder voor zich.
[/quote]

Ja oke dat is waar.
Maar in t donker zoeken is een stuk moeilijker. We konden zelfs mijn hond niet vinden toen hij vorig jaar weggelopen was. Scheve mond

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-03 20:29

sannah"]
[quote="mazzeltje"] Zulke dingen gebeuren bij mensen die niet opletten!!!
[/quote]

Helemaal mee eens! Ik vind het ook erg stom, en dan ook nog deze opmerking:
[quote="Suleika schreef:
Maarja we zien wel... anders wachten we tot na de winter met nieuwe jonge katjes halen.

[/quote]

ja wie weet wat er ondertussen met ze gebeurd! wie weet komen ze onder een auto, wat ik echt niet hoop! Verdrietig maar het kan natuurlijk altijd. Maar als dat wel zo het geval is of ze komen gewoon niet meer bij ons terug, dat we ze niet meer kunnen vinden. Dan is het toch beter dat we na de winter pas weer andere jonge katjes halen? of zie ik het nou verkeerd


Ohjah btw, wie verder nog negatieve reacties heeft, plaats maar niet, want we weten zelf wel dat we er zoveel mogelijk aan doen om die katjes terug te krijgen. En najah met negatieve reacties schieten we natuurlijk geen zak op!

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 20:36

zoals ik je al zei : dierenasiel oss en uden bellen !!! zsm!!!
verder een berichtje op de kabelkrant plaatsen en evt op de homepage van schaijk(is die er??)
briefjes maken en ophangen op de plaats waar je ze bent kwijt geraakt. meer kun je imo niet doen, de mensen waar ze vandaan komen informeren, heel heel heel misschien lopen ze die kant op (al zijn ze wel er g jong om dat instinct te volgen denk ik)

en sorry, ik vind het eik ook nie zo'n strakke actie, ik hoop echt dat ze terecht komen !

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-03 20:48

ja maarja kunnen wij niks aan doen Scheve mond
Morgenvroeg ga ik naar de kabelkrant en bel ik de ambulance
en esther belt de dierenazielen af.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 20:54

Suleika schreef:
ja maarja kunnen wij niks aan doen Scheve mond
Morgenvroeg ga ik naar de kabelkrant en bel ik de ambulance
en esther belt de dierenazielen af.



nee dat weet ik ook wel, sja het is met beesten gewoon altijd goed oppassen!!

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 21:00

als je dieren neemt ben je daar verantwoordelijk voor. Ik heb al jaren dieren, ook katten, en zelfs een verwilderde kat opgevangen en tam gemaakt, en mij is nog nooit zoiets gebeurd.
Dat er nu lacherig over gedaan wordt en "daar kunnen wij niks aan doen" kan ik me dood aan ergeren.
Vandaar mijn antwoord. En als je dan ook nog schrijft "dan nemen we volgend jaar gewoon weer nieuwe" getuigt dat niet vann dierenliefde. Een dier is immers geen wegwerpproduct waarbij je een nieuwe neemt alds d oude stuk is of als je er een kwijt bent.
Ik hou dus absoluut niet van dit soort reacties. Frusty

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-03 21:00

jah das waar daar heb je helemaal gelijk in...

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 21:19

Ik zou toch zo snel mogelijk briefjes ophangen... als mensen de katjes nu zien zullen ze er niets van denken terwijl er als ze briefjes hebben gezien waarschijnlijk wel een belletje zal gaan rinkelen. Wie weet is er dan iemand die ze ziet en jullie belt of de katjes probeert te vangen oid. Iig heb je dan meer kans dat je hoort waar ze gezien zijn. Als ze per ongeluk naar mijn huis komen lopen dan houd ik ze Tong uitsteken (oke...dat zou een klein wonder zijn...Haha! )
Laatst bijgewerkt door vikki op 24-10-03 21:45, in het totaal 1 keer bewerkt

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-03 21:22

haha dan kom ik ze wel persoonlijk halen Tong uitsteken Haha!
hahah maar in ieder geval toch iedereen bedankt voor de tips Knipoog

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 21:40

Waarom open je een topic als ik er mijn mening niet over mag geven??

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 21:43

Ik snap ook best dat jullie het zelf ook heel erg vinden wat er gebeurt is, maar het had niet hoeven te gebeuren, ik zal er niet meer over zeuren en ik weet zeker dat zoiets jullie nooit weer gebeurd en dat is dan het enige goede wat er uit voortgekomen is! Ik hoop echt dat ze gevonden worden!

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-03 07:57

hej mazzeltje tuurlijk mag je je mening wel geven. Maar het kan toch ook wel wat aardiger? op zo'n manier voelen we ons best aangevallen (wat misschien ook wel de bedoeling van jou was Knipoog) maar toch. Wij voelen ons er ook klote over.

ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 11:04

ik zou bij al de buren vragen of je er kattenvoer aan de achterdeur neer mag zetten. heel veel kans dat die poesjes toch ergens in de buurt verscholen blijven, en bij te grote honger, als ze ook een beetje tot rust gekomen zijn, op zoek gaan naar een nieuwe thuis. en dan is eten het belangrijkste!! en dan, als ze bij iemand gesignaleerd worden vooral RUSTIG doen en niet naar gaan grabbelen, maar hun vertrouwen winnen en binnenlokken, al duurt het een paar dagen.
snap niet echt hoe je dat éne katje te pakken kreeg, en alsnóg uit je arm liet springen?! die beestjes zijn in paniek, die moet je dan ècht wel stevig beetpakken als je ze éénmaal hebt natuurlijk!!

Ann

Berichten: 13306
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 12:37

Ik vind jullie wel erg onnozel hoor om op deze manier twee katjes te verliezen Scheve mond
Die arme dieren lopen nu in de kou en regen rond te dwalen en overleven het waarschijnlijk niet als het flink gaat vriezen.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 12:48

Billy schreef:
als je dieren neemt ben je daar verantwoordelijk voor. Ik heb al jaren dieren, ook katten, en zelfs een verwilderde kat opgevangen en tam gemaakt, en mij is nog nooit zoiets gebeurd.
Dat er nu lacherig over gedaan wordt en "daar kunnen wij niks aan doen" kan ik me dood aan ergeren.
Vandaar mijn antwoord. En als je dan ook nog schrijft "dan nemen we volgend jaar gewoon weer nieuwe" getuigt dat niet vann dierenliefde. Een dier is immers geen wegwerpproduct waarbij je een nieuwe neemt alds d oude stuk is of als je er een kwijt bent.
Ik hou dus absoluut niet van dit soort reacties. Frusty


mijn nekharen staan recht overeind sorry hoor dames.........misschien ben ik teerhartig maar als ik nu denk aan 2 kleintjes die niet weten hoe ze moeten overleven in dit slechte weer, kan ik er gewoon om janken................

en ergens een zin "in het begin was het nog wel lachen" HOE KUN JE DAAR IN GODSNAAM OM LACHEN ??????/
Getuigt wel van GEEN dierenliefde.

Sorry, nieuwe katten zijn jullie NIET waard

Mareska

Berichten: 7923
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 13:10

Nou, ik weet eigenlijk niet meer waarom we aan het lachen waren, maar volgens mij was dat vantevoren nog dat we aan het lachen waren, dat weet ik niet meer precies. Maar hoe weet jij nou dat wij geen DIERENLIEFDE hebben??? Verward Sorry hoor maar je was er helemaal niet bij en je weet ook helemaal de situatie niet precies dus je moet gewoon daarover niks zeggen als je ons niet eens KENT. Denk jij dan misschien dat wij ons niet de hele dag zorgen maken, maar de mensen die er over weten hebben verstand en die zeggen dat we er niet zo achteraan moeten gaan, en proberen te vangen, want dan worden ze alleen maar banger, we weten inmiddels dat ze in de buurt zijn, omdat ik toen ik vanochtend wakker werk van gemauw die kat op straat zag staan, dus ik ren naar beneden, is het katje weg omdat er ondertussen een auto langskwam dus weer weggerend. Al het eten was op enzo, toen heb ik dus weer de hele ochtend rond lopen zoeken en overal bij ons eten neergelegd, weer dat mandje neergezet enz enz maar ze zijn sindsdien niet meer geweest. Bij ons zeggen ze dat je ze echt alleen kunt pakken als ze honger hebben, dus moeten we zowieso afwachten tot ze weer honger krijgen, anders komen ze echt niet terug, want wij zijn hartstikke vreemd voor ze. Gelukkig zijn ze niet meer al te jong, maar een paar maanden en ze komen van een boerderij af dus een beetje voor zichzelf zorgen kennen ze al, maar dat houden ze ook geen weken vol. Ik heb net geprobeerd te bellen naar het asiel, daar nam niemand op, dus moet ik straks weer bellen.
En nog even over een paar berichten hierboven, dat ik dat katje de tweede keer heb laten gaan, ik had hem gepakt hoe ik hem pakken kon, dat was dus een kromme houding maar toen had ik hem ipv bij zijn nekvel gewoon vastgepakt hoe je normaal een kat vastpakt zeg maar, nou hij werd weer zo paniekerig en ging mij helemaal onderkrassen, en sprong weer uit mijn handen, en ik weet zelf wel beter, want ik heb geen zin in nog zo'n litteken onder m'n oog en boven m'n oog door een kat die in paniek is, dat ik vroeger zo stom was, wil niet zeggen dat ik mezelf nog een keer laat onderkrassen. Want ik heb de vorige keer dus met dat krassen echt geluk gehad dat ik mijn oog dicht was, anderes had ik ds een flinke krab met z'n nagels + bacterien en bloed in m'n ogen gehad dus zou ik daarmee niet meer kunnen zien, snap je dat ik dan wel een beetje oppas? Ik weet zelf ook wel dat je ze dus bij het nekvel vast moest pakken, maar dat ging niet....

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-03 13:16

Hoezo Ann vind je het onnozel om op die manier katjes te verliezen?
Esther had het mandje vast. Aan het hengsel, opening naar voren. Deurtje was dicht. Omdat die katjes al vanaf half 9 met zijn tweeen in dat 'boxje' zaten waren ze al heel onrustig. Daardoor brak het deurtje af. Die katten wisten niet hoe gauw ze eruit moesten komen. En kun jij een kat bijhouden met rennne? Nou ikke niet!!!

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-03 13:20

ohwjah, waarom denken jullie dat we geen dierenliefde hebben?????
alleen omdat per ongeluk 2 katjes ontsnapt zijn en omdat ik op moest passen op een jongetje en daarom even niet mee kon zoeken (wat esther op dat moment wel gedaan had). duss????

het is inmiddels toch wel duidelijk dat we ons ook vreselijke zorgen maken en dat we er alles aan gedaan hebben op het moment!!!

Morrie

Berichten: 22318
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 13:31

ging iets mis....
Laatst bijgewerkt door Morrie op 25-10-03 13:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Morrie

Berichten: 22318
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 13:32

Citaat:
bij zijn nekvel gewoon vastgepakt hoe je normaal een kat vastpakt zeg


kom dat maar es oefenen bij mijn katten dan heb je er een heleboel littekens bij Cool

ik heb jaren lang op 2 adressen gewoond en mijn katten gingen ieder weekend mee, ieder in een eigen vervoersmandje, er is er gelukkig nooit 1 ontsnapt, mijn ene kat is namelijk blind, moet er niet aan denken dat ie zou ontsnappen zeg...... Verward

ik hoop voor jullie dat die katjes zich nog melden en dat het geen poezen zijn, anders is de buurt over een paar maanden vergeven van de wilde katjes.......

Mareska

Berichten: 7923
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 13:47

smurf schreef:
Citaat:
bij zijn nekvel gewoon vastgepakt hoe je normaal een kat vastpakt zeg


kom dat maar es oefenen bij mijn katten dan heb je er een heleboel littekens bij Cool

Maar goed dus dat het niet jou kat was Knipoog Nee maar dat beest was best wel paniekerig (wat ik wel snap hoor) dus ik dacht dat het veiliger was om hem bij z'n nekvel te pakken, maar dat ging niet, niet dat ik normaal bij alle andere katten doe want dat doe ik echt niet haha.
Gelukkig zijn er naar dat ik weet weinig "echte" katers bij ons in de buurt, maar het kan natuurlijk altijd, want dan niet te hopen is..

oester

Berichten: 1287
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 13:52

Ok, dit is idd geen slimme actie. Ik denk dat iedereen nog wel genoeg negatieve reacties heeft geplaatst dus misschien dat we daarmee maar moeten ophouden. Zijn ze al gevonden? Mazzeltje, katten hebben een heel goed instinct en kunnen dus WEL naar hun huis toe lopen als ze willen, ook al is dat een eind weg. (Ik weet niet of jonge katjes dat ook direct doen maar dat lijkt me wel.)

Al briefjes opgehangen? Lijkt me een heel goed plan.

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 14:08

Wat een achterlijke reacties Boos! Die dingen gebeuren inderdaad ja, als je alles te slim af was dan zou de wereld er wel heel rooskleurig uitzien.