how to loose a cat in 10 minuts

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
loulou

Berichten: 14811
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 16:13

ow das weer een actie voor jullie hoor *LOL*
wel zielig voor die katjes, en net nou het zo koud is Scheve mond


Citaat:
Geloof er niks van. Waarom ben je dan nu niet aan het zoeken en zit je al een half uur op je krent achter de computer?

das ook een lekkere banketstaaf reactie!!
waar slaat dat nou weer op! denk ff na voor je iets typt!

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 16:16

Ik vind het wel heel erg dom dat je niet zelf in het bezit bent van een deugdelijke reismand als je katjes gaat halen... dom dom dom. Toont niet van erg veel verantwoordingsgevoel helaas. Maar goed, ik hoop natuurlijk wel dat de katjes terug gevonden worden... (idd ook een vangkooi lenen, je weet immers maar nooit) Iig heb je nu waarschijnlijk wel geleerd dat je dergelijk vervoersmateriaal eerst controleert voor je het gebruikt... of liever nog een eigen goede reismand mee neemt.

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 16:20

loulou schreef:
ow das weer een actie voor jullie hoor *LOL*
wel zielig voor die katjes, en net nou het zo koud is Scheve mond


Citaat:
Geloof er niks van. Waarom ben je dan nu niet aan het zoeken en zit je al een half uur op je krent achter de computer?

das ook een lekkere banketstaaflig reactie!!
waar slaat dat nou weer op! denk ff na voor je iets typt!


Tsja... ik vind de reactie van Billy eerlijk gezegd heel goed te begrijpen... als je het echt zo zielig vindt kan je idd beter je tijd besteden aan zoeken dan aan op je kont achter de computer zitten. Ik heb in de winter ook wel eens een hele dag naar mijn kat lopen zoeken... ik had het toch echt niet over mijn hart kunnen verkrijgen om maar binnen te gaan zitten wachten hoor... Niet banketstaaf bedoeld naar Suleika hoor, maar ik vind de reactie van Billy dus echt wel te begrijpen.

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-03 16:29

ik wil nie moeilijk doen maar hier kan ik dus best boos om worden! zoals ik al uitgelegd had was ik aan het oppassen, ik kon moeilijk met dat kind schaijk rond gaan struinen! Esther had intussentijd wel gezocht!
Toen ons mam thuis was en dus het kind van mij had overgenomen. Was ik meteen naar esther gefietst en ben ik ook gaan zoeken, we hadden daar bij kei veel mensen in de buurt aangebeld enzo, maar niks, geen resultaat.

En over dat kattenreismandje. Die mensen zeiden dat we hun reismandje wel mochten lenen. Dan gaan wij er toch ook vanuit dattie heel is! en volgens mij wastie ook nog heel tot het moment dattie afbrak.

Ik ben net een kwartier thuis van het zoeken. Inmiddels hebben we ook al dat adres waar we ze vandaan hadden opgebeld, maar ze waren niet thuis. Hoor nu net dat ze terug belden.

Mareska

Berichten: 7923
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 16:37

Ja sorry hoor maar eerst was hij wel heel (de kooi) het is denk ik gewoon kapot gegaan omdat de katjes zo op en neer aan het lopen zijn. En je weet niet waar die katten heen zijn, we verwachten naar het huis waar ze vandaan komen, zo'n 5 min. rijden met de auto, dus, die mensen hadden net gebeld maar nog niks gezien, de hele buurt blijft opletten, die mensen van het oude adres ook, wij natuurlijk ook, als ze er morgen niet zijn, bellen we gewoon de ambulance en asiel en zo op.
Maar vikki, jou kat wist waarschijnlijk wel dat het jou thuis was, die beestjes die wij dus net mee hadden genomen hadden geen flauw benul dat ze bij ons thuis moeten zijn, die zijn dus o zoek gegaan naar hun huis... die kun je echt niet zomaar gaan zoeken, want jeweet niet waar ze zijn, ik kijk om de tien minuten in de voortuin en in de achtertuin of we ze kunnen vinden maar ik verwacht er niet veel van eigenlijk Scheve mond
Laatst bijgewerkt door Mareska op 24-10-03 16:39, in het totaal 1 keer bewerkt

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 16:38

Als je zulke reacties niet wil lezen dan moet je het bericht niet plaatsen... zoiets roept nou eenmaal reacties op. En je moet er nooit van uit gaan dat iets dat van een anders is wel heel zal zijn... dan kom je vaak bedrogen uit... Knipoog Mijn katten reismandje moet ook met gebruiksaanwijzing worden vast gehouden... en zoiets breekt imo niet 'zomaarl', dan moet er haast wel een zwakke plek hebben gezeten... en het kan aan mij liggen... maar oppassen en bokken zijn volgens mij 2 verschillende dingen... Tong uitsteken Nogmaals, niet l*llig bedoeld, ik vind het hartstikke rot voor je en hoop echt dat je de poesjes weer vindt hoor! Maar het was niet zo slim om dat mandje niet zo vast te houden dat er niets kon gebeuren he... zeker omdat je niet kan hebben geweten of het wel een goed mandje was. Die van mijn buuf krijgt mijn poes bijvoorbeeld zelf open, dus dat mandje hield ik vast met mijn arm tegen het deurtje aan... zeker met nieuwe poesjes zou ik dat doen... maar misschien heb ik wat meer praktische kattenervaring Haha! . Hebben jullie trouwens al briefjes opgehangen en in brievenbussen gegooid? En de dierenambulance en het plaatselijke dierenasiel gebeld?

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 16:42

Mareska schreef:
Ja sorry hoor maar eerst was hij wel heel het is denk ik gewoon kapot gegaan omdat de katjes zo op en neer aan het lopen zijn.

Maar vikki, jou kat wist waarschijnlijk wel dat het jou thuis was, die beestjes die wij dus net mee hadden genomen hadden geen flauw benul dat ze bij ons thuis moeten zijn, die zijn dus o zoek gegaan naar hun huis... die kun je echt niet zomaar gaan zoeken, want jeweet niet waar ze zijn, ik kijk om de tien minuten in de voortuin en in de achtertuin of we ze kunnen vinden maar ik verwacht er niet veel van eigenlijk Scheve mond


Dan was het geen goed mandje helaas Verdrietig want een mandje mag met volwassen poes die denkt dat ze een tijger is nog niet kapot of open gaan... maar goed, eerlijk is eerlijk, dit soort reacties hebben jullie niet veel aan (behalve dat je volgende keer voor een goede reismand -eentje die van boven open gaat is handig- mee nemen) Misschien kan je iedereen die het dichts bij de plek waar de katjes zijn ontsnapt woont even vragen om op te letten... als er schuren oid in tuinen enzo staan zijn ze daar misschien in gevlucht, dus even briefjes maken of mensen hun schuur nakijken. En goed onder alle auto's kijken, hoe vaak ik daar wel geen bange katjes heb gevonden! Bedenk maar even wat een lekker schuilplekje zou zijn in de buurt waar jullie heen zouden gaan als jullie katjes waren.

Mareska

Berichten: 7923
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 16:45

Nou dus jij houd een kooitje nooit bij het handvat vast Verward Tja als ik ze de weg naar de auto ook gewoon zo vast kan houden neem ik ook aan dat dat stukje van de auto naar het huis ook gewoon goed gaat.
Ik snap heus wel dat je op zoiets reacties krijgt, maar wij doen ook alles om ze weer terug te krijgen, ik vind het heus niet leuk hoor dat ze weg zijn, in het begin was het wel grappig, maar na 5 sec. was dat echt over, we zaten allemaal te balen, die katten rende helemaal van streek weg.
Ik wil wel briefjes maken, maar ik weet echt niet meer precies hoe ze eruit zien ik heb ze maar een fractie van een seconde gezien dus ik weet echt niet hoe ze er precies uit zien, de ene had een mooi hoofdje tja wat heb je daar aan... Scheve mond de buurt is op de hoogte in ieder geval, de dierenambulance zijn we van plan om morgen te bellen.


Oh die eerste zin kwam wel erg banketstaaf over sorry sorry Bloos haha maar dat kwam als eerst bij me op maar iig ze zijn bij mij thuis ontsnapt en die buurt hebben we helemaal doorzocht en bij mensen aangebeld dus we weten echt niet wat we meer kunnen doen behalve de ambulance bellen.. ik blijf nog steeds kijke elke keer maarja...
Laatst bijgewerkt door Mareska op 24-10-03 16:47, in het totaal 1 keer bewerkt

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-03 16:45

jah ze waren recht voor esthers huis ontsnapt Lachen een buurvrouw had het gezien en die zal wel opletten denk ik.
Jah briefjes hadde we ok al aan gedacht. Maar we wachten het nog 1 nachtje af. Jah daarachter ligt het moesbos (das een soort parkje) ze kunnen daar wel zitten, maar daar waren we ook al helemaal doorheen gelopen. Aan de buren hadden we ook al gevraagd om op te letten, wilden ze ook doen gelukkig! van 1 man mochten we zelfs als hij niet thuis was over de poort klimmen als wij zagen dat de katjes daar waren Knipoog ik hoop in ieder geval dat ze wel samen zijn! kunnen ze elkaar nog een beetj ewarm houden!

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-03 16:53

ze waren donker bruin en allebei hadden ze soort bruine strepen erdoorheen. Drie kleur. Ook hadden ze allebei een scherp afgetekende licht bruine streep op hun neus... verder week ut ook nie!

Robyn

Berichten: 1592
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 16:55

Briefjes ophangen moet je zo snel mogelijk doen. Vooral als ze vreemd zijn, de kans dat ze dan nog in de buurt zitten is dan groot. Je hoeft echt niet elk vlekje te omschrijven want dat zien mensen toch niet.

Je kunt amivedi bellen, en als je weet waar ze in de buurt zitten huur je idd gewoon een vangkooi, bij de dierenambulance kosten die dingen 5 euro per dag.

Zijn het trouwens volwassen katten of kittens?
Je moet trouwens zo ie zo een katten mand in huis hebben als je katten hebt. Stel dat je ineens naar de dierenarts moet zou het een beetje l*llig zijn als je hem niet kan vervoeren. Die dingen moet je regelen voordat je ze gaat halen. Niet om je aan te vallen hoor.

Ik hoop dat je ze snel terugvind. Veel succes!!!

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 16:58

Ik houd idd nooit een mandje bij het hengsel vast... Haha! Ik vind het prettiger dragen als ik het zeg maar in mijn armen draag. Maar als je weet wat of het poesjes of katertjes zijn, welke kleur (lapjespoesjes?) en hoe oud ze zijn dan is dat vast genoeg informatie voor een briefje hoor. En gewoon iedere avond iets lekkers (whiskas voor jonge katjes, misschien is er ook catmilk voor jonge katjes) in de tuin van Esther zetten... en opletten of ze idd komen (ipv de kat van de buren ofzo Knipoog )... en als ze komen gewoon de bakjes steeds een klein stukje verplaatsen richting de deur... Ik blijf iig duimen hoor!

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-03 17:01

haha wij ook!
ze zijn ongeveer eind twee maanden oud denk ik, tegen de drie maanden aan ongeveer. Want ik vond ze al wel 'vrij groot'.
ja het mandje waarmee ze kwamen hebben we volgestrooid met kattenbrokken. En najah nou maar nagelsbijten Knipoog

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 18:47

Je kan wel een nachtje afwachten...... maar het gaat vanacht vriezen Rolleyes En misschien lopen ze wel apart ronden en niet samen, ik zou als ik jullie was toch even goed doorzoeken Scheve mond

Sterkte en Succes.

Irritant

Berichten: 7623
Geregistreerd: 11-07-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 18:56

Awh wat zielig. Die zitten nu in de kou Verdrietig
Ik hoop dat je ze nog vind.

Mareska

Berichten: 7923
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 19:05

Ik heb net weer een kwartier buiten staan rammelen, maar het blijft akelig stil. Ik denk eigenlijk niet meer dat ze hier in de buurt zijn, want als ze de hele dag nog geen eten hebben gehad, behalve s'ochtends, komen ze toch wel op dat brokjes geluid af lijkt me, en je kunt het goed horen, ik heb ook al over de inrit wat brokjes en hoopjes enzo, maar wij hebben in de buurt allemaal katten dus dan hebben ze er misschien nog maar weinig aan. Die mensen waar we ze hebben gehaald wonen best ver achteraf, dus ik weet niet of ze daar nog wel terug kunnen komen. Ik ga morgen gewoon heel schaijk rondfietsen met mijn brokjesrammeldoosje (heb ik dalijk zo'n hele rij met katten achter me aan, behalve die twee Scheve mond )

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 19:12

Hoe ver is het naar hun vorige baasjes? Zou me niet verbazen als ze daarheen proberen te lopen ipv in jullie kooitje met brokjes te kruipen.
Vorige eigenaars al op de hoogte gesteld? Dan kunnen ze jullie bellen zodra ze misschien bij hen opduiken.

Mareska

Berichten: 7923
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 19:25

Ja die mensen hebben we al gebeld, ze zouden het laten weten, ze hadden nog een ander katje aangeboden, maar dat hoeft voor mij niet, ik wil eerst weten waar die andere 2 zijn.
Ja ik dacht zelf ook dat ze naar hun oude adres zijn gegaan, dat is denk ik wel zo'n 30/40 minuten wandelen ongeveer.

Annelou

Berichten: 7520
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 19:47

Billy schreef:
Geloof er niks van. Waarom ben je dan nu niet aan het zoeken en zit je al een half uur op je krent achter de computer?


Ineke toch Scheve mond Volgens mij hebben zij dat echt wel volop gedaan.

Heb jullie er al iets van gehoord? echt zielig voor die poesjes, nu het net vandaag zo hard heeft gesneeuwd. Succes met zoeken.

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 19:48

je denkt toch niet dat zulke jonge katjes de weg, die wel 30/40 minuten wandelen weg is, weer zelf terug vinden...Ze zullen ook vast niet met z'n tweén aan de wandel zijn. Ik vind het echt een super domme actie om die beestjes op zo'n k*t manier kwijt te raken, en ja, ik heb gelezen dat de mand kapot ging, sorry hoor SUPER ONNOZEL, neem vooral geen katten meer!

Irritant

Berichten: 7623
Geregistreerd: 11-07-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 19:55

Nounou, wat een reacties zeg. Scheve mond
Zulke dingen kunnen toch gebeuren.

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 19:56

Nou. dat vind ik dus niet...
Zulke dingen gebeuren bij mensen die niet opletten!!!

Irritant

Berichten: 7623
Geregistreerd: 11-07-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 19:59

Hun kunnen toch ook niet ruiken dat dat deurtje niet helemaal 100% stevig is en af gaat breken.

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 20:02

Irritant schreef:
Hun kunnen toch ook niet ruiken dat dat deurtje niet helemaal 100% stevig is en af gaat breken.


Nee mee eens, maar als ik eerlijk ben zou ik nu buitenlopen ipv bokken Scheve mond Maar goed dat is ieder voor zich.

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-03 20:22

mazzeltje schreef:
je denkt toch niet dat zulke jonge katjes de weg, die wel 30/40 minuten wandelen weg is, weer zelf terug vinden...Ze zullen ook vast niet met z'n tweén aan de wandel zijn. Ik vind het echt een super domme actie om die beestjes op zo'n k*t manier kwijt te raken, en ja, ik heb gelezen dat de mand kapot ging, sorry hoor SUPER ONNOZEL, neem vooral geen katten meer!


en bedankt he! reageer dan niet, aan zulke opmerkingen hebben we ook niks! En als je hebt gelezen dat de mand kapot is dan heb je vast ook wel gelezen dat ie toen we ze meenamen nog heel was!!! Boos!