help mijn ouders willen niet meer

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lisse

help mijn ouders willen niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-12 20:56

Dus ik ben nu 12 en normaal gezien krijg ik mijn lievelings paard (merrie en 6 jaar)op mijn 14 maar nu hebben ze het verzet tot mijn 18 dus ik wil haar toch zo snel mogelijk kopen want tegen dan is ze al 12 en ik heb schrik dat ze tegen dan al is verkocht.hoe hebben jullie je ouders overhaalt?

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 20:58

willen ze niet of kunnen ze niet (financieel) ;) een paard is erg duur per maand (stalling, veearts, smid, verzekering, les ed)

Als ze niet kunnen zou ik er niet meer om zeuren....

witteRaaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 21:01

Toen ik 6 was beloofde mijn ouders een eigen paard als ik twaalf werd. Toen ik 12 was, beloofde ze het mij op mijn 18 jaar. Toen ik 18 jaar was stond er nog niks. Ik was ondertussen 10 jaar uit de paarden geweest (zou ik nooit geloofd hebben toen ik begon op m'n 6 jaar en super fanatiek met paarden bezig was). Op mijn 21 heb ik besloten zelf een paard te kopen. Toen ging ik werken en kon ik het zelf betalen, want onderhoud en stalling kosten veel centjes. Uiteindelijk hebben mijn ouders mijn paard kado gedaan. Super lief en ik ben blij dat ik eigenlijk pas 21 was toen ik mijn eerste paard kreeg. Ik heb andere hobbies gehad, dacht nog wel geregeld aan paarden die 10 jaar dat ik niet meer heb gereden. Maar na 10 jaar opnieuw begonnen omdat het paardenvirus niet weg was. Als je ouders niet zelf in de paardensport zitten of het niet zo ondersteunen bij jou is het moeilijk om helemaal op je eentje op je 12 jaar een paardje te onderhouden.

silmitan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 21:03

Als het voor je ouders inderdaad financieel te zwaar is, moet je het zo laten. Misschien is er een mogelijkheid om je lievelingspaard te leasen. Dan kan jij ook aantonen dat je goed voor je paard kan zorgen en er voldoende tijd aan gaat besteden. Want als je alles zelf moet doen en je ouders er inderdaad niks mee hebben is het een hele verantwoording op op jonge leeftijd een eigen paard te hebben.

Revanches

Re: help mijn ouders willen niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 21:04

VSW-->YRT

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 21:08

Een paard kost per maand gemakkelijk 200 euro. Dat is een flinke mep geld voor iets waar alleen je zelf geen plezier van hebt, hoe veel je ook van je kind houd. Je zal er de nodige offers voor moeten brengen in het huishouden en zelfs in je vakanties! Als je ouders het niet heel erg breed hebben vind ik het niet gek dat ze schrikken van de kosten die een paard met zich meebrengt. Daarnaast moeten ze ook in alle redelijkheid iets voor een eventueel broertje/zusje ertegenover zetten, dat valt allemaal niet mee.

Daarnaast, een paard hebben lijkt zo leuk, maar als alle verantwoordelijkheid voor de verzorging bij jou komt te liggen blijkt dat veel jonge kinderen tegen te vallen, vergis je daar niet in! Je moet in weer en wind naar je pony toe fietsen om de stal te doen, aandacht te geven en eventueel te rijden. Soms heb je zin om met vriendinnetjes uit te gaan, maar je kan je paard niet zomaar laten staan. Op termijn zul je het drukker krijgen met de studie en andere hobby's willen doen. Dan moet je wel naar je paard blijven gaan, dag in dag uit, weer en wind. In mijn ervaring valt dat de jongere meisjes erg zwaar. Het is niet allemaal fun and games, maar ook lijden en leed, het houden van een paard. Dat moet je ook zien zitten.

HoresesLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 11:28

Hierboven staat eigenlijk het meeste in wat ik wou zeggen.
Al het financieel niet kan, dan kan het ook niet. Anders kan het uitlopen dat als je je paard dan toch krijgt, dat jullie na een tijdje de stalling niet meer kunnen betalen, en dat het paard dan alsnog weg moet.Als het kan, zou ik beginnen met leasen, dat is wat goedkoper. Kan je haar niet nemen als een verzorgpaard?
En zoals s6801881 al zegt: een paard brengt heel veel verantwoordelijkheid met zich mee.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 11:31

Een paard aanschaffen is niet zomaar iets... Redenen zijn hiervoor al genoemd!
En iets wat ik nog miste hier is school!!! School is en blijft belangrijk en en eigen dier hebben/verzorgen gaat een hoop tijd zitten...

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 11:33

Vraag ze eens waarom ze het verzet hebben. Redden ze het financieel niet? Ik kan je vertellen dat ik afgelopen 2 maanden niet goedkoper ben uitgekomen dan 500 euro pm. ;)

LenaSpeena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 09:05

Ik denk ook dat het handig is als je het er met ze over hebt, vertel ook waar je mee zit! net zoals
je hier doet...
en als het financieel een probleem is, kan je je paardje ook eerst leasen...
maar ik heb hier niet zoveel ervaring innn... :?

Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-12 20:18

wat is leasen :?

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 20:22

leasen is het huren van een paard maar zo dat alleen jij erop mag

Isa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 20:51

je kan beter beginnen met een lease/bijrijd/verzorg pony
is een stuk goedkoper en heb je onverwachte financiele dingen (denk aan ziekte oid) niet
en daar leer je ook veel van, je kan dan ook nog beter voor je paard zorgen als je die ooit nog krijgt..