Rotterdamsche Manege of Manege de [naam]?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Rotterdamsche Manege of Manege de Prinsenstad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 14:29

Hallo iedereen,

ik had een vraagje, ik ben een hele ambitieuze ruiter, en als ik aan een eigen pony zou kunnen komen, zou het dan beter zijn om hem bij Manege de [naam], of de Rotterdamsche Manege te zetten? Ik rij zelf nu bij de [naam], maar ik heb iets gehoord dat er bij de Rotterdamsche Manege gescout wordt. Wat is een betere manege? Waar zou je eerder een heel hoog niveau kunnen berijken? Ohja, weet iemand de precieze of ongeveere tarieven van de Rotterdamsche Manege?

Alvast bedankt! :)

[naam]

Isegrim

Re: Rotterdamsche Manege of Manege de Prinsenstad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 14:34

Logisch dat je ouders geen paard kunnen betalen als dat je keuzes zijn qua stalling. :') Alsof je een dergelijke stalling nodig hebt om iets te kunnen bereiken...

Maar betaal gerust meer dan 500 euro per maand voor een donker hok van 2,5 bij 2,5 zonder enige mogelijkheid van contact met soortgenoten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 16:54

Sorry dat ik het zeg, maar ik vind jouw reactie helemaal nergens op slaan. Ik stelde een normale vraag over welke stalling beter zou zijn, en wie ben jij om te zeggen of wij het wel of niet kunnen betalen? Ik had inderdaad eerder een topic geopend om een sponsor of iets dergelijks te vinden, maar misschien is me dat nu wel gelukt, of heb ik een andere oplossing gevonden. Dat is verder privé. Laten we hier verder geen discussie over houden, maar ons weer even op het oorspronkelijke onderwerp richten.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 17:03

Geen van beide keuzes zou ik doen...Dan zou ik eerder bij Palexini gaan staan.
Is geen manege, maar een pensionstal en speciaal gericht op de dressuursport. Mooie luxe accomodatie, maar ook is weiland voor de paarden (kunnen alleen naar buiten of in een groepje wat je zelf wil)

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 17:03

Het staat letterlijk in je profiel, dan zou ik het weghalen. :D

Maar mijn punt was vooral dat een stalling ook paardwaardig moet zijn en dat is Prinsenstad in elk geval niet.

KimE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 17:09

Resistance schreef:
Hallo iedereen,

ik had een vraagje, ik ben een hele ambitieuze ruiter, en als ik aan een eigen pony zou kunnen komen, zou het dan beter zijn om hem bij Manege de Prinsenstad, of de Rotterdamsche Manege te zetten? Ik rij zelf nu bij de Prinsenstad, maar ik heb iets gehoord dat er bij de Rotterdamsche Manege gescout wordt. Wat is een betere manege? Waar zou je eerder een heel hoog niveau kunnen berijken? Ohja, weet iemand de precieze of ongeveere tarieven van de Rotterdamsche Manege?

Alvast bedankt! :)

Donja

Ik zou me hier niet al te veel op vastbijten. Ik denk dat je dit bedoelt: http://www.jockeyclub.nl/html/index.php?page=TTC
Hiervoor moest je echter een bepaald niveau hebben en een bepaalde leeftijd. Dus bijt je niet al te vast in dat scouten :) bovendien is dit al geweest, dit weekend.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 17:12

Als je zelf talent hebt, en je hebt een goede pony.
Dan maakt het niet uit waar hij staat.

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 17:14

Ik rij op de Rotterdamse en voor een paard betaal je €480 per maand en voor een pony €425 per maand. Dit is incl. voeren en mesten, maar excl. buitenzetten in de paddock of in de molen (dit kun je wel onderling regelen). Daarnaast moet je nog lid worden van de sociëteit en een 36-uren kaart kopen waarmee je in de les kunt meerijden (springen of dressuur). Er is geen weiland, dus in de zomer moet je ergens anders naartoe (je moet de stalling wel doorbetalen). Je hebt natuurlijk wel een stapmolen, 5 paddocks, 2 binnenbakken, 2 buitenbakken, het veld en het Kralingse Bos tot je beschikking.
Laatst bijgewerkt door MRIIIS op 20-05-12 17:17, in het totaal 2 keer bewerkt

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 17:15

Wie vind je het belangrijkst jijzelf of je (mogelijke) pony?
TS: ik denk dat je beter een andere sport zoekt om heel ambitieus in te zijn, bij voorkeur eentje waar geen dieren bij betrokken zijn.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 17:20

En het is ook nog zo:
Als je een goedkopere stalling kunt vinden, kun je meer geld uitgeven om een goede pony te kopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 17:27

Ik wil me ook nergens op vastbijten. Maar als jullie zouden moeten kiezen, welke van de twee zou beter zijn? Ik wil zowel springen als dressuur doen, maar dressuur spreekt me toch ietsje meer aan. Ik vind de pony het belangrijkst, die staat voor mij altijd voorop, maar ik wil gewoon heel graag goed les hebben, en dat de pony ook een goede training krijgt. Daarom heb ik zelf de [naam] of de Rotterdamsche gekozen, daar valt niet zo heel veel meer aan te veranderen.

@ Maximuss

Ik weet niet of je reactie negatief of behulpzaam was bedoelt, maar ik vond hem een beetje vreemd. De paardensport is gewoon helemaal mijn ding, en mijn allergrootste hobby, en die hobby wil ik graag verder ontwikkelen, en samen met de pony beter worden. Waarom zou ik een andere sport moeten zoeken, "bij voorkeur eentje waar geen dieren bij betrokken zijn"? Ik zou wel even willen weten waar dat op slaat.

@ Mika11

Ik heb al een pony gevonden, hij loopt werkelijk geweldig. Ik heb hem al een keer in het echt gezien, en het was werkelijk liefde op het eerste gezicht. Geen eens zo'n hoge prijs, best wel goedkoop eigenlijk. We hebben gevraagd of de veearts hem wilde testen, en er is iemand mee geweest die heel veel van paarden weet, en er was niets aan de hand, en er werd gezegd dat het ongeveer abseurd is dat zo'n jonge pony al zo fantastisch kan lopen, ook al is hij nog maar drie weken onder het zadel.

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 17:31

Ik zou bij de zoektocht naar een eventuele toekomstige stalling niet alleen kijken naar je eigen wensen, maar ook naar de behoeften van je toekomstige pony of paard ;)

Goede begeleiding kun je overal zoeken. Ik sta op een pensionstalling, waarbij je vrij bent om zelf je instructeur naar keuze te laten komen voor privéles ;)

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 17:36

Waarom wil je per se op één van die twee stallen staan :)?

Zoals ik al zei, goede begeleiding en privélessen kun je op heel veel locaties krijgen, zowel privéles op het gebied van dressuur als springen ;)

Ik lees verder dat je een jonge pony gaat kopen of hebt gekocht? Hoe oud is hij? Zo te lezen heb je fanatieke plannen met het dier, houd je er wel voldoende rekening mee dat je met een jong dier nog helemaal niet zo heel fanatiek aan de slag kunt en dat het werk langzaam opgebouwd dient te worden?

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 17:54

Ik denk niet dat dit een geintje is.. gezien haar vorige topics.

De Prinsenstad is heel leuk en luxe voor de baasjes, maar paardenwelzijn is ver te zoeken. Niet zoals ik het zou willen in ieder geval. De andere manege ken ik niet.
Heb je in tussentijd een bijrijdpony kunnen vinden? Een 3jarige is echt iets anders dan manegepony's, vergis je daar niet in.

En laat de pony wel goed keuren door een zelf uitgekozen veearts..
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 20-05-12 21:39, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote verwijderd.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 18:09

MRIIIS schreef:
Ik rij op de Rotterdamse en voor een paard betaal je €480 per maand en voor een pony €425 per maand. Dit is incl. voeren en mesten, maar excl. buitenzetten in de paddock of in de molen (dit kun je wel onderling regelen). Daarnaast moet je nog lid worden van de sociëteit en een 36-uren kaart kopen waarmee je in de les kunt meerijden (springen of dressuur). Er is geen weiland, dus in de zomer moet je ergens anders naartoe (je moet de stalling wel doorbetalen). Je hebt natuurlijk wel een stapmolen, 5 paddocks, 2 binnenbakken, 2 buitenbakken, het veld en het Kralingse Bos tot je beschikking.

Allejezus wat een bedragen :wow: En dan nog niet eens weidegang?!

Als ik jou was TS zou ik op zoek gaan naar een andere stal waar je kunt gaan rijden. 'Desnoods' met alleen een buitenbak, maar waar je paard wél naar buiten komt! Met een ongelukkig paard kom je ook niet verder in de sport namelijk.

Maar eerst een paard kopen, lijkt me ook niet onbelangrijk :Y)

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 18:26

VSW-->ED

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 18:40

Citaat:
Maar eerst een paard kopen, lijkt me ook niet onbelangrijk :Y)

Nee...eerst de juiste stalling zoeken, daarna het paard kopen. De volgorde doet de TS iig goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 19:07

Ik ben het er niet mee eens dat jullie zeggen dat op beide maneges het paard ongelukkig zou worden, want op de [naam] is er een enorme weide, een enorme buitenbak, en daar kan je ook nog eens een eigen weitje nemen, als je liever wilt dat je paard alleen staat. Het grenst ook nog eens aan het delftse hout en de ackerdijkse plassen, een best groot natuurgebied, waar je goed kunt buitenrijden. Op de Rotterdamsche manege heb je ook een buitenbak, en helaas alleen een paddock, maar je kan wel direct in het kralingse bos gaan rijden, en eventueel lekker buiten gaan stappen om je paard een beetje te laten grazen. Natuurlijk is een wei altijd beter, dat ben ik met jullie eens, en daarom twijfel ik zo tussen die twee maneges.

Ik wil graag erg goed les hebben, en als ik op een pensionstal zou gaan staan waar je je instructeur aan stal laat komen, zou dat naar mijn weten ook weer een enorme berg geld kosten, dus dat is voor mij niet echt een optie, omdat ik voor het paard zelf ook goede begeleiding wil, zodat ik zelf niets fout kan doen.

Ik vind het niet fijn dat jullie mij egoistisch noemen, want dat ben ik echt niet. Zoals ik al zei, ik vind dat het welzijn van het paard voorop gaat, en ik vind zelf dat een paard het op een van deze stallen echt wel goed heeft. Sorry als dit bot overkomt, dat is niet mijn bedoeling, maar jullie kennen mij verder ook niet, dus vooroordelen hoeven jullie niet over mij uit te spreken.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 21:09

Maar van goede les ben je toch niet afhankelijk van waar je staat?
Je kant toch ook met de trailer naar een van de twee stallen om daar instructie te volgen of kijken of je instructeur waar je nu rijdt ook aan huis komt les geven? En hoezo kost dat een berg extra? Volgens mij is het veeeele malen goedkoper op een stal van €250,- pm te staan en 1x per week instructie aan huis dan €450,- op zo'n stal waar instructie aanwezig is.

Als ik heel eerlijk ben vind ik je wel egoistisch, maar dat zal ik wel niet mogen zeggen. Ik hoor alleen maar "ikke,ikke". Jij wilt daar want daar is goede instructie, jij vindt het wel genoeg om aan de hand te grazen in het bos (ga jij daar iedere dag 6 uur staan met je paard?), voor jou is iets anders geen optie. Jij bent daar maar een paar uur per dag, je paard 24. Dus ik zou eens nagaan voor wie het belangrijker is dat het zo goed mogelijk is.
De dierenbescherming houdt niet voor niets MINIMAAL 4 uur vrije beweging per dag aan voor een paard. Dus minimaal 4 uur per dag in de paddock of wei. En ik vrees met grote vrees dat je daar niet gaat aankomen op een van deze stallen, het hele jaar door. Of je moet nog meer bij betalen, maar dan wordt het nog duurder.

Ik zou doorzoeken naar een stal die wat simpeler is. Meer luxe voor het paard en minder voor jou. Dan instructie aan huis laten komen of met de trailer zelf op pad (je wilt ook wedstrijden gaan rijden dus een trailer heb je dan sowieso wel nodig wil je verder dan alleen thuis starten).
Deze stallen zijn over het algemeen goedkoper per maand, dus ben je per saldo ook beter uit en heb je geld over voor die eventuele instructeur of trailer.

Vooral omdat je zegt dat het welzijn voorop staat zou ik eerst eens doorzoeken naar een stal waar de paarden iedere dag (ook in de winter) minimaal 4 uur buiten komen. Het liefst langer, zo'n 6 tot 8 uur in de winter en zomers 10 tot 24 uur. Rotterdam is een lastige qua stalling, maar ik denk dat met een beetje speurwerk je wel wat moet vinden.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 21:41

Moderatoropmerking:
Off topic reacties verwijderd. Het is alleen de bedoeling om te reageren als je ook serieuze tips hebt voor de topicstarter.

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 00:02

Resistance schreef:
Ik wil graag erg goed les hebben, en als ik op een pensionstal zou gaan staan waar je je instructeur aan stal laat komen, zou dat naar mijn weten ook weer een enorme berg geld kosten, dus dat is voor mij niet echt een optie.

Ik betaal 250 Euro aan stalgeld. 's Zomers komen de paarden lange dagen buiten op het land, zelfs dag en nacht als het weer het toelaat. Ze worden sowieso elke dag buiten gezet (ook in de winter, dan staan ze in de paddock in het koppel), de boxen worden elke dag gemest en er zijn veel voerbeurten :) Verder is er ook een fijne binnenbak, een longeercirkel en de staleigenaren zijn bezig met de aanleg van een nieuwe buitenbak :)

Mijn instructrice rekende 25 Euro voor het geven van een uur privéles bij ons op stal :) Het hoeft dus niet zo duur te zijn!

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 11:45

Je beperkt jezelf heel erg om alleen maar op een grote manege te willen staan met jouw pony.

Qua begeleiding, een les op de manege kost evenveel of misschien wel meer als een les op een pensionstal, dus dat jaagt jezelf niet op extra kosten. Echter de maandelijkse pensionkosten zijn wel vaak lager. Verder moet op vele manege's overal voor betaald worden, op pensionstallen zitten heel veel dingen gewoon in de prijs mee. (zoals het op de weide/paddock zetten, gebruik faciliteiten etc). Manege's zijn over het algemeen commerciëler ingesteld.

Jouw verhaal lezende ken je alleen reilen en zeilen van manege's en je weet niet beter dan dat dit de beste plekken voor paarden/pony's zijn. Manege's zijn ook heel goed om mensen ervan te overtuigen dat dit ook de beste manier is, maar let wel dat is puur vanuit hun commerciële belang gezien.
Gezien de grootte van beide stallen zijn er heel veel andere plekken waar jij en de pony het beter zullen hebben, maar je moet er wel voor open willen staan en dat mis ik een beetje in jouw antwoorden.

Ga gewoon eens kijken op een aantal pensionstallen en maak een praatje met de eigenaar en de pensiongasten. Je hebt pensionstallen ook in soorten en maten, van superdeluxe met alles erop en eraan tot super basic met bij wijze van spreken alleen een schuilstal. Gezien jouw budget (dat overigens veel hoger ligt dan de gemiddelde paardeneigenaar) is er vast wel een stal te vinden die alles kan bieden wat je nodig hebt en daarbij ook de pony een goed leven kan geven.

Verder, staar je vooral niet blind dat je alleen maar ontdekt op de manege kan worden, dat is echt niet zo, je bent heel ambitieus, daar kan je op een pensionstal ook goed mee uit de voeten, sommige stallen hebben een actieve rijvereniging op het erf of in de buurt, de kans dat je daar verder mee komt is vele malen groter dan op de manege blijven hangen. De jonge meiden bij mij uit de buurt die goed presteren staan geen van allen op een manege, maar op een pensionstallen, hebben goede instructeurs en ouders die ze ondersteunen in hun ambitie, dat laatste is misschien nog wel het belangrijkste.

maloutje211

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 22:30

Prinsenstadn heb k geen ervaring mee, maar rotterdamsche manege is dan wel duur maar je hebt ook wat. Nieuwe stallen met buiten Luik, kan lekker het bos in en mooi veld, en bakken. Mijn vriendin staat er met haar paard en heeft het naar der zin. Ik zou zelf gaan voor een stal waar je paard ook op het land kan, dat kan daar niet.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 22:34

Nog even 1 ding....
Bij de Rotterdamse manege is een ballotagecommissie die bepaald of jij daar met je paard of pony mag staan. Dat wil zeggen dat ze daar naar het jaarinkomen van je vader kijken, als dat hoog genoeg is, mag je daar staan, anders niet.

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 22:38

Klinkt gezellig :=