Meteen zoeken natuurlijk, en gelukkig kon hij nog mauiwen toen we hem riepen. Hij zat in het houthok van andere buren, zich te verstoppen. Grote ogen, en zielig...en een bengelend los onderpootje

Meteen naar de dierenarts gereden, [naam verwijderd] met een dekentje in de grote konijnenkooi die we gelukkig nog niet hadden weggedaan, kon die languit in liggen. Mijn dierenarts zag meteen 'open fractuur' en stuurde ons door naar de kliniek in Roden. Ik heb knoerdhard gereden, en een rood stoplicht genegeerd (was enige op kruispunt, dus...). Komen we in Roden, blijkt er kort daarvoor een doodzieke pup gebracht te zijn, en er was nog maar 1 dierenarts...wachten

Dierenarts had eindelijk tijd voor mijn knaapje, en constateerde dat hij gezond was, en dat er nog gevoel in zijn onderpootje zat. Het leek verder oke, dat het alleen de fractuur betrof. dat werd wel opereren en ze had het over 7 a 8 honderd euro schade. Slik.

Dus wij trekken de beurs. Of we vannacht wilden laten opereren of wachten tot d eochtend. Opereren in de ochtend was goedkoper, maar de kansen op herstel waren ook kleiner. Nou: meteen helpen natuurlijk!
Duur wordt het toch al, dus waarom zo'n gewond dier dan nog een nacht laten wachten in al zijn ellende.

Ze hebben voorals nog zijn onderpootje kunnen redden; het zit er weer aan vast. Er zat wel veel viezigheid in, dus [naam verwijderd] ligt aan de drain, en heeft een plaatje en een spalkje, en verder vast nog wel van alles. Mijn arme hoopje Rooie Liefde

Volgende week mag hij weer thuiskomen, hopelijk.
Ik ben hartstikke blij dat hij nog leeft; het is een grote vriend van ons. Maar goed, na de aankoop van dat paard, en nu zo'n operatie. Ik ben nu echt wel gigantisch blut. Hoop met heel mijn hart dat we niet nog een financiele tegenvaller te verwerken krijgen....
Maar [naam verwijderd] zal het halen. Hij zal wel wat buiging in zijn pootje verliezen...maar heee, hij zit toch gewoon het liefste bij ons op schoot