Ze adviseren 10 dagen, wel lang, maar beter een dag te lang op stal dan het risico op evt. complicaties, die kunnen hem heel wat meer ongemak geven.
Omdat ik Triumph overdag niet alleen op stal wil houden terwijl de rest lekker buiten loopt, maar ook niet een paard onnodig binnen wil houden heb ik besloten om voor hem een ander slachtoffer te zoeken...
Laat ik er zelf nou nog 1 op 5 minuten afstand lopen hebben staan!

Die is er onderhand wel aan toe om afgespeend te worden dus aan hem de eer om Triumph te vergezellen

Jonkvrouw kon natuurlijk ook niet alleen in de wei achterblijven, dus die kreeg de minifries tot haar beschikking

Nou heb ik dus 3 snielige mannetjes op een rij, een veulen welke zijn moeder voor het eerst moet missen, een ontmand baasje welke dolgraag buiten de beest wil uithangen en een vos welke zijn eigen minifriese vriendin moet missen.
Gelukkig was het tussen Triumph en Boss liefde op het eerste gezicht, Triumph kleeft lekker tegen de tussenwand aan en zodra Boss naar zijn zin te ver bij hem vandaan rommelt geeft hij met zijn voorbeen klopjes tegen het tussenschot zodat Boss weer op hem toe komt lopen. Erg zoet zijn die twee.
Ozep zal ik nog een paar keer samen met onze Aag buiten zetten, heeft die ook nog een maatje. Volgende week kan hij dan nog een paar keer met Boss naar buiten tot die naar de opfok wordt gebracht.
Ik ben net nog even sneaky op de fiets Jonkvrouw en Bapke wezen controleren, Jonkvrouw was redelijk rustig, ze stapt wat heen en weer om vervolgens weer even te grazen. Af en toe laat ze een zacht verdwaald hinnikje ontglippen. Bapke stond op haar gemakje te grazen. Gelukkig geen paniek!
Hopenlijk blijft vannacht alles rustig.