spring of dressuurpony?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

dressuur518

spring of dressuurpony?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-12 17:51

hallo allemaal,
ik ben vandaag wezen kijken bij een handelaar en die had een hele goede springpony staan die heeeeel fijn reed en vooral sprong. nou hou ik zelf het meest van dressuur en heb ik altijd het idee dat dressuur pony`s toch even het exstra puntje hebben waardoor ze mooier lopen dan springpony`s! is dat ook zo en is het slim om een springpony te kopen als je dressuur het leukste/belangerijkse vind en af en toe een springwedstrijdje rijd voor de lol?

groetjes

Greek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 17:52

Misschien kun je beter gewoon allebei de paarden uitproberen. Dan zie je vanzelf wel waarmee het het meest klikt en het fijnst rijdt. :)
Succes!

*getemd, staat niet goed*

dressuur518

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-12 17:54

Greek schreef:
Misschien kun je beter gewoon allebei de paarden uitproberen. Dan zie je vanzelf wel waarmee het het meest klikt en het fijnst rijdt. :)
Succes!

*getemd, staat niet goed*

ja dat ga ik ook doen alleen ik ben nog niet bij een dressuur pony wezen kijken en wel bij deze en nou vraag ik me af of het wel slim is om een springpony te nemen :7

Greek

Re: spring of dressuurpony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 17:58

Moet je kiezen uit de springpony of de dressuurpony dan? :)
Als ik jou was zou ik gewoon bij de dressuurpony gaan kijken, kijken of het daarmee klikt, zoniet, jammer. Dan naar de springpony en weer hetzelfde verhaal. Als het met geen van beide klikt kun je toch ook gewoon weer verder kijken?
En ik denk dat de springpony ook vast wel een beetje kan dressuren (is wel te hopen :') ) en andersom ook ;)

dressuur518

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-12 18:10

nee ik hoef niet te kiezen tussen een spring of dressuur pony
maar als ik een spring pony koop maar ik het liefst dressuurwedstrijden rijd kan de pony dat dan wel?
hij is spring gefokt, en is daar het beste in maar ik ga ook zeker nog even bij andere pony`s kijken.

Greek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 18:11

Kun je hem niet uitproberen? :)

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 18:51

RT-P >> PP

Thehorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 18:53

Met een springpony kan je zeker dressuren, mits er temprament in zit. :)
Al mijn dressuurpaarden die ik heb gehad hadden springpapier.

dressuur518

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-12 19:48

niet echt veel temperament en echte spring paard bouw zeg maar. heb hem vandaag uit geprobeerd!

Isabelle98

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 11:45

als je dan zegt dat je het liefst dressuur wilt rijden zou ik toch voor de dressuurpony gaan.
en de meeste dresuurpony's kunnen ook wel een (leuk) sprongetje maken.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 15:44

Wat van de dressuur vind je het leukste/mooiste? Wat is het niveau dat je wil gaan bereiken met de pony die je koopt?

Persoonlijk vind ik springgefokte paarden juist wel prettiger, ze zijn vaak nuchterder dan de dressuurneuroten ;)
Er is geen probleem om met een springgefokt paard/pony dresuur te gaan rijden, zeker niet als je binnen de basissport blijft zoals het gros van de ruiters. Ieder gezond paard kan naar de Z gereden worden, dus ook eentje met springgenen. Misschien heeft het dier niet zo'n mooie potenzwaai in de draf, maar dat compenseert hij wel met de afdruk in de galop.
Over het algemeen is de afstamming niet de handicap voor het paard, maar degene die erop zit ;)

XxSasjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 15:49

Ik ken een ''springpaard'' dat ZZ-Zwaar dressuur of hoger? is :)
Laatst bijgewerkt door XxSasjuhh op 15-05-12 15:50, in het totaal 1 keer bewerkt

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 15:50

Mijn springpaard is een super dressuur paard, en we hebben al verschillende biedingen gekregen van mensen die hoog in de dressuur rijden.
Dus het licht echt aan het paard zelf.
Mijn pony was ook dressuur pony en kon alleen maar springen

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 15:51

Ik heb ook een paard met springbloed, loopt heerlijk dressuurmatig ;) Kijk naar het paard, hoe het gebouwd is en naar het karakter. Als dat bevalt, dan is het toch goed?

dressuur518

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-12 19:04

Ik ga denk ik toch voor een dressuurpony omdat deze pony gewoon niet echt bouw heeft waar je makkelijk dressuur mee rijd denk ik. Mijn vorige pony was ook springgefokt maar had een mooie hals en had zijn bouw mee en kon dus ook prima dressuren. Maar met deze pony is vooal gesprongen en heeft denk ik zijn bouw niet helemaal mee als dressuurpony, dus waarom het mezelf moeilijker maken als het is! Hoe hoog ik er mee ga rijden weet ik niet maar ik denk dat je met een pony die zijn bouw en alle andere dingen een beetje mee heeft het makkelijker is om hoger te komen in de dressuur. Dus als nog iemand een goede springpony zoekt ik ben er wezen kijken, en het is een leuke pony! Link PB!!! 8-)