Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

, ik hou van hem! Daarom kan ik ook maar 2x per week rijden aangezien hij als hij wel van mij word daar blijft staan en het te ver is om op de fiets heen te gaan. (mijn ouders willen niet vaker als 3x pw heen rijden) hannah41 schreef:jaa NOG niet.
Het gaat om ene manegepaard dat niet geschikt is om uren per dag te lopen en hier helemaal zat van is, Waar ik een hele goeie band mee heb. Mijn ouders zijn nog aan het discuseren of we hem gaan kopen aangezien het wel heel duur is. Im ben zo bang dat hij word verkocht aan een ander, ik hou van hem! Daarom kan ik ook maar 2x per week rijden aangezien hij als hij wel van mij word daar blijft staan en het te ver is om op de fiets heen te gaan. (mijn ouders willen niet vaker als 3x pw heen rijden)

. hannah41 schreef:jaa NOG niet.
Het gaat om ene manegepaard dat niet geschikt is om uren per dag te lopen en hier helemaal zat van is, Waar ik een hele goeie band mee heb. Mijn ouders zijn nog aan het discuseren of we hem gaan kopen aangezien het wel heel duur is. Im ben zo bang dat hij word verkocht aan een ander, ik hou van hem! Daarom kan ik ook maar 2x per week rijden aangezien hij als hij wel van mij word daar blijft staan en het te ver is om op de fiets heen te gaan. (mijn ouders willen niet vaker als 3x pw heen rijden)
ktink schreef:Waar je wel rekening mee moet houden is dat een paard op de manege vaak veel vaker bereden wordt.
Is dat van 6 dagen in de week 2 uur per dag naar 2 tot 3 keer per week een half uur tot een uur,
kan het zijn dat een paard heel anders wordt.
Vaak krijgt een paard dan veel meer energie.
Ik heb zelf ook vaker meegemaakt dat een paard die 6 dagen op de manege liep 1 tot 2 uur per dag,
naar 3 tot 4 keer per week een uurtje rijden het paard véél drukker/lastiger werd door nu ineens wel veel energie te hebben.
Ik zeg niet dat het bij dit paard gebeurd, maar het is wel iets om rekening mee te houden.
Wel spannend allemaal hoor! Succes ermee!