King is een 14-jarige Tinkerruin met zwarte vlekken en een mooie bles! Ik heb hem sinds augustus 2011, nog niet zo heel lang dus! Wij hebben een keer op een buitenrit een ongeluk met hem gekregen en daar wil ik even over vertellen:
[i]Het was mooi weer en we wouden een lange buitenrit gaan maken. (ik, mijn zus en mijn moeder) Dus hebben we King opgehaald van stal en drinken ingepakt. Toen zijn we op weg gegaan. We waren onderweg gezellig aan het kletsen en hadden het reuze naar ons zin. We gingen naar de eigenaar van mijn voormalige verzorgpony want zij had King nog niet gezien. Na een tijdje reden we daar weer weg en we kwamen bij een zandpad. We sloegen het zandpad in voor een lekker galopje. Aan het eind van het zandpad kwamen we weer bij elkaar en reden verder. Toen kwamen we op een landbouwweggetje en we hoorden een heleboel lawaai. Gelukkig schrok King nergens van en ik vroeg mijn moeder wat dat geluid was. Ze zei dat ze nu het mais aan het kneuzen waren op het veld. We reden in stap verder en beloonden King omdat hij het zo goed deed. We kwamen bij een boerderij en we zagen de merries en de veulens in de weide staan. We keken ernaar en ineens kwam er een hele grote tractor met maiswagen ons achterop rijden. Mijn moeder zei ons ervoor te gaan fietsen en dan zou zij in een inhammetje gaan staan met het paard zodat de tractor kon passeren. Dat deden we en mijn moeder was er ook bijna. Ineens trekt de chauffeur van de tractor op en croste met een noodvaart krap langs King heen. King zat in het nauw gedreven en sprong opzij. Hij kwam met zijn achterbenen in een sloot en viel erin. Mijn moeder viel eraf en kwam onder het paard terecht. King krabbelde weer op en blind van de paniek rende hij dwars door het prikkeldraad van een koeienweide. Middenin de weide bleef hij trillend staan. Er kwam een vrouw aangerend die zei dat ze was komen kijken omdat haar paarden aan het rennen waren en zag de schade. Mijn moeder had 3 tanden eruit liggen en had zeer in haar heup. King had wondjes op zijn voorbenen en borst en zijn achterbeen bloedde. De chauffeur is gewoon doorgereden. We haalden King uit de weide maar die wou eerst niet omdat hij ontzettend geschrokken was. Ik ben in een noodvaart naar huis gefietst en mijn vader opgehaald. Mijn vader is samen met mij in de auto gesprongen en we hebben onderweg de politie gebeld. Mijn moeder was weer op King gestapt om hem terug te rijden. King was nog wel een beetje kreupel aan zijn achterbeen na de tijd.
Gelukkig is het goed afgelopen en galoppeert hij weer vrolijk door de wei maar dit was wel de engste beleving uit mijn heel leven!
Hebben jullie al een keer een ongeluk gehad met je paard?
Ja, ik heb gisteren nog een ongeluk gehad met mijn Tinker. Nouja, mevrouw heeft me eraf gebokt
En ook in Augustus, dag na we haar kochtten, lag ze half op sterven door erg zware koliek.. Ze heeft er zich uiteindelijk toch kunnen doorlozen, je kan mijn verhaal even lezen op mijn profiel als je wilt
DigiDiede
Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-12 16:25
Wat jij hebt meegemaakt is ook wel heftig hoor, Ik zal je verhaal lezen
Op mijn oude stalling gingen we een rit maken met 4 personen door het bos en hei. Mijn tink was behoorlijk fris, maar wel te houden. We stopten op een gegeven moment ergens om wat te drinken, en ik was afgestapt met de teugel om mijn arm. Iemand had blikjes drinken gehaald en gaf er eentje aan mij. Ik maakte het blikje open en van dat tsss geluid schrok mijn tink zich het apezuur en sprong over een balk (waar je je paard aan vast kan maken) terwijl ze mijn vriendin meenam eroverheen. Vriendin stond voor de balk, dus werd meegesleurd de balk over. Mijn tink schoof met haar achterbenen over die balk en ging ervandoor een drukke weg op. Ik ben eerst naar mijn vriendin gaan kijken hoe zij eraan toe was, en daarna is ze opgekrabbeld en zijn we achter de paarden aan gerend. Paard van die vriendin was ondertussen er ook vandoor gegaan achter die van mij aan. Paarden gingen loeihard die weg over dus te voet hadden we dat nooit gered. Een automobilist stopte naast ons met de deur open en zei stap in! Gelijk vol gas achter die paarden aan.... Bestuurder van de auto haalde de paarden voorzichtig in en door de auto kon hij ze redelijk afremmen. Vriendin en ik heb de deuren opengegooid en zijn uit een zacht rijdende auto gesprongen en hebben de tinkers kunnen pakken. Vriendin was gelukkig nog heel op een paar zere ribben na.... De tinkers hadden niets geen wonden. Met knikkende knietjes ben ik opgestapt en zijn we weer naar huis gereden. Wat was ik geschrokken toen.... De bestuurder van die auto heeft ons echt ontzettend goed geholpen en we hebben hem wel twintig keer bedankt.