Ik lag net een uurtje op bed en versliep me dus. Iets wat erin resulteerde dat we later vertrokken als verwacht. We waren ongeveer tussen acht en half negen ter plaatse.
Eenmaal in Zuidlaren aangekomen, de auto een plekje te hebben gegeven, zijn we al wandelend richting de paardenmarkt gelopen. Ik kreeg eerder vannacht al door van een bekende dat de eerste paarden rond half drie vannacht al aanwezig waren en de handel al druk gaande was. Het was frisjes, dus warme kleding aangetrokken. Iets wat uiteindelijk niet mocht baten.
We zijn begonnen bij de shetjes nabij het kermisterrein, toen het grote veld, de twee zijstraten en tot slot het achterste veld.
We hadden al wat leuk 'spul' zien staan. Waaronder een mooie merrie zonder papieren, waar Rubywhite het in hetvolgende topic: [VvdD] zuidlaardermarkt ook al over had.
Nog een mooie entermerrie gezien, een geweldig veulen en nog een zielig hoopje veulen. Maar eenmaal op het achterterrein aangekomen staat daar een man met een naar mijn idee erg mooi bruin paard in de hand bij en boom. Paard stond er wat loom bij, maar dat was voor mij geen reden om niet meteen die 'vonken' over te laten slaan. San was direct in 'luv'!!!!

Dees keek ook nog even naar dit paard, maar kon het niet met mij eens zijn.

We zijn werderom een rondje gaan lopen over de gehele paardenmarkt in ongeveer dezelfde volgorde als eerder.
Op een gegeven moment kwamen we weer bij dat achterste veldje. Diezelfde man stond daar nog steeds met mijn knappe paard!

We zijn wederom een stuk gaan lopen. Dees raakte weer aan de praat met de eigenaren van die entermerrie en ik.. ik kon het niet laten om terug te lopen naar mijn 'hunk' die ik dmv mijn mobiele telefoon toch even op de foto moest zetten.

Uiteindelijk zijn we toch weer verder gelopen.
Dees zal gedacht hebben.. ik wil van dat gezeur van San af zijn.. (het was ruin voor.. en ruin na..

Ik helemaal drietig..

Tijdens de verdrietperiode kwamen we Rubywhite tegen bij het paard zonder papieren.. niet veel later T@nj@ en Sandra 1977 tegen bij wat shetjes en Obsession tegen met ook iets in haar handen

Laatste ronde over de markt... paard nergens meer te bekennen.

Om een lang verhaal kort te maken (het is immers al lang zat), heb ik in eerste instatie samen met Dees mijn kanjer gekocht.
Hij was zo braaaaaaaaaaf... Ging de trailer vrij makkelijk in, alleen eruit was wat minder, de achteruit werkte nog niet goed. Hij deelt nu een stal met Leonardo, de welsh van Dees en dat worden écht dikke maatjes.

Nu stel ik u voor: (zonder foto helaas)...
Samuel, we noemen hem Sammy..
Sjapoer x Democraat x Baccarat
kleur: mooi roodachtig bruin met een gouden glans
3 witte sokjes, een kolletje op een heel, heel sjiek hoofd, zwarte benen, manen en staart
meet: ongeveer 1.58m.
net een maand geleden geruind
langgelijnd en hoogbenig.
geboren: Juni 2001