Help, mijn paard heeft het IQ van een baksteen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

RusselNuwell

Help, mijn paard heeft het IQ van een baksteen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-12 17:28

Als klein pennymeisje hebben we waarschijnlijk allemaal wel eens geroepen dat paarden hele slimme dieren zijn. Ik uiteraard ook, maar toen kende ik mijn paard nog niet. Mijn paard, schat van een dier, maar oh gut, af en toe vraag ik me toch echt af wat er in dat hoofd omgaat. :(:)
Natuurlijk heeft ieder paard zijn rare trekjes, zoals mijn paard denkt dat hij moet voorkomen dat de waterbak overstroomt als ik hem aan het vullen ben, door aan een stuk door aan het ding te gaan slokken tot ik de kraan uitzet. Of het feit dat hij het nodig vind om andere paarden toe te knorren als ze bokken of steigeren, door te gaan knorren als een varkentje.
Maar werkelijk, na 5 jaar eindelijk door hebben dat er appels aan die boom in zijn weiland groeien, en dat de volgende dag alweer vergeten zijn, of dat je hem iedere dag opnieuw moet toespreken dat hij even 5 meter moet omlopen om bij zijn stal te komen, omdat er een u-bocht in zijn wei zit, en dat hij toch iedere dag opnieuw verbaast kijkt dat hij niet de kortste route kan nemen, nee dan begint er toch langzamerhand een belletje te rinkelen. :7
Tjah, en als hij dan toch op misteryeuze wijze weet te ontsnappen -als baasje de grendel van de staldeur er niet goed op doet :o -is het voor hem natuurlijk een heel avontuur om even de straat op te gaan -waar je toch wel even van schrikt als je het hoort-, om vervolgens tryomfantelijk voor een stoet auto's aan te sjokken, en na 10 meter de volgende afslag naar huis in te lopen. Of als je tijdens een buitenrit een ziekenauto met sirene je tegemoet komt rijden, moet meneer paard die natuurlijk wel langdurig na te kijken om te checken of het niet toch een ijscowagen was. En tjah, als je dan aan komt fietsen vanaf de andere kant dan gebruikelijk, en hem even toeroept, moet hij natuurlijk eerst zeker weten dat je niet tóch aan de gebruikelijke kant aankomt, en als hij dan eindelijk doorheeft waar je bent, kijkt hij je met een dringende blik aan hoe je daar toch zo magisch verschenen bent, waarna hij toch maar verder gaat met je te zoeken, want dat je daar stond kon echt niet. En zo kan ik nog wel wat dagen doorgaan over zijn iq...

Maar wat is er nou misgegaan, waren zijn rekenlessen niet goed genoeg? Is hij als veulen niet genoeg voorgelezen? Is er een manier om zijn iq te boosten? Moet ik zijn hooi vervangen door boeken?

Maar serieus, bokt, vertel mij alsjeblieft dat mijn paard niet de enige is met het iq van een baksteen. :(:)
Laatst bijgewerkt door RusselNuwell op 25-04-12 17:36, in het totaal 1 keer bewerkt

belle_boef

Re: Help, mijn paard heeft het IQ van een baksteen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 17:31

Zal ik je dan nu vertellen dat al die penny's hebben gelogen ;)

JuliaaahX

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 17:33

Je bent niet de enige :(:) Paard hier was vijf jaar geleden nog hengst en stond in de hengstenstal: verhoogde deur, drie schuifdingen én nog een extra hek om de manegekindjes weg te jagen. Zijn vorige eigenaar had álle schuifdingen, de deur en het hengstenhek open laten staan en was toen weggegaan.. Royal heeft vervolgens de hele dag vrolijk in de stal gestaan :D

Ook snapte hij na drie maanden pas hoe de slowfeeder werkt.. Achja, je moet er maar mee leren leven :D

HRE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 17:34

:')

Sietara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 17:40

Wees blij!!! Mijn paard weet inmiddels dondergoed wat links en rechts is... maak ik tijdens les een foutje, links roepen en rechts moeten... paard gaat links iedereen in een deuk en mijn opmerking was oeps, moest de andere kant op:S schaam schaam lag er wel bijna naast:P paard uitbundig beloont en sorrie gezegt. zo heeft ze al meer dingen gedaan omdat ik links en rechts wel een verkeerd roep:S

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-12 17:43

Nou, het enige commando dat mijn paard kent is blijf, ben ik erg trots op, maar stiekem weet ik dat hij gewoon niet weet waar hij heen moet als ik wegloop. :=

arizonagreen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 17:46

Als het echt zo erg is, dan mag je paard wel wat IQ lenen van mijn pony?

Die heeft alles binnen een paar minuten door...

Ook heel leuk als pony doorheeft dat je zonder zadel zit en zonder halster/hoofdstel, en dan heeeel snel achter een ander aan de bak uit draaft, zo zn stal in! Heb wel even heel erg gelachen...

Sietara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 17:47

blijf ben ik nog aant leren:S is zeer moeilijk voor het paard... maar zelf hoeven omhoog houden was een minuutje en ze snapte het... helaas is toen wel 3 keer haar hoef gevallen omdat ik al moeite had met hoeven krabben zonder de hoef al vast te houden, zo kan ik de hoeven doen zonder dat ik hulp moet vragen.
Is soms ook lachwekkend, de hoefsmid die het been naar de grond aant duwen is en het paard braag het been omhoog houd... hoefsmid weet nu het commando en vind het zeer handig! Paardlief meende vroeger dat je als mens best dat gewicht kon houden van de hoef:S

Annienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 17:47

RusselNuwell schreef:
of dat je hem iedere dag opnieuw moet toespreken dat hij even 5 meter moet omlopen om bij zijn stal te komen, omdat er een u-bocht in zijn wei zit, en dat hij toch iedere dag opnieuw verbaast kijkt dat hij niet de kortste route kan nemen, nee dan begint er toch langzamerhand een belletje te rinkelen. :7

_O-

Ik heb na een jaar mijn wei omgegooid omdat ik 2x per dag mijn paarden kon halen in de stromende regen omdat ze niet meer wisten hoe ze bij stal moesten komen

:')

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 17:48

wees blij dat hij dom is ;)
Ik heb een slimme en een domme...Bij de domme kun je gewoon de staldeur openlaten..hij loopt er niet uit.
Bij de slimme zitten er drie sluitingen op de deur,als ik alleen de bovenste dichtdoe staat hij binnen vijf minuten in de tuin :D
De slimme heeft ook door dat er op de handvaten geen schrikdraad staat.De domme blijft gewoon in zijn wei ook al ligt het draad door een hert op de grond.

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 17:50

Paard dat z'n touw los trok en vervolgend triomfantelijk weg slenterde over het erf en tenslotte bleef staan omdat hij niet wist wat hij met z'n vrijheid kon doen _O-

Sietara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 17:50

whihi geerke, mijn paard gaat niet over de draad als de draag door het andere paard weer op de grond hangt... dat is namelijk mega eng:D
zodra dan de draad weer gemaakt is gaat mijn paard erover en kan ze ook eten:S

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 17:52

TS, je schrijft cool _O- _O-

lizet_lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 17:53

wahaha _O-

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 17:56

en ook stoer willen doen om te proberen een wortel op z'n geheel te eten om vervolgens alles te laten vallen omdat dat ding te groot is :')

lovelanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 17:57

Ja Anja je schrijft cool! ga een boek schrijven!
haha Merlijn is en blijft gewoon een apart schepsel, meid, dat weet je al 5 jaar, accept it! :P

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 17:58

jij schrijft echt te leuk gewoon :')

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 17:58

Quebelle schreef:
Paard dat z'n touw los trok en vervolgend triomfantelijk weg slenterde over het erf en tenslotte bleef staan omdat hij niet wist wat hij met z'n vrijheid kon doen _O-
Of paard dat haar touw los trekt, erop gaat staan, één keer haar hoofd omhoog beweegt en vervolgens omkijkt met een blik van: ik sta op mijn touw, wil je me bevrijden? :')

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 17:59

_Summerly_ schreef:
Quebelle schreef:
Of paard dat haar touw los trekt, erop gaat staan, één keer haar hoofd omhoog beweegt en vervolgens omkijkt met een blik van: ik sta op mijn touw, wil je me bevrijden? :')

Been there _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 18:00

Groentesoep. En een matras als deken.

:') _O-

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 18:01

Of als je tijdens een buitenrit een ziekenauto met sirene je tegemoet komt rijden, moet meneer paard die natuurlijk wel langdurig na te kijken om te checken of het niet toch een ijscowagen was. _O-

Ik vind hem geweldig := Leuk geschreven!
Je hebt denk ik toch wel een downer... :oo Of is het soms een man? :=

Heleenzz2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 18:02

Al is aan authisme gedacht? :') Klinken toch als behoorlijke authistische trekjes :j Wat ook zou kunnen is dat hij uit het verkeerde boek is voorgelezen? Misschien hebben ze nijntje over geslagen en mist hij daardoor een stuk? :D

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 18:05

Dual Activering! Stimuleer je de hersenen mee :P

Ik heb hier ook zo'n dombo trouwens :P Hij kan wel heel lief kijken! :')

Cryssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 18:06

Jouw paard een IQ van een baksteen? Dan heeft het paard van mijn zusje een IQ van over de 200. Zij is te bestempelen als een 'NERD". Iets nieuws wordt er op stal bevestigd? Deze dame staat erbij en kijkt hoe snel zij het erweer af kan halen en damned het lukt haar ook. Extra touw bevestigen voor haar ontsnappingspoging? Prima, dan wacht ik toch tot het vrouwtje denkt dat ik er mooi achter blijf. Vrouwtje haalt het weg en weg ben ik....
Mijn zusje krijgt les, de lesgeefster legt haar iets uit.., je ziet Miss Grace al denken: "zo aandacht verslapt bij het vrouwtje, dan ga ik mooi een andere kant uit."
Ongelooflijk hoe clever zij is.

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 18:07

T verschil moet er wezen he :')