Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Als hij verder geen medische klachten heeft geef je hem een rot schop want dat mag hij niet doen als je lekker aan het rijden bent ( en dan bedoel ik met het beneden trekken) als hij gewoon z'n hoofd schud een tikje met de zweep of een klein schopje.
PuurxNatuur schreef:Sorry hoor maar als je opeens aan het rijden bent, en je word zo naar beneden getrokken dan mag je paard dat toch niet flikken? Ze kunnen heus wel tegen een schop hoor, ze weten echt dat dat niet mag! Ik zeg toch ook dat je dat maar 1 keer mag doen, dan weet je paard wel dat je het serieus bedoeld!!

Elma_ schreef:PuurxNatuur schreef:Sorry hoor maar als je opeens aan het rijden bent, en je word zo naar beneden getrokken dan mag je paard dat toch niet flikken? Ze kunnen heus wel tegen een schop hoor, ze weten echt dat dat niet mag! Ik zeg toch ook dat je dat maar 1 keer mag doen, dan weet je paard wel dat je het serieus bedoeld!!
tuurlijk........
grappig ook dat stukje (heel bekende) tekst over de cowboy in je profiel.. Heb je het uberhaupt gelezen of gewoon geknipt en geplakt

[/quote]
Als jij telkens naar beneden word getrokken als je paard telkens blijft grazen, dan zou jij dat ook niet leuk vinden, en als je je paard 1 goede schop geeft in plaats van hulp teugels of telkens kleine tikjes dan helpt dat veel beter.nynk_char schreef:leiding - natuur ? >> wel es een paard in het zadel op een ander paard in verlichte zit zien zitten ?In de natuur vraagt een paard ook niet of hij de leiding mag, hoor. Hard tegen hard, en kan je dat niet heb je als ruiter een probleem
Peetstap schreef:nynk_char schreef:leiding - natuur ? >> wel es een paard in het zadel op een ander paard in verlichte zit zien zitten ?In de natuur vraagt een paard ook niet of hij de leiding mag, hoor. Hard tegen hard, en kan je dat niet heb je als ruiter een probleem![]()
![]()
Ram er maar lekker op los hoor, net waar je voor kiest.
Respect kun je kado krijgen of met kracht afdwingen.
Mocht je ervoor openstaan: ga es observeren hoe een groep paarden in respect met elkaar om gaat zonder onze bemoeienis.
PuurxNatuur schreef:niet aan de hulpteugels beginnenAls hij verder geen medische klachten heeft geef je hem een rot schop want dat mag hij niet doen als je lekker aan het rijden bent ( en dan bedoel ik met het beneden trekken) als hij gewoon z'n hoofd schud een tikje met de zweep of een klein schopje.