Nou ja, inmiddels zijn we al weer even verder en ben ik nog steeds niet echt volledig over die angst heen maar goed... De afgelopen tijd heb ik me geconcentreerd op andere dingen met Ozis doen. Veel buiten gewandeld, longeren, veel poetsen etc. Gewoon de simpele dingen om het vertrouwen terug te krijgen. Eigenlijk ging alles hartstikke goed, we gingen echt vooruit samen

Met longeren had Ozis vanaf het begin al heel duidelijk een goede en slechte kant. In het begin wou ze haar slechte kant absoluut niet lopen, maar na wat oefenen hebben we dit er gelukkig helemaal uitgekregen. Maar nu is het vanaf de een of andere dag zomaar enorm verergert..... Afgelopen donderdag wou ik Ozis gaan longeren, eerst even op de goede vervolgens op de mindere hand. Nou, eenmaal op die mindere hand werd Ozis plotseling helemaal raar en begon als een bezetenen te bokken en te steigeren

Uiteraard zet ik haar na dit rare gedrag niet zomaar op stal en moet ze minimaal een paar rondjes goed lopen, maar blijkbaar haalt dit maar weinig uit aangezien ze het de volgende keer weer net zo goed doet....

Het heeft volgens mij absoluut geen medische reden aangezien ze er geen pijn of wat dan ook aan lijkt te hebben... Verder is ze de vrolijkheid zelve en galoppeert ze in de wei ook vrolijk op haar slechte hand door bochten e.d. Ik snap niet hoe ze zo van op de een of andere dag kan veranderen, ik heb immers niks anders gedaan als anders... Ik weet nu dus gewoon echt niet meer wat ik hiermee aan moet hoor