Verslaafd aan paarden.. maar niet mogen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

saskiakefie

Verslaafd aan paarden.. maar niet mogen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-12 13:17

Hoi,
Ik open toch maar een topic. Ik heb een probleem.. Ik ben erachter gekomen dat ik echt verslaafd ben aan paarden.
Ik heb veel verzorgpony's gehad en ben bezig met paarden vanaf m'n 8e jaar. (nu 19)
Nu zit ik op het MBO Dier&Gedrag opleiding in het 3e jaar. Ik mag geen verzorgpony/paard van m'n moeder want ze vind dat ik het druk genoeg heb met school en m'n eigen dieren enzo. Nu moet ik de helft stage lopen en de helft zit ik op school. Ik loop nu verdomd vaak stage op paardenbedrijven, terwijl ik juist ook wel op andere bedrijven wil lopen met andere dieren. Maar ik kan er niet tegen om niks te kunnen doen met paarden, dus dan ga ik maar weer stage lopen op een paardenbedrijf.
Over 2 weken mag ik weer stage lopen bij paarden en ik snak er gewoon naar.. Punt is dus dat ik volgend jaar maar 1 stage heb en dat daar moet ik examen doen, dat wordt wss geen paardenbedrijf omdat het aan allerlei voorwaardes moet voldoen, ik doe ook geen paardenopleiding. Dit betekend dat ik een jaar lang niks met paarden kan doen.. ;(
Als ik stage heb gelopen op bij paarden dan kan ik er weer een tijdje tegen aan, maar na een aantal maanden gaat het kriebelen, nog meer kriebelen totdat het vreselijk begint te steken. Ik heb zo vaak tegen mezelf gezegd, gewoon niet aan denken dan gaat het wel over, maar nee dat lukt écht niet.. :n
Op bokt heb ik een tijdje paardgerelateerde gedeeltes proberen te vermijden, maarja of dat nou opschiet :=
En het rijden mis ik ook wel een beetje, maar vooral de omgang, gewoon het samen zijn met deze prachtige dieren.
Wie herkent het?

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 13:19

Je bent 19 jaar oud en je mag geen verzorgpony van je moeder? Je bent volwassen.... Gewoon zelf inschatten of het kan met je school, het er nog eens stevig thuis over hebben en daar goede afspraken over maken. :)
Laatst bijgewerkt door Elanor op 09-04-12 13:22, in het totaal 1 keer bewerkt

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 13:21

Ik heb nooit in jouw situatie gezeten gelukkig, maar je bent 19 :) Dan ben je toch oud en wijs genoeg om zelf te beslissen of je een verzorgpony neemt? En ook oud en wijs genoeg om zelf in te schatten of je school eronder gaat lijden?

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-12 13:21

Makkelijk gezegd ik heb al zo vaak het onderwerp geprobeerd ter sprake te brengen. Ik weet ook dat er nadelen aan vz pony's zitten, dat het soms lastig is met stage ivm vaste dagen.. Ik begrijp dr ook wel, maar ik kan dr niet zo goed tegen. :o

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 13:23

Ja maar, als je het zo graag wilt en jij denk dat je het wél kunt regelen met je opleiding en stage, dan ga je toch gewoon eens even om de tafel zitten? Je moeder bedoeld het goed, maar er is vast over te praten als jij er goed over hebt nagedacht. :)
Laatst bijgewerkt door Elanor op 09-04-12 13:24, in het totaal 2 keer bewerkt

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 13:23

is er geen manege in de buurt waar je op vrijwillige basis mag komen helpen? dan ben je niet gebonden aan vaste dagen en kun je toch bij paarden zijn.

saskiakefie

Re: Verslaafd aan paarden.. maar niet mogen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-12 13:24

Ik wil echt niet op een manege helpen.. :=
(je zal wel denken nog kieskeurig ook :o )

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 13:25

Je zit in je 3e jaar. Je opleiding duurt 4 jaar neem ik aan?
Gewoon nog even doorbijten tot je opleiding klaar is dan :j

Misschien mag je wel 1 keer per week lessen op een manege? Dan ben je maar 1 avond per week kwijt. Dat zou in principe gewoon moeten kunnen.

VogeltjeM

Maar mijn punt is een beetje dat je geen toestemming nódig hebt van je moeder, want je bent meerderjarig. Dan mag ze je toch niks verbieden? En dan nog, je bent echt wel oud genoeg om zelf in te schatten wat wel en niet kan. Tijd dat je moeder dat ook leert inzien lijkt me? Ik vind dit soort situaties altijd zo bizar.

Je zou evt ook iets kunnen zoeken voor 1x per week. Je probleem lijkt me makkelijk op te lossen :D

Sababber

Ik heb stage, school, vriend, werk, huisdieren en een verzorgpony, en het gaat altijd goed.. het is alleen wel wat lastiger plannen soms! maar het is mogelijk! ik rij 3x in de week.. het is ook goed opletten met huiswerk en werktijden. maar het is zeker mogelijk!

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-12 13:28

NiKip schreef:
Je zit in je 3e jaar. Je opleiding duurt 4 jaar neem ik aan?
Gewoon nog even doorbijten tot je opleiding klaar is dan :j

Misschien mag je wel 1 keer per week lessen op een manege? Dan ben je maar 1 avond per week kwijt. Dat zou in principe gewoon moeten kunnen.

Punt is dat ik nog niet kan overzien wat ná m'n opleiding? Misschien nog wel een opleiding, of deeltijd.. Dus of ik dan meer tijd heb dat is een beetje de vraag.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 13:29

Ach, wat is nou 1 jaar op een heel leven?
Ik zou zeggen; in de vakanties leuk op een paardenkamp voor 18+ers? Gezellig op trektocht :)

Ik neem aan dat je nog thuis woont, optie 2; uit huis gaan :P

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 13:33

vuurneon schreef:
Ach, wat is nou 1 jaar op een heel leven?
Ik zou zeggen; in de vakanties leuk op een paardenkamp voor 18+ers? Gezellig op trektocht :)

Ik neem aan dat je nog thuis woont, optie 2; uit huis gaan :P

krijg je met uit huis gaan niet alleen nog maar minder tijd?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 13:35

Vaak wel, maar dan heb je iig niemand meer die zegt; je mag geen verzorgpaard.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-12 13:39

Nee dat is geen optie uit huis. Ik heb hier ook nog 4 konijnen en 2 katten :)
Zoals ik schreef weet ik niet of het wel gaat lukken na deze opleiding.. Dan is het misschien wel hetzelfde probleem. 1 jaar klinkt weinig, maar dit loopt nu al bijna 3 jaar en ik ben het nu een beetje zat zegmaar.. :P

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 13:40

dat klopt, maar het is wel een hoop gedoe..
Misschien moet je een planning maken, laten zien dat je geen problemen krijgt als je een vp neemt en vragen of je het mag proberen en als het niet gaat kan je altijd nog stoppen..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 13:40

In de zomer werken op een eiland met de paarden?
Gewoon creatief zijn, je hebt vakanties genoeg om met paarden bezig te gaan toch? :)

Verzorgpaard hebben is leuk, maar je moet er inderdaad wel echt voor kunnen gaan. Als je nu al krap zit in de tijd is het geen optie (of je moet afhaken in drukke periodes).

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 13:42

Maar wat wil je nou eigenlijk zelf dan met paarden? want daar ben je niet duidelijk over.
Als je wel een verzorgpaard wil en je kan er tijd voor maken, sorry, je bent 19.... doe je dat toch gewoon? als je 12 was geweest had ik je moeder begrepen.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-12 13:44

mltex schreef:
Maar wat wil je nou eigenlijk zelf dan met paarden? want daar ben je niet duidelijk over.
Als je wel een verzorgpaard wil en je kan er tijd voor maken, sorry, je bent 19.... doe je dat toch gewoon? als je 12 was geweest had ik je moeder begrepen.

Het is voor mij ook een beetje dubbel -O- Als ik op school zit heb ik gewoon tijd voor een vz paard maar met stage ben ik soms wel 10 uur per dag van huis weg.. Dus dan weet ik het niet zo. Het zou dan alleen in het weekend kunnen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 13:46

Dan zou ik het niet doen, denk dat zeer weinig eigenaren zitten te wachten op een gelegenheids verzorger :=

Dus je eigenlijk al je eigen antwoord gegeven, je zit dan gewoon te krap in de tijd
(ik denk ook wel dat je moeder dat goed in kan schatten)

Heb je geen vriendin of kennis met een paard waar je af en toe eens op mag rijden?

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 13:48

Nu je 19 bent, kan ik je moeder ook nog wel begrijpen.
Ik neem aan dat je nog thuis woont? Dan gelden er regels van je moeder, 18+ of niet.
Zij schat waarschijnlijk in dat je je tijd nodig hebt om je studie goed af te ronden.
Tussen een verzorgpaard en niets met paarden doen ligt nog een heel scala met mogelijkheden zoals anders ook al schrijven. Richt je een jaartje op je studie en wees niet compleet paardloos. Daarna heb je de tijd aan jezelf.

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 13:53

Heb je geen kennis waar je af en toe kan gaan rijden? Die niet echt een verzorger nodig heeft..

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-12 14:08

Nee dat weet ik niet echt.. Dat tussen vz paard en paardloos heel veel zit zie ik niet zo. Op een manege zie ik niet meer zitten en alleen in de vakantie schiet ook niet zoveel op. Misschien dat ik een 'tussenoplossing' moet hebben dat het hier vlak in de buurt moet zijn en geen vaste dagen, tenzij/behalve zaterdag of zondag. (heb haast nooit afspraken in het weekend ;) )
Maar dan moet ik wel eerst m'n moeder overhalen.. :\ En dan moet dat ooit komen en op tijd bij zijn enzo dat is ook nog de vraag.

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 14:10

Kun je ergens paard huren voor buitenrit oid? ben je nergens aan gebonden, kun je gaan en staan wanneer je wilt (en je geld hebt)

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-12 14:12

Dat komt tegenwoordig toch haast niet voor dat ze paarden verhuren zonder begeleiding/groep? Want dan kom je toch gauw op een manege terecht. En zo'n groep tja dat trekt me niet echt.