eigen paard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jipsielove

eigen paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-12 13:06

Ik wil heel graag een eigen paard maar.....
Ben ik er wel klaar voor?
Ik wil namelijk niet dat dat beessie een ongelukkig leven krijgt.
Ik zal ff over mij vertellen dan kan ik jullie mening horen:D
Ik ben bijna 14 jaar (in juli)
Ook rijd ik al 5 jaar op een manege en sinds mijn 4e heb ik los gereden op texel over het strand en door het bos. Heb al 6 jaar een verzorgpaard genaamd Cassidy.

Heb al eens aan mijn ouders gevraagt of het mocht en toen zeiden ze als je ouder bent. En inmiddels ben ik ouder dus wat vinden jullie ervan? En hoe kan ik mijn ouders overhalen?

Xx
Dagmar

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 13:39

jipsielove schreef:

Daar kunnen wij niet op antwoorden. Dat weet alleen jijzelf.

Kun je ELKE dag erheen? Red je het met je huiswerk? Hoe zie je het zelf voor je midden in de winter?
Dat zijn vragen die je jezelf moet gaan stellen.

En het allerbelangrijkste: Zijn je ouders er klaar voor? Willen ze voor alle kosten opdraaien?

jipsielove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-12 14:35

HorseTopShop schreef:
jipsielove schreef:

Daar kunnen wij niet op antwoorden. Dat weet alleen jijzelf.

Kun je ELKE dag erheen?[b/] Ja
[b]Red je het met je huiswerk?[b/] Ja werk altijd heel hard aan school nmlk
[b] Hoe zie je het zelf voor je midden in de winter?
Het is achter ons huis die stal
Zijn je ouders er klaar voor? Willen ze voor alle kosten opdraaien?Ja ze vinden dat ik goed mijn best doe op school dus ze vinden dat ik wel iets verdien.....

Martine

Re: eigen paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 15:07

TAO -> YRT

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 15:33

idd, jij bent degene die dat weet.Heb je tijd genoeg en geld natuurlijk.Kun je zoveel mogelijk zelfstandig?
en ook : weet je genoeg over de verzorging?Dat is meestal wel handig.En ben je bereid elke dag naar je paard toe te gaan ook als het regent?
Ik zou hoe hard ik het ook zou willen geen paard kunnen want ik zit op internaat en ik ga dat paard toch niet heel de week laten stilstaan?En een andere school zoeken is ook geen optie...
Jammer, maar ik spaar en hoop als ik 18 ben een paard te kunnen betalen :)
succes!!

Laily_Cappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 22:44

Alleen jij kunt weten of je ook elke dag WILT gaan ook al heb je geen zin. ga je tijd genoeg hebben? gaan je ouders ook alles kunnen betalen ook als hij ziek is en de dierenarts moet komen? Ga je hem kunnen verzorgen als hij ziek is en tijdens de examens ook? Als je op reis gaat hoe moet het dan met je paard, gaat hij mee of niet, kan hij worden verzorgd door iemand als hij niet mee kan? Ga je ook veel rijden en dingen doen met hem? Gaat hij een weidemaatje hebben (stalmaatje)? Staat er genoeg gras, is het er niet te modderig, ... en als je dat weet kun je er (bijna) zeker van zijn dat je het wel gaat kunnen. :)

_Marindaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 22:33

Het ligt allemaal aan jou als jij elke dag tijd hebt om naar je paard te gaan je het echt wilt elke dag te rijden dan ben jij er klaar voor :) ! je bent nooit te jong om een eigen pony/paard te krijgen het ligt allemaal aan hoe je der mee omgaat. Ik was ook 8 toen ik mijn eerste eigen pony kreeg :p!

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 12:13

_Marindaa_ schreef:
Het ligt allemaal aan jou als jij elke dag tijd hebt om naar je paard te gaan je het echt wilt elke dag te rijden dan ben jij er klaar voor :) ! je bent nooit te jong om een eigen pony/paard te krijgen het ligt allemaal aan hoe je der mee omgaat. Ik was ook 8 toen ik mijn eerste eigen pony kreeg :p!

Ik was ook 8 jaar, maar dat betekend niet dat ik er zelf voor kon zorgen. Mijn moeder hielp me met veel dingen. Sowieso met het geld, maar ook het brengen naar wedstrijden, het regelen van mijn lessen, het passen van spullen, praktijkproblemen, etc.
Ik denk toch dat je voor een groot deel afhankelijk bent van jouw ouders TS.