Vaker rijden? Manieren?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xXJoymXx

Vaker rijden? Manieren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-12 10:52

Hoi,
Ik rijdt op dit moment 1x in de week een les.
Soms ga ik naar mijn (ex)verzorgpony'tje en kan ik daar op stappen ( Het is een Shetlander waar ik nog net op kan zitten dus rijden kun je het niet echt noemen )
En heel soms huur ik een pony op de manege.

Nu is mijn vraag zijn er nog meer manieren om paard te rijden zonder extra lessen te nemen?

Alvast bedankt.

Livito

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 10:53

een verzorgpony zoeken :) of evt een lease pony ..

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 10:55

Verzorgpaardje zoeken, stage lopen. Helaas is paarden houden erg duur de laatste tijd, dus gratis iets vinden is erg lastig.

xXJoymXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-12 10:56

Livito schreef:
een verzorgpony zoeken :) of evt een lease pony ..

In mijn omgeving zijn niet zo veel verzorg of lease pony's. Ik had er eentje maar daar ben ik mee gestopt omdat het niet meer leuk was. Hij werd steeds vervelender en ik kon er niet meer op rijden omdat het een hele kleine Shet was.

xXJoymXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-12 10:57

Pentax schreef:
Verzorgpaardje zoeken, stage lopen. Helaas is paarden houden erg duur de laatste tijd, dus gratis iets vinden is erg lastig.

Het hoeft niet helemaal gratis te zijn...maar om 2x in de week te lessen vinden mijn ouders te duur.
Om stage te gaan lopen ben ik nog iets te jong.

Pentax

Re: Vaker rijden? Manieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 11:00

Dan houden de opties op... De paardenhobby is helaas nu eenmaal duur.
Ook een vervelende pony kun je veel van leren zonder op te rijden, en die ervaring kan je over een tijd weer meenemen naar een andere pony waar je wel op kunt rijden.

HoresesLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 11:06

Het enige wat ik nu kan bedenken is een lease of verzorgpony zoeken, of iemand zoeken die een bijrijdster nodig heeft.

xXJoymXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-12 11:10

Pentax schreef:
Dan houden de opties op... De paardenhobby is helaas nu eenmaal duur.
Ook een vervelende pony kun je veel van leren zonder op te rijden, en die ervaring kan je over een tijd weer meenemen naar een andere pony waar je wel op kunt rijden.

Het probleem van de pony was dat ik&een vriendin hem zadelmak moesten maken en hij niet wilde....ik kon elke keer staan kijken hoe zij op hem reed en ik alleen zonder zadel kon stappen. Ik moest ook elke keer de vuile klusjes doen en dat wilde ik niet. Het lag dus niet alleen aan de pony. Nu ik ben gestopt en ik af en toe nog meega hoef ik dit allemaal niet te doen.

xXJoymXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-12 11:10

HoresesLover schreef:
Het enige wat ik nu kan bedenken is een lease of verzorgpony zoeken, of iemand zoeken die een bijrijdster nodig heeft.

Ik kijk bijna elke dag op het internet en advertentie's maar er is bijna niks te vinden.

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 11:26

Je brengt het over alsof dit een probleem is waar wij iets aan kunnen veranderen. De enige die dit kan veranderen ben jij zelf, met een portie geluk en dicipline. Leuke verzorgpaarden kosten meestal geld, met uitzonderingen. Paarden die nog iets moeten leren, kun je vaker gratis verzorgen.
Maar vergeet niet dat ervaring geld of energie kost. Rotklusjes horen erbij, en voor jou genoeg andere meisjes die het er wel voor over hebben omdat die zich wel bewust zijn van de kosten.

En anders vragen of je ouders willen verhuizen naar het boerenland, dan heb je vaak meer kans omdat paarden houden wat goedkoper kan.

xXJoymXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-12 11:53

Pentax schreef:
Je brengt het over alsof dit een probleem is waar wij iets aan kunnen veranderen. De enige die dit kan veranderen ben jij zelf, met een portie geluk en dicipline. Leuke verzorgpaarden kosten meestal geld, met uitzonderingen. Paarden die nog iets moeten leren, kun je vaker gratis verzorgen.
Maar vergeet niet dat ervaring geld of energie kost. Rotklusjes horen erbij, en voor jou genoeg andere meisjes die het er wel voor over hebben omdat die zich wel bewust zijn van de kosten.

En anders vragen of je ouders willen verhuizen naar het boerenland, dan heb je vaak meer kans omdat paarden houden wat goedkoper kan.

Zo is het niet bedoeld.
Ik heb het er wel voor over om rotklusjes te doen dat vind ik ook leuk alleen als we met z'n 2e een verzorgpony hebben dan is het niet de bedoeling dat de 1e gaat rijden en spelen met de pony en de andere de 'rot'klusjes gaat doen, dat hoor je samen te doen.

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 15:10

TAO -> YRT

HoresesLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 16:53

xXJoymXx schreef:
HoresesLover schreef:

Ik kijk bijna elke dag op het internet en advertentie's maar er is bijna niks te vinden.

In de buurt of manege ook niet? Alsnog succes, misschien vindt je nog iets, maar ik denk niet dat we je nu nog veel kunnen helpen ;)
Het lijkt me ook niet leuk als je alleen de ''rot''klusjes doet, maar ik ben het wel wat met Pentax eens.

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 12:31

Wij konden op de manege vrijrijden. Dan kan je een uur rijden zonder instructie voor 5 euro. Ik ging vaak met vriendinnen, was altijd harstikke gezellig! :D :j Ik had spring en dressuurles, dus ik reed sowieso 2 keer per week. Soms had ik wedstrijd, ging ik vrijrijden of voorrijden bij de beginnersles. Door datsoort dingen ree ik vaker.

Nu heb ik een verzorgpony, mag ik heen wanneer ik wil, mag rijden wanneer ik wil. Heb ik geen kosten aan en rij ook niet meer op de manege :D. De enige kosten die ik heb zijn van de bak, want wij hebben geen bak bij de stal, daar betaal ik 10 euro per maand voor.

Mijn tips dus, probeer extra manege lessen te volgen en blijf zoeken naar een verzorgpony!

Succes :D

bengel90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 11:14

Een verzorgpony zoeken.