Zag net Spongebob Squarepants voorbij komen en vond het wel toepasselijk!
Vanmiddag heb ik na het vrijspringen mijn hengst helemaal netjes gemaakt,
lekker manen getrokken daarna zijn oortjes, kopstuk, neus, kaken, kroonranden en staart opgeschoren. (was nu de 2e keer en ik kon nu zelfs zijn oortjes ook zonder praam scheren!

Daarna heb ik eerst zijn staart uitgebreid gewassen en met cremespoeling ingesmeerd, terwijl dat inwerkte heb ik hem voor de rest ook maar helemaal gewassen, inclusief zijn hoofd en voorpluk.
Hij mocht lekker onder de lampen drogen terwijl ik met cowboymagic zijn staart goed ontwarde, waarna ik die mooi strak kon bijpunten. Eenmaal gedroogd heb ik hem zijn schone Rambo opgegooid en mocht hij nog even buitenspelen.
(Hij heeft trouwens nog zo'n mooi velletje! Zo dun in het haar, echt super, met zo'n mooie kopergloed erop!)
Op zolder heb ik nog een mooie tussendeken gevonden, 200 grams, die kan hij op als hij het onder zijn Rambo te warm heeft. Waarschijnlijker is het dat hij het frisjes krijgt en dan kan die mooi als onderdek gebruikt worden. Wel moest hij eerst even gewassen worden, een ander paard (aan de haren te zien een Fries) had hem al opgehad en dekens met de geur van een ander worden gesloopt. Ik heb er gelijk een halster bij gegooid en die hangen nu beide bij de verwarming te drogen.
De transportdeken en beschermers liggen ook klaar, net als de stapketting.
Op de zaak heb ik nog een aantal sleutellabels liggen, met de Dymo labelwriter plak ik daar zijn naam, mijn naam en mijn mob. nummer op. Die kan ik mooi aan zijn dekens en halster bevestigen.
Volgens mij heb ik zo aan alles gedacht

Misschien nog mensen die zich nu afvragen, vanwaar al deze moeite?
Nou, morgen(maandag)middag breng ik hem naar Emmeloord waar hij dinsdag 'geholpen' wordt

Hij moest echt weer eens opgekalefaterd worden en dit was wel een mooie gelegenheid en ik had ook het juiste weer mee!
(In mijn onderschrift staat de link met foto's van het vrijspringen, 1 van zijn laatste acties als hengst